Mitä voisin tehdä poron viileäsavulihasta?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mietiskelijä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Mietiskelijä

Vieras
Keittiöihmisiltä vinkkejä kyselisin eli kilon pala olis moista herkkua tarjolla ja mietin mieten sitä vieraille tarjoaisin. Eli todella herkusta on kysymys ja menee kyllä ihan napsiessa, mutta voisko siitä tehdä esim salaattia? Koetin googlata, mutta on aika "uudesta" tuotteesta kysymys ja ei löytynyt mitään...kylmäsavulihasta kyllä jotain löytyy...
 
Se ei ole läheskään niin suolaista, mutta erittäin mureaa ja siinä maistuu poro eikö suola kuten kylmäsavussa. Olen ihan myyty tuohon herkkuun... Parin jouluna ollu joulupöydässä ja peittoaa kinkun mennen tullen!
 
Alkuperäinen kirjoittaja karoline76:
Alkuperäinen kirjoittaja Logotar:
meinasin just kysyä että tarkoitatko kylmäsavulihaa? :)

Miten se eroaa kylmäsavusta?

saman haluun tietää.... jos ei eroa paljon niin tee ihmeessä keitto

Keitossa menee mielestäni vähän hukkaan hieno maku. Keittoon kylmäsavu on parempaa ehdottomasti!
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Se ei ole läheskään niin suolaista, mutta erittäin mureaa ja siinä maistuu poro eikö suola kuten kylmäsavussa. Olen ihan myyty tuohon herkkuun... Parin jouluna ollu joulupöydässä ja peittoaa kinkun mennen tullen!

tuota pitää kyl maistaa.... mutta keitto varmaan hyvää jos tekis... ihan vaan kermaa sulatejuustoa ja sitä lihaa...
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja karoline76:
Alkuperäinen kirjoittaja Logotar:
meinasin just kysyä että tarkoitatko kylmäsavulihaa? :)

Miten se eroaa kylmäsavusta?

saman haluun tietää.... jos ei eroa paljon niin tee ihmeessä keitto

Keitossa menee mielestäni vähän hukkaan hieno maku. Keittoon kylmäsavu on parempaa ehdottomasti!

just just
 
Eikun vielä kevytsavuporoa peliin. Sellaisella rasvattomilla puutikuilla savustettua ja savua ei tietysti saa olla kuin vähän tuoksua naapurin kulotuksesta 10 km päästä ja mieluummin 13,5 asteista heikolla tuulella.
 

Yhteistyössä