mitä tehdä yhdessä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sara
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

sara

Vieras
Olisi kiva pitkästä aikaa puuhailla jotain kivaa avomieheni kanssa yhdessä. Ongelmana vain on, etteivät mieltymyksemme oikein käy yksiin..Minä kävisin mielelläni hänen kanssaan kävelyllä yms mutta häntä ei kiinnosta sitten ollenkaan (hän on parhaillaan armeijassa, ja kuulemma saa ihan tarpeeksi liikuntaa siellä)
Elokuvia ollaan töllötetty ihan riittämiin kotisohvalla, elokuviin ei ole varaa mennä. Miestä ei kiinnosta ruoanlaittokaan yhdessä ja kaupungille on ihan turha kuvitellakaan hänen lähtevän. Minulla alkaa olla ideat vähissä mutta olisi kiva puuhastella hänen kanssaan jotain kivaa kahdestaan, varsinkin kun nyt niin harvoin nähdään. Mitä ehdotuksia teillä olisi?

Ajattelen vaan että jos harvoin tapaa eikä keksi mitään yhteistä puuhailua
niin oudolta vaikuttaa.
Ymmärsin että kyseessä on suhteellisen nuori pariskunta.

Minä käyn mieheni kanssa salilla, kävelyllä, leffassa, pelaamassa sulkapalloa, jalkapalloa, koripalloa ja siis ihan ilman oikeita pelisääntöjä. Rennosti. Välillä käydään keilaamassa.

Jos on joitain messuja ym. kuten muoti tai moottoripyörä niin käydään niissä. Kyllä sitä kaikenlaista tekemistä löytyy. Mutta jos mieheen iskee laiskamato niin... alkuun se oli hankalaa meilläkin kun sitten viimein hermostuin. Taisin suutuspäissäni sanoa (kun mikään mitä ehdotin oli "ihan samaa" ) että etsin kohta uuden ja liikkuvaisemman jos ei jotain ala tapahtua. Yllättävän hyvin se siitä sohvalta nousi. Ei pistä enää yhtään hanttiin.

Meillä tahtoo olla vähän samaa vikaa eli kaikki on "ihan sama", "emmäjaksa", "telkasta tulee yks hyvä leffa".

Aloin mennä itse niihin juttuihin, jotka kiinnostivat. Käyn jumpassa kerran viikossa ja koska teen istumatyötä, haluan käydä kävelyllä, fillaroimassa, uimassa tms. kerran päivässä edes vähän aikaa. Täytyy sanoa, että usein nuo ovat ihan viitseliäisyydestä kiinni.

Olen myös esim. fillaroidessa näyttänyt kotipaikkakuntamme nähtävyyksiä, kivoja maisemia ja joskus olen ottanut vähän eväitä mukaan, että ollaan pysähdytty johonkin puistoon syömään tms.

Toki kavereitakin on kiva nähdä ajoittain. Meillä on myös tapana noin kerran viikossa kokoontua baariin näkemään tuttuja. Sillä tavalla emme vietä kovin paljoa aikaa kenenkään kotona, vaan olemme "puolueettomalla" maaperällä.

Mun mielestä muutakin yhteistä voisi olla kuin seksi tai telkkarin katselu. Voihan sitä vaikka käydä kirjastossa lukemassa lehtiä, käydä jossain messuilla tai näyttelyissä, säästää rahaa vaikka johonkin tulevaan konserttiin tms. Itse käyn joskus ihan hassuissa jutuissakin esim. teatterissa, eläinnäyttelyssä tms jotka ei välttämättä ole ihan nuorten ihmisten "menomestoja".

Alkuperäisen tekstiä lukiessa tulee mieleen, että mahtaako synkata muutenkaan, kun ei mitään yhteisiä kiinnostuksen kohteita tunnu olevan. Luistaako keskustelu, oletteko samalla aaltopituudella? Jos ette, niin sinulla taitaa olla väärä mies...

Minulla oli sama ongelma entisen poikaystäväni kanssa. Hän ei yksinkertaisesti halunnut tehdä mitään. Esimerkiksi kerran järjestin hänelle kauniina kesäpäivänä pienen pyöräretken ja piknikin, mutta hän vain ruikutti, että "miks meidän pitää lähtee minnekään, miks ei me voida syödä täällä..."!

Mutta jos kemiat muuten synkkaa, niin kyllä sitä tekemistä pitäisi löytyä... nykyisen poikaystäväni kanssa olemme hurahtaneet kaksinpelattaviin lautapeleihin, myös aikuisten sellaisiin :)

Yhteistyössä