Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja matsa:
Alkuperäinen kirjoittaja harmaa:
Alkuperäinen kirjoittaja hoitajat saa huonoa palkkaa..:
1800+ hlökoht lisä 85egee+ vuorolisät..peruspalkka noin 2000egee -verot ..lähihoitaja..
eikös hoitajien palkkoja juuri nostettu?
No silti...mieti: vuorotyö, myös yötyö...raskaat potilaat(agressiiviset...vaipoissa olevat...yms)...menee viikkokin että et nää lapsiasi...Fyysisesti raskas työ...
onhan se varmaan raskasta mutta hoitajathan sanovat että on kutsumus työ.
ei kukaan pakota sitä tekemään ja siksi minä en sitä tee.
jos minä en olisi tyytyväinen työpaikkaani niin lähtisin yksinkertaisesti pois. oishan se miehenkin vittumaista joka päivä kuunnella kun kotiin tulee kuinka paska päivä taas oli.
kyllä maailmassa on paljon raskaampiakin hommia paskalla palkalla ja tärkeitä.
tämä minun mielipiteeni.
tuo KUTSUMUS nyt tarkoittaa sitä että haluaa tehdä auttavaa ja sosiaalista työtä, sitä ettei ole K... ottassa kun auttaa/tukee/kuntouttaa/ohjaa. KUTSUMUKSELLA EI ELÄ, ja vaativasta ja raskaasta työstä pitää saada OIKEAA PALKKAA koska kutsumulla ei voi maksaa laskuja jne. Tuo on niin kornia tuo: hoitajilla on kutsumus, palkasta viis...
Ja, ei kannata sanoa että vaihda alaa, vaan parempi on tehdä niin kuin on tehtykin, pyrkiä näyttämään hoitoalan työtä, saamaan arvostusta ja saamaan palkkaan nostetuksi. Muutoin kutsumuksen saaneetkin vaihtavat kaikki alaaa ja alalla on sitte ne K...otsassa tekekvät jotka eivät muuta työtä saa. Sellaista hoitoa en taas kenekkellään toivoisi.
mutta miksi tehdä työtä jos jatkuvasti vain mielessä pyörii kuinka raskasta on ja saa huonoa palkkaa......
tiedän paljon ja moni muukin tietää varmaan monia muitakin aloja mitkä ovat todella tärkeitä ja huono palkkasia eivätkä he valita...
se työ mitä minä teen niin sillä saatiin en nyt muista montako vuotta siitä on niin lontoon terroriiskun tekijät kiinni eikä minun palkka huimaava ole ja huomaatko kuinka tärkeitä kapistuksia minä teen enkä minä valita =)
Voi luoja!! Jos asiat on huonosti niin ei saa valittaa, muutosta ei saa tehdä, ei tietenkään... mieti nyt vähän itsekin. Kenen hoitajan mielessä (edes ehtii) pyöriä KOKO ajan huono palkka, mielessä pyörii kyllä asiakkaat ja heidän asiat ja miten ehtisi hoitaa sen ja tän ja ton mahdollisimman hyvin.
Huono palkka pyörii mielessä sillon kun on tilipäivä ja lainanlyhennyksen ja pakollisten menojen jälkeen tilille jää just sen verran että selviää, mutta mihinkään ylimääräiseen ei ole rahaa (vaatteet koko perheelle kirppikseltä, kumpikaan ei juo eikä polta, aikuiset ei harrasta mitään maksullista jne jne)
Nautin työstäni, tosi paljonkin, mutta olis musta kohtuullista että palkkaus vastais sitä vuosien koulutusta minkä olen käynyt, sitä vastuuta minkä kannan joka päivä (miten monta ihmishenkeä olenkaan pelastanut, ihan varmasti enemmän kun tuossa terroriiskussa kuolleita) sitä vuorotyösta selviämistä päivästä toiseen.
Kyse ei ole ainaisesta ruikutamisesta, vaan tarpeesta tehdä ja saada muutoksia aikaan!! Miten moni kansalaisista olikaan halukas nostamaan hoitajien palkkaa (olisko ollut 80 prosenttia) sinä et tainnut olla niiden joukossa =)