Mitä ostat lapsillesi joululahjaksi ja ikä mukaan?:)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Eveliina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Alkuperäinen kirjoittaja ekan äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja Muffa:
Poika 3v. luultavasti dublo puimuri, lääkärisetti ja joku muisti- tai lautapeli.
Poika 1kk. ei harmainta aavistusta.

Meillä poika oli viime jouluna 1kk, tosin esikoinen. Sai vaatteita (toivottiin niitä), pehmopalikat, nimirekkarin vaunuihin, sauvasekottimen (että äiti saa/sai tehdä soseita) ja pehmeitä kirjoja pari kappaletta. Itse ei ostettu mitään (hyi hyi meitä) kun sai kuitenkin lahjoja noinkin paljon ja kuitenkin oltiin jo ostettu/hankittu kaikenlaista kantoliinoista autonistuimeen.

Mun esikoinen oli ekana joulunaan 4 päivän ikäinen, ja sai noin 30 pakettia.

Joo, suku hieman hullaantui :D. Itse ei ostettu mitään.

Pojan laskettu aika oli 23.12.2005 ja hänkin sai paketteja, vaikka syntyi vasta tammikuun puolella. Se suku nääs...:)

Ja mun äiti osti lahjoja vauvalle vaikka laskettuaika oli toukokuussa :O

Vajaa 4v. poika saa ainakin luistimet tai sukset (toiset sitten tammikuussa synttärilahjaksi), ja jonkimoista ritarilinnaa se toivoo kovasti myös. Lääkäritarvikkeet olisi myös kova sana. Muuta en ole vielä ainakaan ajatellut - ja tuossahan sitä jo onkin.

Muutamia lahjoja vasta hankittuna, eli ei voi vielä tietää tarkkaan mutta näitä olen ajatellut / ostanut jo: Esikoiselle 9v, jotain pelejä xboxille ja pleikalle ja vaattetta. Kuopukselle 4,5v indiana jones2 xbox-peli, pikkulegoja ja vaatetta. Tytärpuolelle 11v, vaatteita, koruja, jotain tyttöjen juttuja. Kummilapsille en ole vielä miettinyt. Miehelle on jo lahjat hankittu kun oli niin selkeet toiveet, mutta niitä en voi paljastaa kun se saattaa ratsata mitä olen kirjotellut tänne :).

meillä 2,5 v tytölle ostettu luistimet ja jääkiekkomaila, parkkitalo, leikkihella &ruokia sinne, samu ja salla kirja sekä pingu dvd ja utelias-vili pehmolelu. muuta ei itse eikun siis joulupukki ostakkaan.

Tyttö 9v. ja poika 7v. saavat toivomansa kirjat ja dvt:t. Ne on jo hankittuna. Lisäksi poika toivoo jotain kallista legoasemaa tai linnaa ja sen hän saa. Tyttö ei ole vielä kertonut muita toiveita. 2-vuotiaalle ei ole vielä tietoa lahjoista, varmaan joku kirja ja lelu. Isommille lapsille ehkä joku kiva peli.

Alkuperäinen kirjoittaja koppis:
Tyttö 9v. ja poika 7v. saavat toivomansa kirjat ja dvt:t. Ne on jo hankittuna. Lisäksi poika toivoo jotain kallista legoasemaa tai linnaa ja sen hän saa. Tyttö ei ole vielä kertonut muita toiveita. 2-vuotiaalle ei ole vielä tietoa lahjoista, varmaan joku kirja ja lelu. Isommille lapsille ehkä joku kiva peli.

Ainiin, nyt mä keksin tolle 2-vuotiaalle: se piirustustaulu, joka on kätevä vaikka automatkalle!

3v pojalle olen jo aleista ostanut jemmaan pikku legoja (kaupunkipaketti), pari lautapeliä, 48 palan palapelipaketin. Lisäksi varmaan jotain dino juttuja, kirjoja , vaatteita.
1.5v.lle ostettu jo poliisiduplopaketti, lisäksi saa kirjoja, vaatteita ainakin.

Alkuperäinen kirjoittaja Åde:
Nyt en ymmärtänyt kumpaakaan. "Jos osaa soittaa niin kannattaa tukea" missäs se niin menee, että 10v osaa soittaa ilman soitinta? On tietty kallis lahja ostaa ihan tosta vaan, en sitä meinaa.

