Itsetehtyjä soseita vauvalle. Millä soseutatte ne? Ja mitä kaikkea teette itse?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kiianäiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kiianäiti

Vieras
Kohta pitäis alkaa vauvalle soseita tekemään, mutta on ihan hakusessa tää homma nyt.

Eli mitä:

soseutatte ja millä?
maustatteko jotenkin?
miten pakastatte?
kauanko säilytätte valmista sosetta jääkaapissa?

mitä kanaa, lihaa, kalaa käytätte?

Kiitos jos jaksatte vastailla!

kaikki soseet tein itse. soseutin haarukalla, mutta myös sauvasekottimella. melko nopeasti tarjoilin karkeampaa sosetta, lihoja pääasiassa soseutin tuolla sauvasekottimella.

maustoin yrteillä, sipulilla yms. käytin esim lohta, broileri-/kalkkunafileitä, nautaa, sitten vaan kasviksia runsaasti, sekä mahdollisesti joku lisäke. pakastin ihan tyhjissä pilttipurkeissa (kaverilta sain), sekä usein myöskin tein pelkkiä lisäke-kasvis soseita, ja pakastin sitten lihat erikseen jääpalarasioissa. näin sai vähän vaihtelevampia sekoituksia.
:)

Mä soseutin magic bulletilla jonka sain lahjaksi. Oli kätevä ja nopea. Aluksi pakastin kaikki jääpalarasioissa, oli helppo ottaa vaihtelevia pikkuannoksia. Myöhemmin tein valmista ruokaa mitä pakastin pilttipurkeissa. Sitten siirryttiin kaupan ruokaan kun tyttö teki lakon omatekemien kohdalla :)

voi, ihan mitä vaan. Mutta kannattaa keittää ja soseuttaa sitten. Itse ostin ihan kokolihaa, esim. fileen palasen tai suikaleita. Esim. possun tai naudan filettä jos saa irtomyynnistä palana niin ei tule kalliiksi ja siitä tulee iso annos. Kun ei vauvalle tarvi olla kuin pikku kökkönen sitä lihaa aterialla. Mun mielestä ainaki kannattaa panostaa siihen lihan laatuun vauvalla...

Soseutin perunat haarukalla jos annoin suoraan keittämisen jälkeen. Pakastettavat laitoin Bamixilla mössöksi, ja jääpalarasioihin. Kuutioina pakastin mm. bataattia, kesäkurpitsaa, parsakaalia, broileria, possunlihaa ja porkkanaa. Lihat ostin fileenä jonka keitin ja sitten muussasin. Pikkuhiljaa lisäsin mausteita kuten erilaisia yrttejä ja pippuria. Kannattaa tarkistaa ettei mausteissa ole suolaa, esim joissain pippurisekoituksissa on.

Kun annoskoot kasvoivat aloin pakastaa pilttipurkkeihin ja tein erilaisia valmiita aterioita. Lisäsin myös sipulia ym mitä meillä käytetään muutenkin ruuassa paljon, että tottuu makuun.

Alkuperäinen kirjoittaja vakkari harmaana:
kaikki soseet tein itse. soseutin haarukalla, mutta myös sauvasekottimella. melko nopeasti tarjoilin karkeampaa sosetta, lihoja pääasiassa soseutin tuolla sauvasekottimella.

maustoin yrteillä, sipulilla yms. käytin esim lohta, broileri-/kalkkunafileitä, nautaa, sitten vaan kasviksia runsaasti, sekä mahdollisesti joku lisäke. pakastin ihan tyhjissä pilttipurkeissa (kaverilta sain), sekä usein myöskin tein pelkkiä lisäke-kasvis soseita, ja pakastin sitten lihat erikseen jääpalarasioissa. näin sai vähän vaihtelevampia sekoituksia.
:)

näin minäkin, mutta pakastin tarjottimella, lusikalla vaan nokareita leivinpaperin päälle ja pakkaseen hetk,i niin saa siirrettyä rasioihin irtonaisina ja on helppo sitten käyttää.

Yhteistyössä