Mitä asioita olet tajunnut vähän "myöhässä"?

• Viestiketjun aloittaja Onneton tunari
  • Ensimmäinen viesti
Ken guru
En vieläkään tiedä mitä tarkoittaa kun sanotaan että taivas repeää. Itse käsitän sen niin, että alkaa satamaan, mutta jotkut sanovat että tarkoittaa että pilvet "repeävät" ja poistuvat.

Katsoin vasta nyt kinuskissan blogista että kun mitataan munat, sokeri, ja jauhot lasissa, niin ne munat rikotaan sinne lasiin. luulin että laitetaan kokonaisina kuorineen niin monta kun mahtuu, ja ihmettelinkin vähän, että miten mittasuhteet voi olla toisiisa verrannollsia. :ashamed::ashamed::ashamed:

Enkä ole tähän päivään mennessä tiennyt että maailma on yhdyssana.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
En vieläkään tiedä mitä tarkoittaa kun sanotaan että taivas repeää. Itse käsitän sen niin, että alkaa satamaan, mutta jotkut sanovat että tarkoittaa että pilvet "repeävät" ja poistuvat.

Katsoin vasta nyt kinuskissan blogista että kun mitataan munat, sokeri, ja jauhot lasissa, niin ne munat rikotaan sinne lasiin. luulin että laitetaan kokonaisina kuorineen niin monta kun mahtuu, ja ihmettelinkin vähän, että miten mittasuhteet voi olla toisiisa verrannollsia. :ashamed::ashamed::ashamed:
Enkä ole tähän päivään mennessä tiennyt että maailma on yhdyssana.
anteeksi, mutta tuo sai kyllä hymyn huulilleni. Vähän samaa sarjaa, kuin se että reseptissä sanotaan, että taikinaan laitetaan kylmää kahvia. Teimme esiteineinä kaverin kanssa isänpäiväkakut isillemme ja sellainen reilu desi kahvia poroina ts, ( suodatinjauhatuksena) ei kyllä kakkuun kovin hyvää makua tuonut. Urhollisesti isäni söi yhden palan...

"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;25154009:
Ihmisten pahuuden. Mä elin lapsena hyvin suojattua elämää ja teininäkin vielä autoritääriset vanhempani pitivät mut vaaleanpunaisessa pumpulissa. Ihmisten pahuuden kohtasin vasta aikuisena. Ihan hiljattain aikuinen tyttäreni kirjoitti Facebookissa tyyliin "kiitos äiti, että et kasvattanut minua pumpulissa". Mulle tytön sanat merkitsevät tosi paljon. Olisin halunnut olla ylisuojeleva äiti pienokaiselleni, mutta tähän maailmaanhan lapsi piti kasvattaa eikä omaksi jatkeekseni.
Minusta tuntuu pahalta jo se, että vanhemmat heittävät teinin pois kotoaan ilman rahaa ja mitään tukea sen takia, että lapsi valitsee väärän opiskelupaikan. Vielä pahemmalta tämä tuntuu nyt, kun kuulen että ennen sitä sinut kasvatettiin täysin pumpulissa.

Ranskalaiset ja sveitsiläiset kyllä käyttävät ilmaisua French kiss tai French cheek kiss kun tarkoittavat poskisuudelmaa. Vastaavasti he käyttävät ilmaisua English kiss kun tarkoittavat kielaria. Siis kun puhuvat englantia.

"jep"
Mulle tuli vasta vähän aikaa sitten selväksi, että jos tekisi niin kuin keskivertoihmiset, jotain naamankuorintarasvaa pitäisi käyttää SÄÄNNÖLLISESTI. Olen aina luullut, että se on sellainen spesiaalijuttu, jonka voi tehdä jos haluaa muttei ole pakko. Ja silti saan kehuja "hyvästä ihosta"...

blondi(ko?)
Mä teininä oikeesti luulin että vaippapaketeissa olevat painosta kertovat luvut kertovat siitä että kuinka paljon "sitä itteään" kuhunkin vaippamalliin mahtuu :D :D :D Onneksi asia selvisi ennen kuin sain ensimmäisen lapseni.

