mitä sanotte hoitoon jääville lapsillenne?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mami
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mami

Vieras

äidin/isän sijaintiin liittyen siis.. eli sanotteko menevänne kotiin/töihin ja tietääkö pieni lapsenne mitä se teidän työnne konkreettisesti on ja missä se sijaitsee? vai onko sillä teidän mielestänne merkitystä?

kiitos.

Neiti tietää mitä mun työ on, on sen verran usein käyny paikalla..aina kun näkee meidän firman mainoksen se ilmoittaa et äitin kahvila :laugh: (pomo vois olla erimieltä..)

isän työpaikkaa lapsi ei oikein osaa hahmottaa, kun ei ymmärrä et iskä on töissä siellä rekassa..ymmärtää et on rekka, ja ymmärtää et iskä ajaa sitä, mut silti se kyselee et missä iskä on töissä :D

niin ja sanotaan et mennän töihin.

Sanon, että hei hei, äiti menee nyt töihin. Eivät tiedä konkreettisesti, mitä työni on, mutta ovat käyneet kerran työpaikallani. Silloin isompi sanoi heti, että pelottaa, mennään pois... Isän työpaikalla eivät ole käyneet. Eikä nämä asiat tunnu ainakaan vielä noita lapsia vaivaavankaan. Ikää 3v ja 1,5v. Jos joskus alkavat tarkemmin kysellä töistä, varmaan otan mukaan katsomaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:
Mä kerron lähteväni töihin, lapset tietää mitä teen ja missä.

No siinä ei ole paljon kerrottavaa:

"Äiti menee kotiin ja kirjoittaa puutaheinää palstalle, koittakaas lapsukaiset olla kilttejä"

Alkuperäinen kirjoittaja :):
"Heippa kulta, äiti lähtee töihin, mukavaa päivää, äiti rakastaa sinua" on meidän vakio :)

no juu, tätä luokkaa meilläkin vähän vajaa 2-vuotiaan kanssa. :) tänään kuitenkin lapsi sanoi "äiti menee kotiin", mutta korjasin sen "äiti menee töihin". tosiasiassa teen kuitenkin välillä töitä kotona, välillä muualla, lisäksi opiskelen eli olen milloin missäkin. jäin vain miettimään, että voiko noin pieni lapsi vielä oikeasti ymmärtää konkreettisesti sitä, mitä se äidin "työ" milloinkin on...

Alkuperäinen kirjoittaja Minä:

"Äiti menee kotiin ja kirjoittaa puutaheinää palstalle, koittakaas lapsukaiset olla kilttejä"

Pöh. SILLOIN kun mä vien lapset hoitoon, ei ne joka päivä missään ole, ja yleensä ovat hoidossa illasta.
Päivällä mä en saa mitään oikeita töitä tehtyä ja niihin keskityttyä.

Pöh. SILLOIN kun mä vien lapset hoitoon, ei ne joka päivä missään ole, ja yleensä ovat hoidossa illasta.

Minkälaisia töitä teet?

Minkäslainen luuseri sulla on ukkona, kun ei illasta kato lapsien perään? Päivällä et tosiaan saa muuta, kuin palstalla notkuttua, on se jo niin nähty.

Minkäslainen luuseri sulla on ukkona, kun ei illasta kato lapsien perään? Päivällä et tosiaan saa muuta, kuin palstalla notkuttua, on se jo niin nähty.

no katsos minähän se vasta luuseri olenkin, kun ei ole miestä ollenkaan! mitäs siihen sanot? :)

Meillä vähän hankalaa joskus. Minä töissä kodin ulkopuolella. Lapsi käynytkin molemmissa mun työpisteissä, tietää siis paikan muttei ymmärrä mun työyä. Toinen työpisteistä näkyy hoitopaikan pihaltakin. Mies taas tekee suurimman osan työstään kotoa. Vielä ei ole lapsi aamuisin ihmetellyt, kun iskä jääkin kotiin, kun me mennään töihin ja hoitoon.

