Mitä teillä tapahtuu juuri nyt?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mummeliisa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Surffailen koneella ja 1 v on tässä sylissä maitotankkauksella. Mies ja 3 v katsoo FST:n piirrettyä (tai oikeastaan mies surffailee puhelimellaan). Kohta aloitetaan iltapesut ja -palat. Ehkä ennen sitä pesen vaatehuoneen seinät jotka pitäisi maalata.

Tyttö nukkuu sitterissä, junnu leikkii pikkuautolla olkkarin lattialla, mä istun läppäri sylis sohvalla, palstailen ja kattelen sivusilmällä uutisia, isännän pitäs olla kans kotona puolen tunnin sisään.

Olen tekemässä huomista kauppalappua eli puutelistaa. Kysyn sinulta tuosta lautapelistä. Kuinka moni sitä voi pelata ja minkä ikäisille se on tarkoitettu ? Onko pelissä samat hahmot, vihaiset linnut ja possut ? Mitä teillä pelistä tykätään ?

mies töissä, esikko pelaa pleikkaa ja neljä nuorinta tapittaa palomies samia.. :)
Itse hetken istahdin, ja -yllätys yllätys- tänne eksyin.. :D

Kohta keittelemään teetä ja lämmintä mehua, sain piiiitkästä aikaa leivottua/ paisteltua munkkeja, kokeilinpa jopa osasta tehdä hillollisia.. Ei tosin ihan mennyt kuin strömssössä, mutta... :D

Minustakin on hauska lueskella mitä ihmiset tekee (utelias?!?) ja miten sitä vois aikaansa viettää..
Ihan välihuomiona.. ;)

Kersa karjuu keuhkoja pihalle portaikossa, koska hän ei osaa ja mä en suostu piirtämään karhua. Isänsä on hiihtämässä koiran kanssa. Mä istun sohvalla (taas) ja huudatan spotifyta kun en jaksa kuunnella tuota dramaqueenia.

kaks lasta ja yks kaveri uimassa, mies lähti niitä just sieltä hakemaan,
5v rakentaa uutta legosarjaa ja kinuaa mua auttamaan, joka siis hörpin juotavaa jugurttia tässä koneella ja suunnittelen saunan lämmitystä.

Mies lähti yövuoroon, esikoinen nukkumassa ja pienempi neiti jokeltelee tuossa vieressä, kai joskus yhdentoista maissa nukahtaa kunnolla. Kissat rapistelevat jotain sängyn alla, toinen saa välillä ihme juoksuspurtteja eteisen ja makkarin väliä.

[QUOTE="eee";25681102]Miksi sä Mummeliisa niin usein kysyt tätä? Päästäksesi kertomaan, miten teillä on vilinää ja vilskettä?

Mä vastaan tähän ketjuun taas sen saman, kuin aina ennenkin. Meillä tapahtuu seuraavaa: minä istun sohvalla ja dataan kaksplussalla. Siinä se.[/QUOTE]

Aivan samaa mietin näistä aloituksista. Mummeliisalla aina kauhee lauma lapsenlapsia+omat. Eikö omat vanhemmat ole kykeneviä hoitamaan lapsiaan, kun aina tuovat Mummeliisalle? "Siinähän ne menevät porukan jatkona".
Ei työssä käyvä mummi ainakaan jatkubasti jaksaisi tuollaista kööriä lapsia päivän päätteeksi. Toki olen itse vanhempi ja lasten kanssa työskentelen ja en jaksaisi aina. Toki hoidan lapsenlapsia ja otan yökylään, muttei sentään alvariinsa. Iän mukana tarvitsee aina vain enemmän palautumista työstä, rauhaa ja omaa aikaa. Itselläkin vielä kuopus kotona.
Toki minusta on kiva lueksia,, mitä kukakin puuhailee.

Aivan samaa mietin näistä aloituksista. Mummeliisalla aina kauhee lauma lapsenlapsia+omat. Eikö omat vanhemmat ole kykeneviä hoitamaan lapsiaan, kun aina tuovat Mummeliisalle? "Siinähän ne menevät porukan jatkona".
Ei työssä käyvä mummi ainakaan jatkubasti jaksaisi tuollaista kööriä lapsia päivän päätteeksi. Toki olen itse vanhempi ja lasten kanssa työskentelen ja en jaksaisi aina. Toki hoidan lapsenlapsia ja otan yökylään, muttei sentään alvariinsa. Iän mukana tarvitsee aina vain enemmän palautumista työstä, rauhaa ja omaa aikaa. Itselläkin vielä kuopus kotona.
Toki minusta on kiva lueksia,, mitä kukakin puuhailee.

Mummeli on pitkällä saikulla.
Siksi hoidan nykyään kaikkia muksuja päivät.
Normaalisti jaamme hoitovuorot siten, että kukin talous hoitaa päivän viikossa.

Tällä hetkellä Tönössä:

Teinineiti on jo koulullaan ja taksi haki äsken eskarilaisen.
6 v lapsenlapsi ja 5 v oma poika pelaavat tietokoneella.
Tytär 24 v toi juuri poikansa 1 v hoitoon ja etsii nyt kirjahyllystäni lähdemateriaalia koulutyöhönsä.
Poika 18 v tekee lähtöä töihinsä ja mies on jo vetäytynyt omiin hommiinsa.

Minä olkkarissa läppärillä aamupäiväkahvia ryystämässä.

:)

Mies töissä, esikoinen koulussa.
Mulla alko loma, joten ollaan kuopuksen kaa kotona.

Piti jo lähteä ulos ja kirjastoon mutta toi Tinttateppo otti pultit ja mököttää ny huoneessa.
Eli ei tehdä mitään vaik suunnitelmat oli jotain muuta :D

Vietetään lapsen kanssa vapaapäivää. Just aamupala otettiin ja pitäs lähtee pulkalla kauppaan. Vähän näkyy tuiskuttavan ja tuulevan ulkona.

Eilen ostettiin lapselle luistelukypärä ja tänään olis tarkoitus harjoitella luistelua sekä käydä kyläilemässä lapsen kanssa Mummulassa. Mukavaa kun ei ole mitään pakkoaikataulua tänään :)

Tällä hetkellä Tönössä:

Teinineiti on jo koulullaan ja taksi haki äsken eskarilaisen.
6 v lapsenlapsi ja 5 v oma poika pelaavat tietokoneella.
Tytär 24 v toi juuri poikansa 1 v hoitoon ja etsii nyt kirjahyllystäni lähdemateriaalia koulutyöhönsä.
Poika 18 v tekee lähtöä töihinsä ja mies on jo vetäytynyt omiin hommiinsa.

Minä olkkarissa läppärillä aamupäiväkahvia ryystämässä.

:)

Mun mielestä näitä on hauska lukea, koska nää on niin kaukana mun maailmasta. Ihana että ihmiset on kovin erilaisia :)

Itse en ikinä tahtois enkä pystyis tuollaiseen elämään.
Mä tarviin omaa rauhaa ja varmaan ahdistuisin siitä, että porukkaa ravaa koko ajan nurkissa. Vaikka kuinka olisivatkin omia lapsia/ sukulaisia / hyviä ystäviä.
Mä en koskaan esim. ottais kotiin ketään yövieraita ( lapsia lukuunottamatta ).

Tykkään viettää aikaa perheen kanssa,
mutta mulla perhe rajoittuu meidän 4 hlöön.
Tietty vietän aikaa myös ystävien kanssa,
mutta en päivittäin enkä välttämättä näe viikottainkaan kun jonkun ystävän.
Sekin voi olla vaan kävelylenkillä käynti.

Yhteistyössä