Mitä asioita olet tajunnut vähän "myöhässä"?

• Viestiketjun aloittaja Onneton tunari
  • Ensimmäinen viesti
[QUOTE="Noora";25154904]Mä yllätyin yliopiston suomen kielen luennolla kun sain kuulla että maailma on yhdyssana. Olin ajatellut että siinä vaan sattumalta on maa ja ilma mutta että se ei mikään yhdyssana olis.[/QUOTE]

Tätä en ole ennen tajunnutkaan, vaikka noi sanat on tossa toki ihan selkeästi. :O

Minullekin tuo pouta asia kirkastui vasta aikuisena.
Jotenkin sitä oletti, että mm. siinä lorussa.. etana, etana näytä sarves, tuleeko huomenna pouta. . olisi ollut sellainen painotus, että pouta olisi jotain tavoiteltavaa säätilaa. ( eli aurinkoista)

Eikö taivas ole sees, jos se on pilvetön:ashamed:

Mä kans pienenä luulin että maailma on joskus ollut mustavalkoinen, ja itse asiassa vieläkin kun mä mietin sellaisia historiallisia juttuja joista oon nähnyt vaan mustavalkoisia kuvia/filmejä mä välillä jotenkin ajattelen että silloin ois ollut sellaista :D:ashamed:

Sit joskus alakoululaisena (varmaan ekalla tai tokalla) luulin että rippikoulu ja lukio on sama asia :LOL:

Siis näitä ois vaikka kuinka paljon, mähän saan lähes päivittäin jotain ahaa-elämyksiä että aijaa, noinko toi onkin muttei nyt muistu mieleen mitään hassuja :D
mulla oli sama :D Luulin kanssa, että silloin kun iskä ja äiti ovat olleet lapsia, niin silloin on ollut mustavalkoista :D

iu
Kun mä oli pieni, radiot olivat niitä isoja (putkiradioita?) Aika pitkään luulin, että siellä radion sisällä on pikkuruisia ihmisiä puhumassa, laulamassa ja soittamassa pikkuruisilla soittimilla musiikkia. Vietin eräänkin tovin yrittäen kurkistella sinne radion sisään, että jos näkis edes vilauksen sellaisesta... Pettymys oli suuri, kun asioiden oikea laita lopulta paljastui. :(

On mulla varmaan aikusenakin ollut jotain valaistuksen hetkiä, mutta ei nyt tuu mieleen.

"vieras"
Kouluikäiset lapset oli ihmeissään kun puhuin reidestä, meillä käytetään sanaa lyllis.. !

Itse tajusin yli kolmekymppisenä omakotitalo asujana et mikä on perenna (olin luullu et se on kukka x, vähänniinku on henkilöauto ja sitten tulee toyota, volvo jne) voi luoja

"mamaa"
Alkuperäinen kirjoittaja Pikkuinen Jättiläinen;25153320:
Voi eiii!!! Mä otan just tuolleen aina kaikki paidat pois :ashamed: Myös lapselta :ashamed: Tunnen itseni nyt hieman tyhmäksi :D

Mulle avautui myös aikuisiällä tuo än yy tee NYT homma :)
Ilmoittaudun myös paitatyhmäksi. Aina otan käden eka jne. Ei se ole hankalaa, paitsi jos paita on joustamatonta materiaalia...

Joo, teen samaa lapselle :D :D

[QUOTE="mamaa";25155841]Ilmoittaudun myös paitatyhmäksi. Aina otan käden eka jne. Ei se ole hankalaa, paitsi jos paita on joustamatonta materiaalia...

Joo, teen samaa lapselle :D :D[/QUOTE]

Näin minäkin. :wave: Se paitahan kääntyy nurinpäin, jos sen vetää sillä toisella tavalla. Miten se sitten on merkittävästi helpompaa?

[QUOTE="mamaa";25155820]- - - kun olin matkustamassa Thaimaaseen - - -[/QUOTE]

Mä menen Swazimaaseen lomalle. Vai mennäänkö kuitenkin Swazimaahan ja Thaimaahan?

Ja mullekin selvisi tuo pouta-asia vasta aikuisiällä. Sen sijaan än-yy-tee nyt on aina ollut ihan selvää pässinlihaa!

[QUOTE="Vieras";25155941]Huomasin noin 14 vuotiaana että se onkin mikroaaltouuni eikä suinkaan mikroautouuni, olin siis ajatellut tuon auton olevan lyhenne automaatista :D[/QUOTE]

Hah joku toinenkin tonttu! :D

Ei ole pitkä aika, kun minulle selvisi, että tonnikalat on suuria kaloja. Luulin, että ne ovat pikkusinttejä ja elävät suurissa parvissa, sekoitin ne varmaan miljoonakaloihin :)
Mäkin luulin ennen näin, ja kun sain teitää totuuden niin repesin huolella, siihenhän se nimikin kaiketi viittaa. :D

Tää mun oma blondihetki ei ehkä kuulu tähän sarjaan kun ei varmaan oo mikään yleinen homma, mutta kerron kuitenkin. Tein joskus seitsemisen vuotta sitten ekaa kertaa itse itselleni hiustenpidennystä. Kun olin pari tuntia ähertänyt kädet päässä kiinni ja kädet alkoi menemään maitohapoille, päähäni välähti yht' äkkiä mahtava ajatus. Mietin että jos nousen tuolille seisomaan niin yetän paremmin! :LOL: Kerkesin jo hakemaan sen tuolinkin ennen kuin tajusin että hetkinen... :D Silloinen poikaystävä katto aika hitaasti kun yht äkkiä repesin ittekseni tuoli kädessä ihan tolkuttomaan nauruun. :D

"Noo"
Mies oli pikkuveneellä kalassa ja olin yksin isossa veneessä. Tuuli kieputti venettä ja huomasin, että ankkuri ei taida pitää ja vene alkaa lähestymään kivikkoista rantaa.

Veneen käynnistyksessä ja ajamisessa minulla ei ole ongelmia, ongelman kehitin siitä, että kuinka jaksan kiskoa valtavan ankkurin irti pohjasta.

Onneksi tajusin suht nopeasti, että mistäs tämä homma oikein alkoi.

"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja säpäle;25155859:
Näin minäkin. :wave: Se paitahan kääntyy nurinpäin, jos sen vetää sillä toisella tavalla. Miten se sitten on merkittävästi helpompaa?
Vedä se paita pois kaula-aukosta, pyssyypi oikeinpäin.

Mun älynväläys liittyy suomen kieleen tai siis murteisiin.
Oli se Jaffan mainos (vanha, vanha, vanha). Se missä oli 0,33 l lasipullossa sellainen sormella avattava pullonkorkki, lähti kolmion muotoisesti avautumaan kun veti siitä renkulasta.
Eli Jaffa toi sen markkinoille ja siinä nuoret piti hauskaa ja jossain vaiheessa joku käänsi pulloa sormessa niin että se korkki aukes.
Joku kysyi "Kui sä ton teit?" ja vastaus oli että "näin" ja ja veti sen uudestaan auki.

Mun ihmetys oli monta, monta vuotta tuo sana KUI. Eli se viittaa sanaan - kuinka - lyhenne siitä.
Mutta kun olet elänyt alueella, jossa murteessa "Kui" tarkoittaa "miksi" niin voi ihmetellä vastausta tuossa mainoksessa. Ei miksi kysymykseen voi vastata "näin".
Ja mä ihmettelin monen monta vuotta että jopas on tyhmä mainos. Tajusin asian vasta kun lähdin kotoa opiskelee ja törmäsin asian oikeaan laitaan... :):xmas:

Yhteistyössä