Mitä tekisitte tässä tilanteessa? (lapsi ja koira)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja a.p.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mitä pahaa se koira teki? oli vain koira? Haukahtiko se edes? miten se uhkasi teitä vai onko kyse vaan siitä, että vihaat koiria ja niiden omistajia? Sinulla on oikeasti ongelma. Älä tartuta sitä lapseesi!

Ei tehnyt mitään. Eikä koira häiritsisi minua yhtään jos olisi kiinni, edes pitkän narun päässä. Sen vuoksi just vihaankin, koska saa pelätä. Mistä minä, tai omistaja tietää käykö koira lapsen kimppuun? Kyseisellä naapurilla ei ole lapsia, ja en todellakaan tiedä onko koira muuten lapsiin tottunut. Se nyt vaan on tosi juttu että koira VOI tulla kimppuun. Niin on minulle käynyt, ja monelle muullekin tutulle ja se on HIRVEÄÄ. Tiedän että vika on omistajassa koska ei pidä koiraa kiinni, eikä koirassa. Mutta se ei tässä nyt paljon auta ennen kuin omistaja tajuaa laittaa koiransa kiinni.

Koiran omistajan pitäisi edes rakentaa aita pihojen välille, jos haluaa koiraansa pitää irti.

Minä ihan oikeasti PELKÄÄN. Koirista ei tiedä milloin niillä "vinksahtaa" päässä ja käy lapseni kimppuun. Pihat ovat siis ihan vierekkäin eikä mitään aitaa tai esteitä ole.

Mitä te sitten tekisitte jos koira tappaisi lapsenne silmienne edessä, pysykää aiheessa..

Ihmisillä vinksahtaa useammin kuin koirilla, joten enemmän minä ihmisiä pelkään kuin mitään eläintä!

[QUOTE="hmm";26308732]Onko sillä koiranomistajalla lapsia?[/QUOTE]

Ei tietääkseni, ainakaan siinä asunnossa ei asu lapsia. Vain sellainen lapseton pariskunta ja tää koira.

mä oon miettinyt samaa että tappaisin jos tolleen kävis. Samoin ku jos mun pihalle tulee jonkun kissa pistän sen häkkkiin ja vien löytöeläin taloon. Elämä on.

Alkuperäinen kirjoittaja Kvart över;26308715:
Paitsi että nyt tuli mieleen että tuossa pahimpaan koirankakka-aikaan tiuskaisin miehelle että pitäisi alkaa kylvää myrkkyä tielle etteivät olisi täynnä paskaa.. Hmm. Ehkä mä en olekaan niin viaton :D

Tosta koirankakka asiasta voi olla montaa mieltä, mutta itse sain vasta tietää, että keräämäni koiranpaskat kuskataan suoraan keräysastioista muovipusseissa kaatopaikalle lojumaan..

Vastedes jätän keräämättä; Sinne heinikkoon ja kävelytienvarteen se maatuu kuitenkin nopeasti.. En ole koskaan ymmärtänyt muutenkaan sitä, että mitä ne haittaa kävelytienvarrella? :D Siis eikö sitä kävellä nimenomaan sillä kävelytiellä, ei siellä nurtsilla...? Entäs sitten roskat tai pullonsirpaleet, niistä kohutaan todella vähän suhteessa koiran/kissanpaskaan. Ja sirpaleet aiheuttaa pahimmassa tapauksessa vaaratilanteen, koiranpaskaan astuminen on vain harmittavaa..

Koira saa olla vapaana omalla pihallaan vaikkei olisi aitoja lähimaillakaan.

Keskity ap sinä siihen lapseesi ja anna muiden hoitaa ja nauttia koiristaan.

Voit toki pyytää naapuria laittamaan koiransa kiinni mutta mitään velvollisuutta hänellä ei ole tehdä niin.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Tosta koirankakka asiasta voi olla montaa mieltä, mutta itse sain vasta tietää, että keräämäni koiranpaskat kuskataan suoraan keräysastioista muovipusseissa kaatopaikalle lojumaan..

Vastedes jätän keräämättä; Sinne heinikkoon ja kävelytienvarteen se maatuu kuitenkin nopeasti.. En ole koskaan ymmärtänyt muutenkaan sitä, että mitä ne haittaa kävelytienvarrella? :D Siis eikö sitä kävellä nimenomaan sillä kävelytiellä, ei siellä nurtsilla...? Entäs sitten roskat tai pullonsirpaleet, niistä kohutaan todella vähän suhteessa koiran/kissanpaskaan. Ja sirpaleet aiheuttaa pahimmassa tapauksessa vaaratilanteen, koiranpaskaan astuminen on vain harmittavaa..

