mitä teet työksesi, palkka?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja saivartelija:
Alkuperäinen kirjoittaja hmmm..:
Alkuperäinen kirjoittaja piitu pipari:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
juristi/partner lakiasiaintoimistossa, palkka 9000eur/kk + osingot

Heh, tämän on oltava provo, koska kukaan "lakiasiantoimiston" partneri ei tienaa noin paljon kuussa. "Asianajotoimiston" partneri sen sijaa saattaa hyvinkin tienata. Yhdenkään asianajotoimiston osakas ei myöskään laittaisi palkkatietojaan tällaiselle palstalle, saati käyttäisi toimistostaan nimeä "lakiasiantoimisto".

Kannattaa olla tarkkana jos haluaa provoilla uskottavasti. :laugh:

Joopa joo. lakiasiantsto:n ja asianajotsto:n ero on siinä, että toinen on osakeyhtiömuotoinen ja toinen ei. Se ei tee mittän suurta eroa palkkoihin, vai millä logiikalla niin ajattelit? Siitä olen kanssasi samaa mieltä, että ko tsto:n osakas ei varmasti laittaisi tänne palkkatietojaan...

Ja luulisi juristin osaavan kirjoittaa ja erottaa isot ja pienet kirjaimet.

Mitä olisi pitänyt kirjoittaa isolla? Ammattinimikkeitä tai yhtiömuotoa ei ainakaan:)

Tuolla kun aloitti juristi, niin eiköhän sana aloiteta aina isolla kirjaimella.

Ei. Kyseessä ei olut lause/ virke. Eli ei välimerkkejä, pelkkää asioiden listausta:) Jos tuolla on nyt mitään väliä, heh!

Heh, tämän on oltava provo, koska kukaan "lakiasiantoimiston" partneri ei tienaa noin paljon kuussa. "Asianajotoimiston" partneri sen sijaa saattaa hyvinkin tienata. Yhdenkään asianajotoimiston osakas ei myöskään laittaisi palkkatietojaan tällaiselle palstalle, saati käyttäisi toimistostaan nimeä "lakiasiantoimisto".

Joopa joo. lakiasiantsto:n ja asianajotsto:n ero on siinä, että toinen on osakeyhtiömuotoinen ja toinen ei. Se ei tee mittän suurta eroa palkkoihin, vai millä logiikalla niin ajattelit? Siitä olen kanssasi samaa mieltä, että ko tsto:n osakas ei varmasti laittaisi tänne palkkatietojaan...

Mitä olisi pitänyt kirjoittaa isolla? Ammattinimikkeitä tai yhtiömuotoa ei ainakaan:)

Ei. Kyseessä ei olut lause/ virke. Eli ei välimerkkejä, pelkkää asioiden listausta:) Jos tuolla on nyt mitään väliä, heh!

Ei taida nyt sulla ihan raksuttaa. Koulun penkille mars mars.

Ei taida nyt sulla ihan raksuttaa. Koulun penkille mars mars.

Kuule, se en ole minä, jolla ei raksuta. Ammattinimikkeitä ei edelleenkään kirjoiteta isolla. Että mene ihan itse takaisin koulunpenkille.

Alkuperäinen kirjoittaja Lehtimyyjä:
Myyn lehtiä puhelimessa ja peruspalkka on 1300?/kk+ provikat. Huomenna tilipäivä ja brutto näkyy olevan palkkalaskelmassa 4600?.

Enpä oo kuullut YHDESTÄKÄÄN puhelinmyyntifirmasta jossa pohjapalkka olisi tuollainen....

Alkuperäinen kirjoittaja hoi:
Alkuperäinen kirjoittaja matsa:
Alkuperäinen kirjoittaja harmaa:
Alkuperäinen kirjoittaja hoitajat saa huonoa palkkaa..:
1800+ hlökoht lisä 85egee+ vuorolisät..peruspalkka noin 2000egee -verot ..lähihoitaja..

eikös hoitajien palkkoja juuri nostettu?

No silti...mieti: vuorotyö, myös yötyö...raskaat potilaat(agressiiviset...vaipoissa olevat...yms)...menee viikkokin että et nää lapsiasi...Fyysisesti raskas työ...

onhan se varmaan raskasta mutta hoitajathan sanovat että on kutsumus työ.
ei kukaan pakota sitä tekemään ja siksi minä en sitä tee.
jos minä en olisi tyytyväinen työpaikkaani niin lähtisin yksinkertaisesti pois. oishan se miehenkin vittumaista joka päivä kuunnella kun kotiin tulee kuinka paska päivä taas oli.
kyllä maailmassa on paljon raskaampiakin hommia paskalla palkalla ja tärkeitä.
tämä minun mielipiteeni.

tuo KUTSUMUS nyt tarkoittaa sitä että haluaa tehdä auttavaa ja sosiaalista työtä, sitä ettei ole K... ottassa kun auttaa/tukee/kuntouttaa/ohjaa. KUTSUMUKSELLA EI ELÄ, ja vaativasta ja raskaasta työstä pitää saada OIKEAA PALKKAA koska kutsumulla ei voi maksaa laskuja jne. Tuo on niin kornia tuo: hoitajilla on kutsumus, palkasta viis...