• Tykkää
Reactions: Eragon
"Vieras"
Tajusin vasta muutama vuosi sitten, että kampaajien paikat tyyliin Salon Niina ei tulekaan siitä, että omistajan nimi on esim Niina Salo. Muistan ihmetelleeni sitä, miten ihmeessä yhteen sukuun on tullut niin paljon kampaajia.
Toinen mikä tuli mieleen oli nolo episodi yläasteen köksän tunnilta. Vaikka olin monet kerrat kotonaki ruokaa laittanut & leiponutki, menin kuitenkin rikkomaan munat keitinveteen, kun ohjeessa puhuttiin keitetyistä munista.
Lisäksi ihastelin pitkään ja useasti tähdenlentoja taivaalla, kunnes kuulin että hitaasti liikkuvat tähdenlennot olivatkin satelliitteja. Voi niitä hukkaan menneitä toiveita, mitä olin tähdenlentojen vuoksi tehnyt :)

GL V.I.P.
Kaksi vkoa sitten mieheni katseli netistä autoja ja kysyi mielipidettäni yhdestä pikkubussista. Vähän mietin, että muuten kiva auto, mutta eikö tuo ole jokin helluntalaisten juttu tuo GL V.I.P. En toki halunnut, että perhettämme luullaan helluntalaisiksi.

Ei kuulemma ollut niiden juttu, vaan liittyi jotenkin auton varustetasoon.

Mutta kun yhdellä tutulla helluntalaisperheellä on pikkubussi ja siinä luki noin... :D

vb
Ensimmäisen synnytyksen jälkeen mulle tuli pissatulehduksen oireita ja jouduin mennä lääkäriin. Vessaanhan sitä joutui ja pissanäytettä antamaan, sanoin hoitsulle, et miten mä voin, kun sehän on ihan veristä.. hoitaja siihen, että se veri tulee ihan eri paikasta.. jep,jep :)

Mieki
Mulle selvisi vasta n. 18-vuotiaana että nahkatuotteet (kengät, takit jne) on eläimen nahasta! Olin ajatellut että se on jokin kangaslaatu tyyliin sametti,silkki,pellava jne. Eikä muuten mennyt kauan kun kasvissyöjästä tuli vegaani.

[QUOTE="Vieras";25157733]Tajusin vasta muutama vuosi sitten, että kampaajien paikat tyyliin Salon Niina ei tulekaan siitä, että omistajan nimi on esim Niina Salo. Muistan ihmetelleeni sitä, miten ihmeessä yhteen sukuun on tullut niin paljon kampaajia.[/QUOTE]

Tähän liittyen, yksi Salossa asuva tuttuni, oli lapsena ihmetellyt toiselle paikkakunnalle mennessään, että miksi sielläkin on niin paljon salolaisia kampaajia, eikä missän kampaamossa lue esim. Turun Niina... :D

-
[QUOTE="Zoe";25153624]Olen sattunut asumaan aina ns. taloyhtiön ekoissa asunnoissa, joten tuli yllärinä, että kun rappu vaihtuu, numerointi ei alakaan alusta - siis A1, A8, mutta B9 eikä suinkaan B1 *noloa*[/QUOTE]

Ai, en mäkään ole tätä tiennyt, kuulin nyt ejaa kertaa, vaikka olen asunut kolmessa eri kerrostalossa :D

ok
[QUOTE="jep";25157672]Mulle tuli vasta vähän aikaa sitten selväksi, että jos tekisi niin kuin keskivertoihmiset, jotain naamankuorintarasvaa pitäisi käyttää SÄÄNNÖLLISESTI. Olen aina luullut, että se on sellainen spesiaalijuttu, jonka voi tehdä jos haluaa muttei ole pakko. Ja silti saan kehuja "hyvästä ihosta"...[/QUOTE]

Sehän on sellainen spesiaalijuttu, jonka voi tehdä jos haluaa muttei ole pakko. En mäkään tee, tuskin keskivertoihminen tekeekään.

"vieras"
Kun on se sanonta "kerta kiellon päälle", niin luulin teini-ikäiseksi, että se on kerta kielon päälle, eli kielo=kukka.

Vieläkin vähän epäselvää, kun sen kuulee aina kerta kielon päälle sanottavan. Toisaalta kerta kiellon päälle vaikuttaa järkevämmältä.

"Zoe"
Toinen, minkä opin vasta parikymppisenä oli se, että vaikka sanotaan nakkeja keitettävän, niitä ei todellakaan tarvitse keittää (vaan se vesi keitetään ja nakit siihen sitten). Olin ollut ihan hiilenä, kun ne nakit repeilivät ja mietin, että merkissä on jotain vikaa... ;)

Yhteistyössä