Mitä hemmettiä mä nyt teen?? Mitä itse tekisit?

  • Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti
Kun mies tulee kotiin sano että tahdot pitää pienen breikin teidän suhteessa ja että jomman kumman on pakattava hetkeksi kamansa. Tiedän suhde ei ole tasapainoinen ja olet itsekin tietoinen onnellisuudestasi, joka ilmeisesti on olematon :/ Onko sulla kavereita jotka vois auttaa sua?
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Kuten sanoin, en ole ikinä jättänyt ketään vielä tähän mennessä, joten en yhtään tiedä millaista se on.
Se on ihan yhtä rankkaa mitä jätetyksi tuleminen. :hug: Usein kuitenkin vaikeampaa on ennen eroa, kun miettimällä miettii, että mitä tehdä. Mikäli eron sitten tekee, kun on siihen tarpeeksi kypsynyt, niin sitten usein on jo helpompaa. Ajoittain tottakai tuntee rajuakin ikävää "vanhoihin hyviin aikoihin" ja haluaisi palata vanhaan, mutta en usko, että se sinun kohdalla tuottaa paljoa ongelmia, sillä mies haluaa mitä ilmeisemminkin myös erota.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Otin silloin hölmöyksissäni alkon kanssa rauhoittavia ja ukkoni raahasi minut päivystykseen jossa join sitten lääkehiiltä.
Se on sit jäänyt kaikkiin tietoihin ja siihen takerruttiin neuvolassa, josta seuras jatkotoimenpiteet.

Mutta raskauden aikana eikä lapsen syntymän jälkeen ei ole todettu mitään huolestuttavaa, kaikki on ammattilaistenkin mielestä hyvin. Ja kaikki todellakin on hyvin. Hoidan lapseni hyvin ja olen tunnollinen.

Enkä todellakaan ole mikään alkoholisti tai narkki, se oli vaan joku pakko sen neuvolatädin siihen puuttua kun siitä tapahtumasta oli silloin 1,5 vuotta aikaa.

Ja se teko oli ihan kännihölmöilyä.
Sulla siis on jo jotkut ammattilaiset takanas. Se on hyvä. Silti kannattaa olla ennen miestä liikkeellä. Suunnittele nyt jatkoa ja toimi. Istumaan ei tosiaan enää kannattane jäädä. Voimia! Kyllä kaikki varmasti selviää parhain päin. Ole sinä rehellinen ja kypsä, mies todennäköisesti uppoaa omaan suohonsa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja LilyOfTheValley:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Otin silloin hölmöyksissäni alkon kanssa rauhoittavia ja ukkoni raahasi minut päivystykseen jossa join sitten lääkehiiltä.
Se on sit jäänyt kaikkiin tietoihin ja siihen takerruttiin neuvolassa, josta seuras jatkotoimenpiteet.

Mutta raskauden aikana eikä lapsen syntymän jälkeen ei ole todettu mitään huolestuttavaa, kaikki on ammattilaistenkin mielestä hyvin. Ja kaikki todellakin on hyvin. Hoidan lapseni hyvin ja olen tunnollinen.

Enkä todellakaan ole mikään alkoholisti tai narkki, se oli vaan joku pakko sen neuvolatädin siihen puuttua kun siitä tapahtumasta oli silloin 1,5 vuotta aikaa.

Ja se teko oli ihan kännihölmöilyä.
Sulla siis on jo jotkut ammattilaiset takanas. Se on hyvä. Silti kannattaa olla ennen miestä liikkeellä. Suunnittele nyt jatkoa ja toimi. Istumaan ei tosiaan enää kannattane jäädä. Voimia! Kyllä kaikki varmasti selviää parhain päin. Ole sinä rehellinen ja kypsä, mies todennäköisesti uppoaa omaan suohonsa.
Mä olen tässä samaa mieltä, että kannattaa suunnitella ero ennen, kun toteuttaa sen.
 
Toikka
No kun sun miehes seuraavalla kerralla uhkailee lähdöllä, niin sano sille, että lähtee sitten.