Toivottavasti joku syöttää sen pikku räksysi paskan sinulle. Etkö perkele ymmärrä että sinun tulee kerätä ne paskat sieltä pois?!

No varmaan kannattaisi suoraan sitten sanoa sille koiran omistajalle että tekisi aidan tai pitäisi koiran kiinni. Itse varmaan tekisin aidan siihen pihojen väliin itse. Meillä mökillä on vähän sama tilanne. Naapurin koirat tulee meidän pihaan aina jos ne on irti. Laittavat kyllä sitten kiinni kun pyydetään. Ne on isoja, mutta kilttejä koiria, ongelma se että mun äiti pelkää kaikkia koiria. Me aiotaan kyllä itse tehdä aita siihen pihojen väliin. Myös meidän koira menisi sinne jos olisi irti. Silti jotenkin tuo tappofantasia tuntuu kummalta. Vaikka joku murhaisi omin käsin minun lapseni en haluaisi tappaa ketään, vaikka siinä tilanteessa ihan varmasti toivookin kamaluuksia ko.henkilölle.

Hui, mä en uskaltais edes ajatella tollasta, että koira tappais mun lapsen. Sehän vois tapahtua ihan missä vaan. Ja se koira oli kotonaan, sinä kylässä. Olisit kai voinut käydä kysymässä jos voisivat pitää koiran hetken sisällä kun ulkoilette ja sitten käynyt ilmoittamassa että nyt voi taas olla vapaana kun menitte sisään. Eikä normaali koira hyökkää tosta vaan ihmisen kimppuun, varsinkaan lapsen.

[QUOTE="niin";26308756]Katso vaan ettei rakkisi eksy naapurin puolelle, joku pistää sen vielä kylmäksi kun ei halua katsoa paskatehdastasi pihallaan. Sinunlaiset koiranomistajat pistävät vituttamaan, olet säälittävä ihminen.[/QUOTE]

ei pelkoa, että menee naapuriin eikä muutenkaan. piha on katsos aidattu. eikä koira edes karkaile, ei ole koskaan tehnyt sitä. mitä minä nyt sitten olen väärin tehnyt, että oikein sinua vituttaa. Vanha, kiltti koira pihalla....ööööö. Kukahan tässä on säälittävä?

[QUOTE="haha";26308783]Toivottavasti joku syöttää sen pikku räksysi paskan sinulle. Etkö perkele ymmärrä että sinun tulee kerätä ne paskat sieltä pois?![/QUOTE]

Kerää itse kaatopaikoille lojumaan jos häiritsee :D

Huikkaa sille koiran omistajalle että voisiko koiran laittaa kiinni. Kyllä me koiranomistajatkin ollaan ihan ihmisiä ja ymmärretään. Jos on mun koira niin voin laittaa kiinni :)

Mä taas vihaan kissoja ylikaiken, sitä on toisten vaikea ymmärtää...

Hyvä, kerrankin asiaa.
En minä kissoistakaan liiemmin pidä. Nekin ovat arvaamattomia ja saattavat käydä lapsen kimppuun. Mutta niitä en sillä tavalla pelkää, koska kissa ei saa niin isoa tuhoa aikaiseksi kuin iso koira.

Juuri siksi noita kuolemantapauksia ja puremisjuttuja tapahtuu kun KOIRANOMISTAJAT EI VÄLITÄ, siis kaikki. Ja mitä hyötyä kaivella jotain tilastoja kuinka paljon Suomessa koira on tappanut ihmisiä? Miks just Suomessa? Ja vaikka määrä olisi vähäinen niin mitä sitten, yksikin kerta on liikaa.

Mä en edes saisi moista ajatuskulkua aikaiseksi pelkästään siitä, että näkisin naapurin pihalla koiran irti, ison tai pienen.
Jos saisin, harkitsisin vakavasti jotain hoitoa pelkotilani hillitsemiseksi.

Jos koira käyttäytyisi jotenkin uhkaavasti, pyytäisin omistajaa kytkemään sen.

