Mitä mieltä??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja maassa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

maassa

Vieras
Voinko teidän mielestänne laittaa tällä perusteella lapseni perhepäivähoitajalle: Vanhempi lapsista on vajaa 2-vuotias, nuorempi kolme kuukautta. meillä on pieni asunto, jossa ei lapselle omaas leikkihuonetta ole. Muutimme vasta uuteen kaupunkiin, jossa ei ole tuttavaperheitä, joilla kyläillä. Edellisessä kotikaupungissa vanhemmalla lapsella oli mahdollisuus päivittäin nähdä muita lapsia, kyläilimme siis todella paljon. Nyt huomaan ettei pojalla ole täällä mitään tekemistä..kuluttaa energiansa "tihutöihin" eli tekee kaikkea sitä mitä ei saa tehdä. omat lelut ei kiinnosta lainkaan vaikka leikkisin hänen kanssaan niillä. Pojan käyttäytymisen johdosta olen itsekin uupunut, en saa tehtyä mitään, kotityötkin vain kiireellä kuunnellen samalla pienemmän itkua ja juostessa samall vanhemman perässä. masentaa, en jaksa, joten lopputuloksena on, että puran kiukkuni lapseen. Luulen että asiaa helpottaisi sekä äidin että lapsen kannalta yksinkedrtaisesti se, että lapsi pääsisi muutamaksi tunniksi päivässä hoitoon, jossa muitakin lapsia. mutta, tuomitsetteko minut huonoksi äidiksi jos sitten kuljetan lasta hoitoon ja vietän rauhallista aikaa vauvan kanssa kotona?

Mitä sen on väliä tuomitaanko me täällä foorumilla sinut kun ei edes tunneta tai välttämättä edes tiedetä sinua? Onko ympäristön paineet noin kovat että ennemmin säilyttää maineensa kun psyykeensä?

Anyways, meillä on 3v hoidossa päiväkodissa siksi koska olen yh, ja väsynyt. Lapsikin on kivemmalla tuulella kun on kolmena päivänä viikossa puolipäivähoidossa.

Mä en ymmärrä miksi sä välität että kuka sinut tuomitsee. Jos susta tuo tuntuu oikealta ja parhaalta vaihtoehdolta teidän kaikkien kannalta niin tee niin.

Mulla oli 1-vuotias kun vauva syntyi... Se ei todellakaan ollut mitään elämäni ruusuisinta aikaa, mutta siitä selvittiin. Hampaat irvessä mentiin vauvan ekat kuukaudet. Jos tuo vanhempi olisi ollut silloin parivuotias niin olisin hyvinkin saattanut harkita samanlaista vaihtoehtoa. Ihan lapsenkin parhaaksi. En mä näe että pitäis verenmaku suussa vaan yrittää jaksaa päivästä toiseen siksi että näyttäisi muiden silmissä "hyvältä".

Ihan rehellisesti sanottuna, itse en laittaisi, ja jos kuulisin, että joku olisi laittanut, niin pitäisin sitä tosi hassuna, mutta minä olen minä... En tiedä, millaista on olla sinä. Varmasti löytyy monia ihmisiä, jotka eivät pidä hoitoon laittamista ollenkaan hyväksyttävänä, ja sitten löytyy niitä, joilla on ymmärrystä hoitoon laittamisen puolesta...

No ei sun tartte ajatella sitä mitä muut ajattelee jos susta tuntuu tolta. Ihan hyvin voit anoa hoitopaikkaa juurikin muutamaksi tunniksi, se on sitten eri asia saatko sitä.
Itselläni nuorimmainen on 2v ja kuulostaa kyllä ihan ikätasoiselta kiukuttelulta, semmoisia ne 2v uhmalaiset on. Mutta toikin vaihe menee nopeasti ohi. Ulkoilua vaan paljon kun nyt kelitkin muuttuu kesäisiksi, se piristää sua ja lapsella ulkona enemmän tekemistä! :)

Onko mielestäsi lapseni vajaa, jos on tottunut syntymästään saakka olemaan muiden lasten kanssa ja kun yhtäkkiä ei olekaan kavereita niin ei viihdy yksin?

Ei tietenkään ole vajaa, joku vaan hakee kommenteillaan huomiota. Mutta se on ihan tutkittu juttu ettei 2v vielä hae samanlailla ihmiskontakteja ja sosiaalisia ihmissuhteita kuin esim pari vuotta vanhempi. Mutta oman jaksamisen kannalta muutaman tunnin hoito kuulostaa hyvältä!

Ei kai minun tarvitsisi miettiä mitä muut ajattelee. en vain haluaisi sitten kuulla että oot ihan paska äiti kun olet kotona ja silti lapsesi on hoidossa. Mitähän mieltä pph:t ovat tällaisesta? ottavatko mielummin hoitoonsa lapsen, jonka äiti käy työssä? ystäväni vei lastansa hoitoon kerran viikossa, vaikka oli sairaslomalla töistä, niin hoitaja oli pahana tästä. ei kuulemma tarvisi tuua lasta, jos kerran itsekin on kotona.

Ei kai minun tarvitsisi miettiä mitä muut ajattelee. en vain haluaisi sitten kuulla että oot ihan paska äiti kun olet kotona ja silti lapsesi on hoidossa. Mitähän mieltä pph:t ovat tällaisesta? ottavatko mielummin hoitoonsa lapsen, jonka äiti käy työssä? ystäväni vei lastansa hoitoon kerran viikossa, vaikka oli sairaslomalla töistä, niin hoitaja oli pahana tästä. ei kuulemma tarvisi tuua lasta, jos kerran itsekin on kotona.

Kyllähän ne jotkut hoitajat ovat niin ammattitaidottomia että näyttävät hapanta naamaa tai jopa sanovat suoraan etteivät halua hoitaa jonkun lasta. Mutta jos on kunnalla töissä pph tai päiväkodissa niin ei auta hoitajien marista vaan hoitaa parhaalla ammattitaidolla kaikki lapset jotka ovat hoitopäätöksen saaneet. Mutta k-päitähän maailmaan mahtuu, niistä ei kannata välittää!

Lapsella on uhmaikä alkamassa. Aivan normaalia, mutta rankkaa. Vielä vuosien takaa muistan, kun naapuri sai toisen lapsen esikoisen ollessa 2v. Minulla oli saman ikäinen esikoinen. 2-vuotiailla riitti kiukuttelua ja huutoa. Silloin ajattelin, että onneksi siinä ei ollut vauvaa kuten naapurilla oli.

Älä välitä muiden mielipiteistä vaan tee niin kuin haluat ja näet parhaaksi omalta kannaltasi. Voithan kokeilla viedä lasta hoitoon ja jos lapsi "piristyy" selkeästi ratkaisu on hyvä.
Aina pitää ajatella omaa parasta, ja toisin kuin täällä monet sanoo 2-v uhmasta, niin meillä lapsi oli 2v kaikista kiltein, nyt vasta on uhma ja poika on 3v... kyllä lapsi voi olla pitkästynyt ihan hyvin.

Yhteistyössä