mitä sanotte hoitoon jääville lapsillenne?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mami
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
En suoraansanottuna tiedä miten meidän lapset ymmärtävät tuon työn, saati sitten että yhdistäisivät sen päivähoitoonsa. Meillä on vanhemmilla yötyö ja lapset eivät puhu vielä niin hyvin että saisi näistä keskusteltua. Ovat kyllä käyneet työpaikalla useinkin ja heille on kerrottu että täällä vanhemmat ovat töissä.

Mutta siis päiväkotiin vietäessä en yleenäs sano mitään minne olen menossa. Halaukset, suukotukset ja toivotan mukavaa hoitopäivää, sanon että tulen (tai isi tulee) hakemaan sitten iltapäivästä.

muoks. joskus tosissaan jos yövuoron jälkeen vien hoitoon, niin silloin voin sanoa että äiti lähtee nyt kotiin nukkumaan. Vapaapäivinä en sen enempää selittele mitä teen.

Kun poika 3 vuotiaana kysyi, miksi meidän pitää käydä töissä, sanoin, että äiti ja isi käy töissä sen takia että sieltä saa rahaa, jolla sitten ostetaan ruokaa ja vaatteita.

Poika sitten valitti tarhan tädille, kun hänen "töistä" (=tarhassa olosta) ei saa kolikoita! :laugh: *vähänkö repesin* En kehdannut sanoa, meidän pitää sekin maksaa niistä meidän töistä saaduista rahoista. Kysyi myös jälkeenpäin, että onko meillä töissä semmoinen kolikkokone, josta ne rahat tulee... :D

Alkuperäinen kirjoittaja Minä:
Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:
Alkuperäinen kirjoittaja Minä:
Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:
Mä kerron lähteväni töihin, lapset tietää mitä teen ja missä.

No siinä ei ole paljon kerrottavaa:

"Äiti menee kotiin ja kirjoittaa puutaheinää palstalle, koittakaas lapsukaiset olla kilttejä"

Pöh. SILLOIN kun mä vien lapset hoitoon, ei ne joka päivä missään ole, ja yleensä ovat hoidossa illasta.
Päivällä mä en saa mitään oikeita töitä tehtyä ja niihin keskityttyä.

Minkäslainen luuseri sulla on ukkona, kun ei illasta kato lapsien perään? Päivällä et tosiaan saa muuta, kuin palstalla notkuttua, on se jo niin nähty.

Aha. Ei sitten muuta oo mieleen jääny, vaikka itse kaiketi notkut täällä yhtä paljon kuin minä, jos oot niin varma mun palstailuun käyttämästäni ajasta :o

:snotty: Yleensä tarkoittaa sitä paitsi jotain muuta kuin että 'lapseni ovat hoidossa joka ikinen ilta'

Vaikka turhaa mä kai tästä vänkään, mielipiteenne pitäkää.

Lapsi tietää minne menen ja mitä teen, on käyny työpaikalla satunnaisesti 2 viikkoisesta saakka :D
Isän työpaikan tietää vain ulkoapäin. Ei ole käynyt sisällä.

Heippa kulta, äiti hakee tai mummu/isä hakee.

Isommat tietävät että lähden kouluun, vaikka heillä taitaakin olla hiukan erilainen mielikuva koulusta kuin mitä minun kouluni todellisuudessa on :) 2v ei asian päälle vielä ymmärrä, aamulla vain heilutan ja sanon heipat.

Yhteistyössä