Mitä soseita teette itse vauvalle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Magnificent
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Magnificent

Jäsen
14.10.2008
545
1
16
Pakastimesta löytyy perunaa, porkkanaa, bataattia, kukkakaalia, maissia, parsakaalia, kanaa ja naudanlihaa. Fiilis on, että aina pyöritellään samoja yhidsitelmiä noista? Mitä muuta voisi soossailla?

Valmiita marja- ja hedelmäsosetta menee yhteensä 1-1,5prk/pvä. Jotenkin tuntuu, että niitä on hankala tehdä itse, vai onko?

Nimenomaan banaani-mansikka tai omena -luumu tms. marja/hedelmäsoseita meillä menee kotituotantona vaikka kuinka paljon, mutta 7kk ei huoli mun tekemiä kala-tai lihasoseita! Äitiä tämä harmittaa...
Mulla löytyy pakkasesta nuo samat suunnilleen, mutta pottua en ole pakastanut. Lisäksi bataatti-palsternakka ja porkkana-valkosipuli-rakuuna (kokki Sami Garam ehdotti jossain lehdessä, en ole vielä pojalle kokeillut).

Lisään tuohon listaan kesäkurpitsan ja mä pakastan lihat aina erikseen. Otan kanaa/seitä/lohta/nautaa/possua annoksen kerrallaan sulamaan ja noihin perussoseisiin teen eri miksauksia riisin ja pastan lisäksi. Mäkin koin marjasoseet työlääksi/kalliiksi eli ostan ne valmiina kaupasta. Banaanit, viinirypäleet tulee itse soseutettua, mutta niitä en ole pakastellut. Minkä ikäinen vauva on?

Riippuu vähän vauvan iästä :flower: Ite tein 5kk ikäselle tavis lihakeitosta soseen (ilman mausteita). Ihan pienenä porkkana, kukkakaali ja parsakaali oli vauvan herkkua. Aikas pienenä alotin perunamuusinkin. Siis ihan tavallisen. Kiisselit oli herkkua. Luumu, vadelma ja mustikka. Mansikkaa ei muistaakseni alle 1veelle saa edes antaa :flower:

En pakastanut kun pakkanen surkeen pieni. Tein aina muutaman päivä pöperöt valmiiksi. Peruuna-bataatti-porkkana-kesäkurpitsa-kukkakaali-parsakaali eri miksejä ja sitten siihen sekaan lihaa (possua, kanaa, nautaa...) , kala ei opikein uponnut. Nyt mitä mekin syödään... jätän vaan suolan pois ja tyttö on nyt 11kk. Hedelmäsoseita en tehnyt, mutta kiisselit olivat meilla tytön herkkua (vadelma,mansikka....), niin no on ne vieläkin. Banaani ei maistu muuten kuin itse haukittuna ei tilsittynä.

Kiitoksia vinkeistä! Näillä päästään jo vähän eteenpäin.

Tyttö on 7kk. Mä olen niin laiska, että kaikki on omissa pusseissaan omina kuutioina. Mutta tosiaan miksei sitä voisi tehdä valmista keittoakin!

Yhteistyössä