Ja, ei kannata sanoa että vaihda alaa, vaan parempi on tehdä niin kuin on tehtykin, pyrkiä näyttämään hoitoalan työtä, saamaan arvostusta ja saamaan palkkaan nostetuksi. Muutoin kutsumuksen saaneetkin vaihtavat kaikki alaaa ja alalla on sitte ne K...otsassa tekekvät jotka eivät muuta työtä saa. Sellaista hoitoa en taas kenekkellään toivoisi.

mutta miksi tehdä työtä jos jatkuvasti vain mielessä pyörii kuinka raskasta on ja saa huonoa palkkaa......
tiedän paljon ja moni muukin tietää varmaan monia muitakin aloja mitkä ovat todella tärkeitä ja huono palkkasia eivätkä he valita...
se työ mitä minä teen niin sillä saatiin en nyt muista montako vuotta siitä on niin lontoon terroriiskun tekijät kiinni eikä minun palkka huimaava ole ja huomaatko kuinka tärkeitä kapistuksia minä teen enkä minä valita =)

Voi luoja!! Jos asiat on huonosti niin ei saa valittaa, muutosta ei saa tehdä, ei tietenkään... mieti nyt vähän itsekin. Kenen hoitajan mielessä (edes ehtii) pyöriä KOKO ajan huono palkka, mielessä pyörii kyllä asiakkaat ja heidän asiat ja miten ehtisi hoitaa sen ja tän ja ton mahdollisimman hyvin.
Huono palkka pyörii mielessä sillon kun on tilipäivä ja lainanlyhennyksen ja pakollisten menojen jälkeen tilille jää just sen verran että selviää, mutta mihinkään ylimääräiseen ei ole rahaa (vaatteet koko perheelle kirppikseltä, kumpikaan ei juo eikä polta, aikuiset ei harrasta mitään maksullista jne jne)

Nautin työstäni, tosi paljonkin, mutta olis musta kohtuullista että palkkaus vastais sitä vuosien koulutusta minkä olen käynyt, sitä vastuuta minkä kannan joka päivä (miten monta ihmishenkeä olenkaan pelastanut, ihan varmasti enemmän kun tuossa terroriiskussa kuolleita) sitä vuorotyösta selviämistä päivästä toiseen.
Kyse ei ole ainaisesta ruikutamisesta, vaan tarpeesta tehdä ja saada muutoksia aikaan!! Miten moni kansalaisista olikaan halukas nostamaan hoitajien palkkaa (olisko ollut 80 prosenttia) sinä et tainnut olla niiden joukossa =)

en ikävä kyllä ollut niiden joukossa ketä olisi sitä palkkaa halunnut nostaa ainaskaan kaikilta.
minun mielipiteeni olisi ollut että niillä rahoilla mitä palkankorotuksiin pyydettiin olisi otettu lisää työntekijöitä.
noissä sairaaloissa ja terveyskeskuksissa kun saa aina odotella kun ei ole varaa palkata lisää ihmisiä. siksi ehkä olen sitä mieltä että ei olisi kaikille kuulunut tuo korotus katkä nyt sen sai.
en ollenkaan väheksy teidän työtä mutta kun tunnen todella monta työssä olevaa lähihoitajia, sairaanhoitajia ja kun juttu melkein aina vaan on että kun on niin raskasta.

Ei ole kiinni siitä, että ei ole rahaa palkata ihmisiä vaan ongelma on se, että hoitajat ei halua tehdä sitä työtä sillä paskalla palkalla.

Alkuperäinen kirjoittaja Puhelinmyyjä:
Alkuperäinen kirjoittaja Lehtimyyjä:
Myyn lehtiä puhelimessa ja peruspalkka on 1300?/kk+ provikat. Huomenna tilipäivä ja brutto näkyy olevan palkkalaskelmassa 4600?.

Enpä oo kuullut YHDESTÄKÄÄN puhelinmyyntifirmasta jossa pohjapalkka olisi tuollainen....

Olen joskus kuullut, että ainakin A-Lehtien myyntitoimistot maksaa aika hyvää pohjapalkkaa? Ainakin tiedän ihmisiä, jotka olleet siellä vuosia ja saavat parempaa liksaa kuin minä yliopistokoulutuksella virkamiehenä 2200e/kk.

Kouluttaja / esimies 3300 + matkat/päivärahat. Nettona käteen jää yleensä n. 4000-5000euroa.
Koulutuksena kaksi ylempää korkeakoulututkintoa.

