Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja muksulisä;23735544:Lapsilisät
Tässä vuosien varrella on tullut käytyä tukiviidakko melko pitkälti läpi
Tukimuotoina ovat olleet mm. toimeentulotuki, asumistuki, elatustuki, kotihoidontuki, kotihoidontuen lisäosa, kuntalisä, vanhempainpäiväraha, äitiyspäiväraha, opintotuki, työmarkkinatuki, liiton päivärahat, sairaspäiväraha, sairaan lapsen hoitotuki ja lapsilisät joissa on aikoinaan ollut mukana yh-korotus.
Mutta tosiaan, tilanteita on erilaisia...näkeehän sen jo tuosta listastakin. Olen ollut toimeentulotuella elävä nuori, opiskelija, olen ollut raskaana ja saanut lapsia. Olen ollut yksinhuoltaja, opiskeleva yksinhuoltaja ja sairaanakin olen joskus ollut. Olen ollut sairaan lapsen äiti, työtön ja tehnyt joksus töitäkin, kun olen ollut liiton korvauksiin oikeutettu. Mitäpä tähän muuta sanoisi, kuin että elämä on
En ihan täysin ymmärrä niitä ihmisiä, jotka jaksavat paasata tukiin turvautuvista ihmisistä. Nyt kun oma tilanteeni on niin hyvä ettemme ns. saa mitään tukia (paitsi ne, mitkä kuuluu ihan kaikille, tuloista riippumatta) olen ihan äärimmäisen iloinen siitä, ettei enää tarvitse hakea yhtä tukea siieltä, toista täältä ja kolmatta tuolta. Ei enää sitä jatkuvaa paperien kasaanhaalimista ja täyttöä. Kyllä mä suon tuet niille jotka ovat niihin oikeutettuja ja uskon, että valtaosa heistä valitsisi toisenlaisen taloudellisen tilanteen ja sitä kautta "tuettomuuden", jos voisivat.
Olen saanut:
Opintotuki (sis. lainan)
Asumistuki
Toimeentulotukea
Työmarkkinatukea
Liiton työttömyyspäiväraha
Äitiyspäiväraha (+ vanhenpainraha)
Tällähetkellä nautin näistä:
Kotihoidontuki
Lapsilisät
Unohdin tosiaan, että kirkoltakin on saatu rahallista ruoka+vaateavustusta + suurempi summa muihin kuluihin.
Lapsilisät tulevat mutta ei koskana äitiys/vanhempainpäivärahaa saatu? :O