Aamulla toivotan hyvää päikkypäivää, ja kerron kumpi vanhempi tulee hakemaan. Ja jos on jotain rutiinista poikkeavaa suunnitteilla, kerron senkin (lääkäri, kaverin tapaaminen tms. suoraan päiväkodista).

Alkuperäinen kirjoittaja v:
Meillä vähän hankalaa joskus. Minä töissä kodin ulkopuolella. Lapsi käynytkin molemmissa mun työpisteissä, tietää siis paikan muttei ymmärrä mun työyä. Toinen työpisteistä näkyy hoitopaikan pihaltakin. Mies taas tekee suurimman osan työstään kotoa. Vielä ei ole lapsi aamuisin ihmetellyt, kun iskä jääkin kotiin, kun me mennään töihin ja hoitoon.

Aamulla toivotan hyvää päikkypäivää, ja kerron kumpi vanhempi tulee hakemaan. Ja jos on jotain rutiinista poikkeavaa suunnitteilla, kerron senkin (lääkäri, kaverin tapaaminen tms. suoraan päiväkodista).

minkä ikäinen lapsi teillä?

en ajatellut, että tämä työn konkreettinen sisältö on oleellista noin pienillä (alle 3-vuotiailla), mutta täytyypä ottaa puheeksi päiväkodissa, että osaavat sitten tarkemmin sielläkin auttaa lasta ymmärtämään asiaa. en nimittäin todellakaan raportoi sielläkään tarkasta päiväohjelmastani muuten kuin mahdollisten poikkeavien hakuaikojen suhteen.

Mä toivotan hyvää hoitopäivää, sanon meneväni töihin ja kerron kumpi vanhempi tulee hakemaan. Saatan myös muistuttaa, jos hoidon jälkeen on jotain kivaa luvassa, esim. kyläilyä tai muuta. Poika tietää missä olen töissä ja on käynytkin täällä kahvittelemassa äidin työkavereiden kanssa ;)

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja v:

minkä ikäinen lapsi teillä?

en ajatellut, että tämä työn konkreettinen sisältö on oleellista noin pienillä (alle 3-vuotiailla), mutta täytyypä ottaa puheeksi päiväkodissa, että osaavat sitten tarkemmin sielläkin auttaa lasta ymmärtämään asiaa. en nimittäin todellakaan raportoi sielläkään tarkasta päiväohjelmastani muuten kuin mahdollisten poikkeavien hakuaikojen suhteen.

2,5 v. Miehen työt on lähinnä sähköpostissa asioiden eteenpotkimista ja puhelinpalavereja epämääräisiin kellonaikoihin - kiitos globaalin toimintaympäristön.

Mun työ on perussuunnittelu- ja toimeenpanohommaa, olen alempi toimihenkilö.

Olishan se hienoa, jos lapselle vois sanoa olevansa vaikka poliisi tai veturinkuljettaja.

Meillä kyllä lapsi on kiinnostunut ammateista. Kerron et Oivan äiti on opettaja ja Iinan isä on autonkorjaaja. Ne ovat selkeästiymmärrettäviä, mutta mites sitten kun on projektikoordinaattori tai markkinointiassistentti tai koulutussuunnittelija...

Mä sanon heihei, äiti lähtee töihin, mies sanoo kans että isi lähtee töihin. Poika 1 v 10kk tietää että menen töihin, mutta ei kyllä ymmärrä vielä mitä teen ja missä, tai että mitä se töihin meno oikeestaan konkreettisesti on.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Olishan se hienoa, jos lapselle vois sanoa olevansa vaikka poliisi tai veturinkuljettaja.

Meillä kyllä lapsi on kiinnostunut ammateista. Kerron et Oivan äiti on opettaja ja Iinan isä on autonkorjaaja. Ne ovat selkeästiymmärrettäviä, mutta mites sitten kun on projektikoordinaattori tai markkinointiassistentti tai koulutussuunnittelija...

no niinpä..:( tällainen akateeminen haahuilu eli tutkimustyö/jatko-opiskelu/opiskelu on vielä astetta vaikeampaa selittää 2-vuotiaalle.

Yhteistyössä