Matkakulut eivät ole palkkaa, vaan ihan aiheutuvien kulujen korvaamista.

Kotimaan päiväraha on 32e -> kuussa max 650e käteen. Ulkomailla enemmän, esim Japani 72e -> max 1440 kuussa.

En usko oikein sinun nettotulojen oevan realistisia 3300euron bruttopalkalla.

1800+ hlökoht lisä 85egee+ vuorolisät..peruspalkka noin 2000egee -verot ..lähihoitaja..

No silti...mieti: vuorotyö, myös yötyö...raskaat potilaat(agressiiviset...vaipoissa olevat...yms)...menee viikkokin että et nää lapsiasi...Fyysisesti raskas työ...

jos minä en olisi tyytyväinen työpaikkaani niin lähtisin yksinkertaisesti pois. oishan se miehenkin vittumaista joka päivä kuunnella kun kotiin tulee kuinka paska päivä taas oli.
tämä minun mielipiteeni.

ääh..yhä edelleenkään kutsumusta ei voi laittaa leivän päälle.

mä opiskelen oppisopimuksella lähihoitajaks, ja saan peruspalkasta 85% eli 1570:sta eurosta, oiskoos jotain reilu 1200... voi olla melkee 1300kin... teen myöskin 85%työaikaa, eli 6,5 tuntisia päiviä. Oon ehdottanu että voisin alkaa tekeen 100%:sta, kun koulua niin vähän jäljellä, muttei taida olla kunnalla varaa :/

Mä olen rehellisesti sitä mieltä, että hoitajilla on hyvä palkka ja jos työ on itselle liian raskasta, vaarallista niin sen voi vaihtaa. On myös monia muita vaarallisia ammatteja joissa on pieni palkka ja RASKAS fyysinen työ ja miksei siihen päälle vielä henkinen puolikin ole raskas.. Minä uskallan myöntää sen, että tuolla palkankorotuksella olisin mieluummin palkannut lisää apua heille. Sillä se palkankorotus (henkilölle) EI poista stressiä TYÖSTÄ, eikä sitä, että työtä ON LIIKAA yhdelle. Mut jokainen taaplaa tyylillään ja vinkuu niistä asioista mitkä on itselle tärkeinpiä - Minulle henk.koht PALKKA EI OLE ELÄMÄN TÄRKEIN ASIA ja voin sanoa käsi sydämellä, että palkkani on noin 1400 ?/kk (käteen) ennen äippälomaa ja olen siihen erittäin tyytyväinen, vaikka työni on raskasta niin henkisesti kuin fyysisesti ja teen pitkää päivää rakennuksilla niin ikinä en vaihtaisi työtäni, sillä rakastan sitä mitä teen ja saan siitä sen mitä saan :D (tiesin siis palkan kun menin alalle)

Alkuperäinen kirjoittaja matsa:

tämä minun mielipiteeni.

tuo KUTSUMUS nyt tarkoittaa sitä että haluaa tehdä auttavaa ja sosiaalista työtä, sitä ettei ole K... ottassa kun auttaa/tukee/kuntouttaa/ohjaa. KUTSUMUKSELLA EI ELÄ, ja vaativasta ja raskaasta työstä pitää saada OIKEAA PALKKAA koska kutsumulla ei voi maksaa laskuja jne. Tuo on niin kornia tuo: hoitajilla on kutsumus, palkasta viis...

Ja, ei kannata sanoa että vaihda alaa, vaan parempi on tehdä niin kuin on tehtykin, pyrkiä näyttämään hoitoalan työtä, saamaan arvostusta ja saamaan palkkaan nostetuksi. Muutoin kutsumuksen saaneetkin vaihtavat kaikki alaaa ja alalla on sitte ne K...otsassa tekekvät jotka eivät muuta työtä saa. Sellaista hoitoa en taas kenekkellään toivoisi.

Kyllä on vanhanaikaista väittää kutsumusammatiksi!! Kukas teitä tai teidän vanhempia sitten hoitaa kun on sen aika? Ja kukas teidän lapsukaisia hoitaa kun ne sairastuu ja joutuu sairaalaan?? Kukapa muu kun hoitajatäti- tai setä, sillä paskalla palkalla ja sitten vielä hypitään silmille kun ite tiedetään kaikki niin paljon paremmin...
ja entäs sitten se vastuu kysymys? Hoitajan työ on arvokasta ja vastuullista, kumma kun sitä on niin vaikee ymmärtää ja myöntää. Mitäs jos kaikki hoitajat ottais ja lähtis niin sanotun paremman palkan toivossa? Tulis taas paniikki niinku viime lakonuhan alla!!! Tykkään työstäni enkä vaihtais sitä mihkää kassalla istumiseen vaan haluan siitä sen arvoisen palkan mikä kuuluu!!

Yhteistyössä