Mutta mulla pyörii täällä kotonakin ihan irrallaan samassa pihassa pari vasikan kokoista koiraa, muutama kissa, 12 kanaa ja kukkoa ja neljä lasta ihan sujuvasti sulassa sovussa.
Meillä koirien tarkoitus onkin lähinnä pitää muu lauma turvassa mahdollisilta viiripäisiltä ihmisiltä, niitähän näyttää maailma olevan ihan vääränään.

• Tykkää
Reactions: Naspula
Musta sun kannattas myöskin muistaa miettiä mitä tekisit siinä tilanteessa jos joku sekopää/hoitoon haluava/aineiden käyttäjä yhtäkkiä kävis lapsesi kimppuun tuolla kaduilla? Näistähän saa lukea lehdistä (tuon tuosta), kuitenkin tämä uutisoinnin perusteella todennäköisempää kuin että se lapsesi mahdollinen tappaja olisi koira. Mitä tekisit jos joku epäilyttävä mieshenkilö kattelisi lastasi sillä silmällä? Tai mitä jos vaikka metsästä juoksee hirvi lapsesi yli??? Kai sulla on näihin tilanteisiin joku selkeä toimintasuunnitelma?

No kyllä sitä itselläkin oli jonkinlaisia pelkotiloja kun oma lapsi oli pieni, mut ei niitä kannata alkaa vatvomaan, kun oikeesti mitä vaan voi käydä mitä ei välttämättä pysty mitenkään estämään. Turha siin on alkaa kehittelemään jotain tapposuunnitelmia viatonta koiraa ja naapureita kohtaan, se ei musta ole kovinkaan tervettä.

A.p. kuinka monta lasta on koirat tappanu suomessa?? Entä ihmiset?? Ja sit kun löydät vastaukset, niin tiiät kummalla "vinksahtaa" päässä todennäkösemmin, koiralla vai ihmisellä.

Ja terveellä ihmisellä ei varmaan käy mielessä ensimmäisenä lähtee teurastamaan naapurustoa kun oma lapsi on kuollut.....

Hui, mä en uskaltais edes ajatella tollasta, että koira tappais mun lapsen. Sehän vois tapahtua ihan missä vaan. Ja se koira oli kotonaan, sinä kylässä. Olisit kai voinut käydä kysymässä jos voisivat pitää koiran hetken sisällä kun ulkoilette ja sitten käynyt ilmoittamassa että nyt voi taas olla vapaana kun menitte sisään. Eikä normaali koira hyökkää tosta vaan ihmisen kimppuun, varsinkaan lapsen.

Niin, mutta kun sitä ei välttämättä tiedä onko se koira normaali. mistä sen tietää jos se on vaikka kipeä, tai jos sillä on aivokasvain ja pimahtaa sen vuoksi yhtäkkiä? Eikö se olis helpompi vaan laittaa kiinni..

Minä kyllä tappaisin sen joka tappais mun lapsen, oli sitten ihminen tai elukka. Mitä väliä millään enää sen jälkeen.

Kerää itse kaatopaikoille lojumaan jos häiritsee :D

Tämä nyt menee ihan otsikon asian vierestä, mutta sä taidat asua maalla? Ei täällä kaupungissa ole mitään isoja nurmikkopientareita, missä paskat saa rauhassa maatua. Siinä ne nököttivät hankeen piilotetut läjät keskellä asvalttia, missä mun yksivuotias vaappui. Parhaat läjät oli leikkipuiston portin edessä, keskellä kulkuväylää.

En minäkään maalla koirani kakkoja kerännyt kun metsässä kävi kakalla, mutta ei tulis mieleenkään jättää edes siihen tien vierelle nurmikolle kakkaa. Vaikka ne roskikset tyhjennettäis Itämereen. Mitä väliä sillä on mihin ne tyhjennetään, ei se oikeuta jättämään paskaa tielle tai sen viereen..?

A.p. kuinka monta lasta on koirat tappanu suomessa?? Entä ihmiset?? Ja sit kun löydät vastaukset, niin tiiät kummalla "vinksahtaa" päässä todennäkösemmin, koiralla vai ihmisellä.

Ja terveellä ihmisellä ei varmaan käy mielessä ensimmäisenä lähtee teurastamaan naapurustoa kun oma lapsi on kuollut.....

JA. Kuinka monta koiraa tulee vastaan (irti), ja kuinkamonta tuntematonta ihmistä.. :D

Yhteistyössä