mitä teet työksesi, palkka?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Sairaanhoitajien palkoista:
Eikö sillä ole enää mitään merkitystä, että on varma työpaikka? Monella alalla teollisuudessa firma saattaa häippäistä Kiinaan koska tahansa tai muuten vain YT-luuta viuhuu harvasen kuukausi. Eikä tuon lisäksi palkkakaan ole välttämättä sen kaksisempi kuin sairaanhoitajilla.
Miten niin hoitajilla varma työpaikka?

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Eikö sillä ole enää mitään merkitystä, että on varma työpaikka? Monella alalla teollisuudessa firma saattaa häippäistä Kiinaan koska tahansa tai muuten vain YT-luuta viuhuu harvasen kuukausi. Eikä tuon lisäksi palkkakaan ole välttämättä sen kaksisempi kuin sairaanhoitajilla.
Miten niin hoitajilla varma työpaikka?

Sairaanhoitajia on aina tarvittu ja tullaan aina tarvitsemaan ja yhä enenevissä määrin eläköitymisen myötä. Toisin on monella muulla alalla, jotka vain lähtevät Suomesta kokonaan. Sairaalat on ja pysyy, niitä ei voi viedä kiinaan ja niihin tarvitaan älyttömästi ihmisiä töihin..

Alkuperäinen kirjoittaja ope myös:
Alkuperäinen kirjoittaja Tianna:
Yläkoulun ope. Työtunteja on ollut sellaset 60 viikossa, palkkaa tulee reilu pari tonnia, paitsi kesällä ei saa mitään. Koulutus FM.

Kirjoitusvirhe??? Siis et kai mitenkään voi tehä 60 tuntia/vko. Vai lasketko tuohon mukaan tuntien valmistelut?!?

Lasken työtunnit. Sen ajan, jonka olen tehnyt töitä. Tällä viikolla on tullut tehtyä ehkä vaan 40 tuntia.

Sairaanhoitajia on aina tarvittu ja tullaan aina tarvitsemaan ja yhä enenevissä määrin eläköitymisen myötä. Toisin on monella muulla alalla, jotka vain lähtevät Suomesta kokonaan. Sairaalat on ja pysyy, niitä ei voi viedä kiinaan ja niihin tarvitaan älyttömästi ihmisiä töihin..

Ihan kuin meidän 1980-luvun lopulla valmistuneiden sairaanhoitajien suusta :D Noin mekin uskottiin. Sitten vaihtui vuosikymmen, tuli lama ja hoitajapula katosi kertaheitolla. Ja se aiemin ollut vitsi työttömästä sairaanhoitajasta ei enää ollutkaan mikään vitsi.

Ennen kotiin lasten kanssa jäämistä olin yrityspuolella juristina ja palkkani oli (2 vuotta valmistumisen jälkeen) autoetuineen n. 6000 euroa/kk. Tiedän että kuulostaa korkealta niin nuorelle, mutta minulla on tuplatutkinto, josta tuli hiukan lisää tuohon palkkaan. Nyt olen kotiäitinä ja elän täysin mieheni tuloilla. Työelämään aion palata sitten kun kuopus täyttää 3 vuotta.

Kyllä mä väitän,että mulla on parempi liksa kuin yhdelläkään sairaanhoitajalla :xmas:
Mut ainahan ei voi huomisesta tietää,mutta tällä hetkellä pyyhkii hyvin :D

Alkuperäinen kirjoittaja Nipsukka:
Psykiatrinen sairaanhoitaja peruspalkka noin 2392 euroa sisältäen kokemuslisät+ henkilökohtaisen palkanlisän.Päälle vielä vuorotyölisät

Sama ammatti (tosin nykynimityksellä eli mielenterveystyöhön suuntautunut sh). Psykiatrisella palkka viime toukokuussa 1956e/kk ja vuorolisät. Mulla kun ei vielä mitään kokemuslisiä ole ja olen jhl-jäsen (ainakin meilläpäin vaikuttaa palkkaan).

Sairaanhoitaja, palkka näkyisi olevan 2635? + lisät. Ei kutsumustyö, mutta kuitenkin sellainen jossa viihdyn. Enkä koe tarvetta valittaa palkoista vaikka sitä tuntuvat paremminkin tienaavat kaverit tekevän.