Huoltajuusasiassa kuullaan tarvittaessa myös teidän sukulaisia ja ystäviä, jotka voivat varmasti kertoa sun alkoholin käytöstä ym. asiasta, samoin miehesi mielialalääkkeistä. Ja koska lapsesi on vielä noin pieni, jää hän todennäköisesti sinulle.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Toikka:
No kun sun miehes seuraavalla kerralla uhkailee lähdöllä, niin sano sille, että lähtee sitten.

Huoltajuusasiassa kuullaan tarvittaessa myös teidän sukulaisia ja ystäviä, jotka voivat varmasti kertoa sun alkoholin käytöstä ym. asiasta, samoin miehesi mielialalääkkeistä. Ja koska lapsesi on vielä noin pieni, jää hän todennäköisesti sinulle.
Mies on lopettanut mielialalääkkeet siksi niitä rauhoittavia nyt syökin. Joo, kyllä mun puolella on varmasti paljon ihmisiä.
 
Hui, kuulostaa kyllä pahalta.
Oman tietämykseni mukaan pieni lapsi jää useimmiten äidille. Mutta joka tapauksessa sinun ei kannata pelätä lapsen menettämistä. Ole vain rehellinen ja käy toimeen!!
Kun kerta miehesi on uhkaillut sinua lapsen menettämisellä, voisit mielestäni hakeutua turvakotiin tuon nojalla. Lähtötilanne kotona voi äityä pahaksi jos yrität lähteä ja miehesi ei anna lasta. Noh, tämä on vain spekulointia, mutta niin usein käy tälläisissä tilanteissa. :(

MUTTA JOKA TAPAUKSESSA; LÄHDE!
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Lennyskä:
Hui, kuulostaa kyllä pahalta.
Oman tietämykseni mukaan pieni lapsi jää useimmiten äidille. Mutta joka tapauksessa sinun ei kannata pelätä lapsen menettämistä. Ole vain rehellinen ja käy toimeen!!
Kun kerta miehesi on uhkaillut sinua lapsen menettämisellä, voisit mielestäni hakeutua turvakotiin tuon nojalla. Lähtötilanne kotona voi äityä pahaksi jos yrität lähteä ja miehesi ei anna lasta. Noh, tämä on vain spekulointia, mutta niin usein käy tälläisissä tilanteissa. :(

MUTTA JOKA TAPAUKSESSA; LÄHDE!
Mulla on hyvä mahis saada kämppä varmaan aika piankin jos ukko ei suostu tästä lähtemään, et mennään sit sinne. Ajattelin kuitenkin odottaa et saan sen kämpän ja sinne voi muuttaa niin sitten voidaan turvallisesti lähteä.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Lennyskä:
Miehellesi on ilmeisesti diagnosoitu masennus? Onko miehesi lopettanut lääkkeet ominpäin?
...joka tapauksessa, tuo rumasti sanottuna auttaa sinua mahdollisessa huoltajuuskiistassa.
Ei ole diagnosoitu masennusta vaan ahdistuneisuus/paniikkihäiriö joskus vuosia sitten. On lääkärin kanssa ne lopettanut. Nyt sanoo että on hyvä olla ilman lääkkeitä.

Ja mullakin on diagnosoitu paniikkihäiriö, lopetin tosi lääkkeet ennen raskaaksi tulemista omin päin enkä ole niitä sen koomin tarvinnut. Mutta en tarvinnut siihen kyllä mitään rauhoittaviakaan enkä olisi raskauden takia sellaisia voinut syödäkään.
 
ap
Eniten mua korpee se, että miten tuollainen ihminen onnistuu loukkaamaan mua näin pahasti? Miksi edes välitän?
Mulla on kyllä taipumus ajatella aina kaikista ihmisistä hyvääkin..
 