Ja hiirimatto, siis miten voi sanoa ettei 10v oo musikaalinen jos hänellä vaikka sitä kitaraa ei viel oo käteen tuupattu? Mun epämusikaalinen-veli innostu rumpujen soittamisestä ja mutsi hankki sille rummut. Nykyään musikaalinen :D

JA TOSI OOTEE TÄMÄN. Sorry :ashamed:

Jatketaan ooteetä :D

Pojalle on kyllä kitara + monia muita soittimia 'lyöty käteen', rummuista lähtien, kun musiikkitunnilla kuulemma niitä AINA opettelevat. Epämusikaalisuuden olen itse ajatellut, kun tuo ei ikinä laula tai soita kotona mitään. Voin tietty olla väärässäkin.

Alkuperäinen kirjoittaja narikka83:
poika kohta 4v saa suksipaketin, disneyn auto juttuja ja tyyny+ peitto ja auto lakanat
poika kohta 1v rattikelkka, hauska lelu, tyyny+peitto ja lakanat

Ihan OT mutta mitä 1v tekee rattikelkalla?? Hankala jopa neli-viisivuotiaalle..

Tyttö ( jouluna 2v 9kk ) saa muumilaivan, hello kitty pyyhkeen ja yökkärin. Pikkulikka ( jouluna 5,5kk ) saa jotain hyvin pientä, vaikka lelun ja vaatetta.
En kauheesti viitti ostella kun mummit ja kummit ostaa taas kaikki mahdolliset. Ja mahdottomat. Jotain "talviurheilu"välinettä mietein yhteiseksi, siis pulkkaa...;)

Mä taidan ostaa pojalle lisää Duplon peruspalikoita... Saan itekin paremmin rakennettua. :D Muita toiveita (muille kerrottavia siis) en osaa vielä sanoa. Ikää pojalla jouluna 2½ vuotta.

Tyttö 2v 6kk: Saa luultavasti Koiramäen joulukirjan ja Elsa pehmolelun.. eli hahmon samasta kirjasta, Brion junarataan joko eläintarha lisäosan tai sitten jatkopaloja junarataan ja pattereilla toimivan veturin siihen.

Ajatuksena oli ostaa nyt 1,4kk pojalle autoja, duploja tms rakennuspalikoita, kurkistuskirjoja... tyttö täyttää tänään 2kk, joten hänestä en osaa vielä sanoa :heart:

Mistä muuten saa sellaisen taikataulun mihin voi piirtää?! :p

Meillä 3v tyttö saa Schleich hevosia ja muita eläimiä. Hello Kitty kylpytakin jos jostain löytäis.
2v poika on hiukka hankala, kun ei tuosta aina oikein ota selvää mikä olis oikein mieluista (tai no se on mikä on just sillä hetkellä siskon kädessä :D ) Mut luulisin että joku Late Lammas lelu yritetään jostain löytää.
Piirrustusvälineitä, dubloja ja autoja löytyy jo valmiiksi vaikka kuinka...

Alkuperäinen kirjoittaja Täh??:
Alkuperäinen kirjoittaja narikka83:
poika kohta 4v saa suksipaketin, disneyn auto juttuja ja tyyny+ peitto ja auto lakanat
poika kohta 1v rattikelkka, hauska lelu, tyyny+peitto ja lakanat

Ihan OT mutta mitä 1v tekee rattikelkalla?? Hankala jopa neli-viisivuotiaalle..

Vastaanpa tähän ihan OT..
Meidän poika sai kunnon rattikelkan viime jouluna, ikää silloin 2v3kk ja todella hyvin käsitteli sitä koko lopputalven, ei ollut ollenkaan hankala.

Tosi hyvä ketju tämä, monta vinkkiä olen saanut sekä omille muksuille että heidän serkuilleen ja kummilapsillekin. Jatketaan vielä lisää.. :)

Kuinka paljon teillä ostaa isovanhemmat? Mun vanhemmat ovat kuolleet joten sieltä puolelta ei tule mitään ja miehen vanhemmat ostaa aina pussilakanat per lapsi. Eikä muuta. Kummit ostavat yleensä "lapsilleen" lahjat, eivät muille. Meille siis jää suurempien hankintojen osto ja siten lahjamäärät ovat aika pienet. Eli ei kymmentäkään lahjaa per lapsi. Näitä ketjuja lukeneena toiset ostavat kolmisen kymmentäkin lahjaa per lapsi...

Poika jouluna 1v10kk ja saa pussilakanasetin, rakennuspalikoita, muovinen juna + formula-auto jotka saa purettua ja koottua porakoneella, parkkihallin + pikkuautoja. Nuo nyt ainaskin ja jos mitä tulee mieleen ni ehkä vielä jtn. pientä.

Yhteistyössä