Alkuperäinen kirjoittaja Madicken04:
Sairaanhoitaja, palkka näkyisi olevan 2635? + lisät. Ei kutsumustyö, mutta kuitenkin sellainen jossa viihdyn. Enkä koe tarvetta valittaa palkoista vaikka sitä tuntuvat paremminkin tienaavat kaverit tekevän.

Wau! Pääkaupunkiseudulla vai yksityisellä?

Alkuperäinen kirjoittaja Nalletar:
Alkuperäinen kirjoittaja Madicken04:

Wau! Pääkaupunkiseudulla vai yksityisellä?

Ruotsin puolella.

Olen käsityöalan tuntiopettajana seitsemässä eri oppilaitoksessa. Opetustunteja on syyskuusta marraskuun loppuun ja helmikuun alusta huhtikuun loppuun. Opetustunnilta maksetaan n. 23?. Opetustunteja noin 12 viikossa. Tunneille täytyy tehdä malleja sekä monisteita. Näiden tekemiseen kuluu aikaa niin, että viikossa tulee työtunteja noin 40. Vuosittaiset bruttotulot n.6500 euroa. Kesä ja joulunaika ilman tuloja. Ei työterveydenhuoltoa, ikälisiä, työpaikkaruokailua eikä kilometrikorvauksia. Mallikappaleisiin kuluneita materiaaleja ei korvata. Opettaja on velvollinen hankkimaan oppilaille vapaa-aikanaan materiaaleja ja vastaamaan kysymyksiin puhelimitse.

Alkuperäinen kirjoittaja piitu pipari:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
juristi/partner lakiasiaintoimistossa, palkka 9000eur/kk + osingot

Heh, tämän on oltava provo, koska kukaan "lakiasiantoimiston" partneri ei tienaa noin paljon kuussa. "Asianajotoimiston" partneri sen sijaa saattaa hyvinkin tienata. Yhdenkään asianajotoimiston osakas ei myöskään laittaisi palkkatietojaan tällaiselle palstalle, saati käyttäisi toimistostaan nimeä "lakiasiantoimisto".

Kannattaa olla tarkkana jos haluaa provoilla uskottavasti. :laugh:

Joopa joo. lakiasiantsto:n ja asianajotsto:n ero on siinä, että toinen on osakeyhtiömuotoinen ja toinen ei. Se ei tee mittän suurta eroa palkkoihin, vai millä logiikalla niin ajattelit? Siitä olen kanssasi samaa mieltä, että ko tsto:n osakas ei varmasti laittaisi tänne palkkatietojaan...

Alkuperäinen kirjoittaja hmmm..:

Heh, tämän on oltava provo, koska kukaan "lakiasiantoimiston" partneri ei tienaa noin paljon kuussa. "Asianajotoimiston" partneri sen sijaa saattaa hyvinkin tienata. Yhdenkään asianajotoimiston osakas ei myöskään laittaisi palkkatietojaan tällaiselle palstalle, saati käyttäisi toimistostaan nimeä "lakiasiantoimisto".

Joopa joo. lakiasiantsto:n ja asianajotsto:n ero on siinä, että toinen on osakeyhtiömuotoinen ja toinen ei. Se ei tee mittän suurta eroa palkkoihin, vai millä logiikalla niin ajattelit? Siitä olen kanssasi samaa mieltä, että ko tsto:n osakas ei varmasti laittaisi tänne palkkatietojaan...

Ja luulisi juristin osaavan kirjoittaa ja erottaa isot ja pienet kirjaimet.

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:

Mitä olisi pitänyt kirjoittaa isolla? Ammattinimikkeitä tai yhtiömuotoa ei ainakaan:)

tutkija valtion asiantuntijaorganisaatiossa
Koulutus: teen väitöskirjaa, 2kpl yliopistotutkintoja takana, liksa noin 2300e/kk
Työ on sellaista, jota ei voisi tehdä ilman minun koulutustaustaani. Eli en ole rahan takia kouluttautunut :D

Alkuperäinen kirjoittaja saivartelija:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:

Mitä olisi pitänyt kirjoittaa isolla? Ammattinimikkeitä tai yhtiömuotoa ei ainakaan:)

Tuolla kun aloitti juristi, niin eiköhän sana aloiteta aina isolla kirjaimella.

Yhteistyössä