jep
Meillä oli aivan vastaavanlainen juttu, oli myös öitä pois ja valehteli olleensa esim vanhemmillaan jne , yleensä uskoin selityksen koska otti tyttärensäkin mukaan. Mutta naisillaanhan hän sitten todellisuudessa oli ja pakotti lapsensa valehtelemaan meille kaikille.... oli hieman tyttö hämillään kun niitä naisia vaihtui tiuhaan tahtiin.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja jep:
Meillä oli aivan vastaavanlainen juttu, oli myös öitä pois ja valehteli olleensa esim vanhemmillaan jne , yleensä uskoin selityksen koska otti tyttärensäkin mukaan. Mutta naisillaanhan hän sitten todellisuudessa oli ja pakotti lapsensa valehtelemaan meille kaikille.... oli hieman tyttö hämillään kun niitä naisia vaihtui tiuhaan tahtiin.
Voi herranjumala, kamalaa :( Onneksi meillä ei ole lasta sen koomin tähän vielä sotkettu, tosi yksi näistä ystävistä on käynyt täällä kahvilla.
Tosin en usko että on vain yksi käynyt ja vain kerran, mitäpä niistä minulle kertomaan.
Mies ei ymmärrä sitäkään etten halua ettei täällä juokse naiset kylässä kun mies on kahdestaan lapsen kanssa kotona. Ties mitä sit puuhaavat kun lapsi menee nukkumaan.
Joku oli kerran ainakin käyttäny mun suihkusaippuaa ja pyyhkeitä roikkui käytettynä kolme ja sänky oli myllätty. Tosin selitys aina sille sängyn mylläämiselle on se, että ovat lapsen kanssa leikkineet siinä..
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja jep:
Meillä oli aivan vastaavanlainen juttu, oli myös öitä pois ja valehteli olleensa esim vanhemmillaan jne , yleensä uskoin selityksen koska otti tyttärensäkin mukaan. Mutta naisillaanhan hän sitten todellisuudessa oli ja pakotti lapsensa valehtelemaan meille kaikille.... oli hieman tyttö hämillään kun niitä naisia vaihtui tiuhaan tahtiin.
Tosin lasta ei ota kirveelläkään mihinkään mukaan enkä kyllä antaisikaan.
 
vieras
Kuule ap, yks juttu, jonka just eilen kirjoitin vähän vastaavasssa tilanteessa olevalle:
Höpöhöpö. Ei se sun mies oikeasti halua sitä lasta itsellensä. Se käyttää sitä painostukseen ja manipulointiin sitoakseen sun itseensä.
Se haluaa mennä ja tulla ihan mielensä mukaan, kännätä ja tapailla naisia - meinaatko, että tuollaisten halujen kanssa sopii yhteen toive alkaa pikkulapsen yh-isiksi? Niin suuri toive, että siitä jaksaisi oikeudessa asti riidellä? Tuskinpa vain.
 
vieras
Ja lisään vielä, että jos sä huolehdit kaikista käytännön asioista, ruuasta, pyykeistä, lapsen tarvikkeista, eikä miehes halua pistä rikkaa ristiin.. sekä ihan oikeasti eron tullessa a) toivoo hoitavansa nuo hommat omasta puolestaan ja b) hoitavansa ne kaikki lisähommat, jotka seuraa lapsesta?!
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kuule ap, yks juttu, jonka just eilen kirjoitin vähän vastaavasssa tilanteessa olevalle:
Höpöhöpö. Ei se sun mies oikeasti halua sitä lasta itsellensä. Se käyttää sitä painostukseen ja manipulointiin sitoakseen sun itseensä.
Se haluaa mennä ja tulla ihan mielensä mukaan, kännätä ja tapailla naisia - meinaatko, että tuollaisten halujen kanssa sopii yhteen toive alkaa pikkulapsen yh-isiksi? Niin suuri toive, että siitä jaksaisi oikeudessa asti riidellä? Tuskinpa vain.
No ei kyllä, nyt kun sen noin sanot.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ja lisään vielä, että jos sä huolehdit kaikista käytännön asioista, ruuasta, pyykeistä, lapsen tarvikkeista, eikä miehes halua pistä rikkaa ristiin.. sekä ihan oikeasti eron tullessa a) toivoo hoitavansa nuo hommat omasta puolestaan ja b) hoitavansa ne kaikki lisähommat, jotka seuraa lapsesta?!
Joo se ei kyllä huolehdi YHTÄÄN mistään. Kaikki rahansa laittaa ihan johonkin muuhun kuin lapseen, ei ikinä edes mieti että tarttisko sitä rahaa laittaa lapseen, josko se vaikka tarttis jotain kun olenhan MINÄ joka hoitaa KAIKEN.
 
