Mitä Teillä on velkaa? Siis kaikki velat, myös kulutusluoto, luottokortit ja mahdolliset vipit jne.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Velallinen myös
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mulla opintolainaa 3800e
Miehellä opintolainaa 9600e

Mun tulot tällä hetkellä kotihoidontuki + lapsilisä, miehellä jää palkkaa käteen 1900e + matka- ja kulukorvaukset. Yksi lapsi. Maksetaan opintolainaa pois yhteensä 300e/kk + korot. Meillä jää vuokran, laskujen ja bensan jälkeen 600-700 euroa elämiseen, tuosta laitetaan usein 50-150e säästöön. Säästötilillä on 2500e pahan päivän varalle.

Asuntolainaa 90 000
autolainaa 3000
sjioitusauntolainaa 50 000 ja
mökkilainaa 20 000, ei visa yms. lainoja ollenkaan
Tulot yhteensä 6000 euroa kuussa, lyhennyksiin menee 1600 euroa kuussa.

Alkuperäinen kirjoittaja maisa:
215.000 euroo n. jäljel ne kun maksettu joskus ikuisuude pääst ni voin sanoo et omistan auton, talon ja kesämökin jotai 1100 euro paikkeil lyhennetää velkaa kk.

Tuskinpa se auto on enää silloin käyttökunnossa :)

Alkuperäinen kirjoittaja äiti:
Asuntolainaa 90 000
autolainaa 3000
sjioitusauntolainaa 50 000 ja
mökkilainaa 20 000, ei visa yms. lainoja ollenkaan
Tulot yhteensä 6000 euroa kuussa, lyhennyksiin menee 1600 euroa kuussa.

Anteeksi, mutta jos on noin suuret tulot, niin miksi lyhennätte noin vähän kuukaudessa? Toi autolainakin on vain 3000 niin miksette maksa sitä kerralla pois? Miksi maksaa korkoa...

Alkuperäinen kirjoittaja fd:
Alkuperäinen kirjoittaja maisa:
215.000 euroo n. jäljel ne kun maksettu joskus ikuisuude pääst ni voin sanoo et omistan auton, talon ja kesämökin jotai 1100 euro paikkeil lyhennetää velkaa kk.

Tuskinpa se auto on enää silloin käyttökunnossa :)

no joo ja mahdanko itsekkään enää olla =)

Autolainaa 4600 euroa, lyhennys 400?/kk
Asuntolainaa about 50000 euroa, lyhennys 1700? + korot /kk
Muita lainoja ei ole

Meillä jää palkasta käteen verojen jälkeen 2000-3000?/kk, (vaihtelee). hyvänä kuuna pitää siis laittaa muutama satanen säästöön huonompaa kuukautta varten. Ollaan yrittäjiä ja tulot vaihtelee.

Autolainaa on nyt 15 tonnia, lyhennän kesäkuussa 6000?, eli jää 9teur. Muita velkoja, vippejä, osareita tms. ei ole.

Heinäkuun alusta elellään mun äitiyspäivärahoilla koko perhe =)

Alkuperäinen kirjoittaja meillä:
130 000 euroa ja muutama sentti päälle. Kaikki asuntolainaa. Ei mitään osamaksuja, kulutusluottoja tms. Lyhennys 700 kuussa

Meillä suurinpiirtein sama. Lyhennys tuon 700+korot päälle, yhteensä vajaa tonni.

autolainaa 250/kk
visat x2 yhteensä 400/kk
pikavippi 250/kk (jouduttiin ottamaan miehen lomautuksen takia)
opintolainaa 100/kk

Miehen palkalla maksaa siis lainat! Pikavippi, auto ja opintolaina loppuu aikanaan ja visaa tarvii luultavasti käyttää sen jälkeen vähemmän.

Asuntolainaa n. 130.000?, autolainaa n. 8000? ja mulla opintolainaa jäljellä ehkä tonni. Tulot meillä yht. n. 5000? (brutto) ja tuossa ei ole lapsilisiä tai satunnaisia bonuksia, vaan ihan meidän kahden kuukausipalkat. Mä olen kohta aloittamassa uuden työn, jolloin tulot nousee vähän.

Pakko onnellisesti todeta, ettei velkaa ole enää :) Juuri huhtikuussa maksoin loput opintolainasta ja nyt velaton. Opintolainaa oli jotain n.5000e ja kyllä sitä tuli maksettua monet vuodet takaisin.

Minä 800 euroa:

20 e/kkk läppäri (+20e/kk liittymämaksu)

Mies 1800 euroa:

200 e/kk asuntolaina (+vastike 600e, koko laina 20 000e, asoasunto)
40e/kk käyttöluotto (oikeasti mieheni äiti maksaa tämän, otettu koska äidillä ei luottotietoja ja tarvitsi tietokoneen)

muita lainoja/osamaksuja ei ole. telkkari varmaa ostetaa nyt osamaksuna.

Mulla pinet tulot, muutama sata euroa, ehkä vähän alle 900 euroa.

Velkaa: mökkilaina 20000, lyh. 100/kk
Ellos(otin kuntoutustani varten) 1000, lyh. 49/kk
MasterCard 1000, lyh. n. 50 /kk
ja nykyään pikavippivelkaa, nyt n. 180 euroa!
Lisäksi laskuja, puhelin(isot laskut), fysik. hoidosta jne.
Ja parille henkilölle vähän velkaa.
Korttivelka alkoi kun ostin lapselle syntymäpvälahjan luotolla.
Aikamoinen sumpliminen näiden kanssa on.
En ole vaatteita ostanut moneen vuoteen uutena!!