vieras
Tuohan on jo henkistä väkivaltaa!! Ap, nyt uskot siihen, että ansaitset sata kertaa jotain parempaa. Mutta jotta saisit sen paremman elämän niin lähde! Jonkun tutun luokse tms. Monesti asiat ymmärtää paremmin, kun lähtee katsomaan niitä jostain kauempaa! Voi kun voisin jotenkin auttaa sinua.
 
m
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Joku oli kerran ainakin käyttäny mun suihkusaippuaa ja pyyhkeitä roikkui käytettynä kolme ja sänky oli myllätty. Tosin selitys aina sille sängyn mylläämiselle on se, että ovat lapsen kanssa leikkineet siinä..
Tähän asti uskoin ketjua, mutta provo tämä taitaa olla, sillä tämä on jo melko paksua. Oletko ap ehkä sama (provoilija), jokka kirjoittaa "kyynel87" -nikillä tuosta yllätysraskaudesta? Kirjoitustyyli on nimittäin ihan samanlainen...
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja m :
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Joku oli kerran ainakin käyttäny mun suihkusaippuaa ja pyyhkeitä roikkui käytettynä kolme ja sänky oli myllätty. Tosin selitys aina sille sängyn mylläämiselle on se, että ovat lapsen kanssa leikkineet siinä..
Tähän asti uskoin ketjua, mutta provo tämä taitaa olla, sillä tämä on jo melko paksua. Oletko ap ehkä sama (provoilija), jokka kirjoittaa "kyynel87" -nikillä tuosta yllätysraskaudesta? Kirjoitustyyli on nimittäin ihan samanlainen...
TÄH??!! No en todellakaan provoile!
Kiitos vaan, on jo muutenkin ihan tarpeeksi paska olla.
 
ap
Ja miten on liian paksua, tiedän että mies on kutsunut tänne naisia ja olen ollut illan töissä niin eikö toi saa epäilyttää? Tosta miehestä kun voi uskoa ihan mitä vaan..
 
m
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja m :
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Joku oli kerran ainakin käyttäny mun suihkusaippuaa ja pyyhkeitä roikkui käytettynä kolme ja sänky oli myllätty. Tosin selitys aina sille sängyn mylläämiselle on se, että ovat lapsen kanssa leikkineet siinä..
Tähän asti uskoin ketjua, mutta provo tämä taitaa olla, sillä tämä on jo melko paksua. Oletko ap ehkä sama (provoilija), jokka kirjoittaa "kyynel87" -nikillä tuosta yllätysraskaudesta? Kirjoitustyyli on nimittäin ihan samanlainen...
TÄH??!! No en todellakaan provoile!
Kiitos vaan, on jo muutenkin ihan tarpeeksi paska olla.
No kai nyt itsekin tajuat, että myllätty sänky ja suihkussa käynti on jo selvä todiste, johon ei mitään tunnustusta tarvita??? Provo tai ei, mutta multa meni usko. Mutta mikäli tämä tarina on totta, niin ethän sinä minun uskomisia siihen tarvitse.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja m :
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja m :
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Joku oli kerran ainakin käyttäny mun suihkusaippuaa ja pyyhkeitä roikkui käytettynä kolme ja sänky oli myllätty. Tosin selitys aina sille sängyn mylläämiselle on se, että ovat lapsen kanssa leikkineet siinä..
Tähän asti uskoin ketjua, mutta provo tämä taitaa olla, sillä tämä on jo melko paksua. Oletko ap ehkä sama (provoilija), jokka kirjoittaa "kyynel87" -nikillä tuosta yllätysraskaudesta? Kirjoitustyyli on nimittäin ihan samanlainen...
TÄH??!! No en todellakaan provoile!
Kiitos vaan, on jo muutenkin ihan tarpeeksi paska olla.
No kai nyt itsekin tajuat, että myllätty sänky ja suihkussa käynti on jo selvä todiste, johon ei mitään tunnustusta tarvita??? Provo tai ei, mutta multa meni usko. Mutta mikäli tämä tarina on totta, niin ethän sinä minun uskomisia siihen tarvitse.
En mä tarkoita, että se on selvä todiste, mutta laittoi epäilemään kaiken muun lisäksi.
Mies oli juuri nimittäin siksi illaksi kutsunut meille jonkun naisen.
Ja mihin mies ja lapsi tarvitsee kolmea pyyhettä?
 

Yhteistyössä