Mitä mieltä olette tästä mun ja miehen viime öisestä keskustelusta...?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja dana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kyllä se äitikin tarttee unta! Juma, jos meiän ukko ei auttas yöllä sairaan lapsen kanssa, kun sitä väsyttää!!! Kyllä aitejäkin väsyttää. On sitä tasapuolisesti jaettava heräämiset ja, jos lapsi sairaana, kuumeisena haluaa juuri toisen vanhemmistaan ( isän), ei se ole manipulointia lapsen taholta. Meilläkin jokainen haluaisi nukkua yåollä, mutta käytännössä molemmat vanhemmat osallistuvat yöheräilyihin!

Eikö teistä jompi kumpi jää kotiin kipeän lapsen kanssa seuraavana päivävä? Se joka jää lapsen kanssa kotiin sairastamaan, myös valvoo yölliset ikut. Näin ainakin meillä! Muut yölliset hulinat meillä hoidan minä, mies "tarvitsee" unensa myös meillä..:o

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Ei, vaan että sovitte keskenänne yöheräämisistä päiväaikaan, etkä herättele öisin kun olet itse jo valmiiksi ylhäällä.

Minä olin unessa ja heräsin just kun olin nukahtanut. Itsekin siis parhaimmassa unessa, mies oli jo nukkunut 3,5h! Jos päätetään päivällä, että mä saan nukkua yöllä ja mies herää mikäli lapsi herää niin siinä käy joka tapauksessa niin, että mä herään yöllä ja joudun herättämään miehen ja hän kiroilee kun joutuu heräämään. Eli teidän mielestä se olen sit mä joka herää kun on jo kuitenkin hereillä. Lopputulos on se, että mies nukkuu joka yö ja mä valvon kun herään ekana --> olen töissä väsy!

Alkuperäisessä tekstissäsi kyllä sanoit käyneesi lapsen luota ja tulleesi miehen luokse ja herätit sanoen että lapsi haluaa nyt isän. On ihan eri asia kuin, että havahdut lapsen huutoon ja silloin herättelet miestä, että kävisitkö sinä.

Musta alkaa tuntua että joko mä en osaa ilmaista itseäni tai sitten tällä palstalla ei kovin moni osaa lukea...

Minä nukuin, heräsin lapsen huutoon, sanoin että tulen mutta lapsi halusi isänsä, yritin herättää miestä, mies alkoi kiroilla ja jatkoi unia, kävin lapsen huoneessa kun ajattelin että pakko sinne on jonkun mennä, palasin miehen luo kun äiti ei lapselle kelvannut (lapsi huusi entistä enemmän isäänsä), herätin miestä ja sitten tämä lähti kiroillen lapsen luo. Ajattelin, että olisin itse yrittänyt nukkua mutta sitä ennen kysyin vaan, että voisko mies antaa lapselle lääkkeen kun oli kuitenkin hereillä. Ei onnistunut ja jouduinkin itse heräämään kunnolla.

Tuliko selväksi? Ihan turhapa mun on täällä tätä jankuttaa kun ei kukaan näköjään tajua.

Meillä homma toimii niin että jos lapsi/lapset on kipeänä niin se joka jää kotiin hoitamaan lapsia hoitaa myös yövalvomiset, meillä kun ei ole hoitajia saatavilla. Mutta jos olen jo muutaman yön putkeen valvonut niin kun herään yöllä lasten ääniin herätän miehen ja pyydän häntä menemään. Ja hän myös menee ilman kitinöitä koska tietää myös minun tarvitsevan unta. Kohtuutonta on yhden ihmisen valvoa kaikki yöt. Viikonloppuisin yleensä jaetaan hoitovuorot niin että molemmat hoitaa yhden yön. Onneksi näitä öitä ei ole kovin usein ja me kyllä otetaan kipeä lapsi usein meidän sänkyyn nukkumaan niin ei tarvi rampata.

Alkuperäinen kirjoittaja Äiti itsekkin:
Alkuperäinen kirjoittaja normia oli:
Kyllä mäkin olen ärtynyt jos mut kesken unien revitään ylös.Mä olisin sanonu lapselle että isi nukkuu ja äiti on tässä nyt ja annetaan isin nukkua.

PEESI!
Toisekseen sattuu silmään kun te MOLEMMAT huolehditte että pitää herätä aamulla töihin. Missä teidän aidot, oikeat prioriteetit ovat? Lapsenne on melkein 40 asteen kuumeessa, eikö pitäisi huolehtia lapsesta... eikä työtehtävistä?

Minä päätin sitten herätä, "uhrasin" omat yöuneni kun miestä ei sen vertaa kiinnostanut! Mieluummin hoidan lapsen kuin nukun mutta kyllä minustakin joskus olisi kiva nukkua kunnon yöunet.

Alkuperäinen kirjoittaja Haistakaa heinä:
Kyllä se äitikin tarttee unta! Juma, jos meiän ukko ei auttas yöllä sairaan lapsen kanssa, kun sitä väsyttää!!! Kyllä aitejäkin väsyttää. On sitä tasapuolisesti jaettava heräämiset ja, jos lapsi sairaana, kuumeisena haluaa juuri toisen vanhemmistaan ( isän), ei se ole manipulointia lapsen taholta. Meilläkin jokainen haluaisi nukkua yåollä, mutta käytännössä molemmat vanhemmat osallistuvat yöheräilyihin!

Kiitos sinullekin ymmärryksestä! :)

Kyllä mäkin olen ärtynyt jos mut kesken unien revitään ylös.Mä olisin sanonu lapselle että isi nukkuu ja äiti on tässä nyt ja annetaan isin nukkua.

PEESI!
Toisekseen sattuu silmään kun te MOLEMMAT huolehditte että pitää herätä aamulla töihin. Missä teidän aidot, oikeat prioriteetit ovat? Lapsenne on melkein 40 asteen kuumeessa, eikö pitäisi huolehtia lapsesta... eikä työtehtävistä?

Minä päätin sitten herätä, "uhrasin" omat yöuneni kun miestä ei sen vertaa kiinnostanut! Mieluummin hoidan lapsen kuin nukun mutta kyllä minustakin joskus olisi kiva nukkua kunnon yöunet.

Ahaa, no jos tämä yövalvominen on ihan jokaöistä hommaa, niin kyllä silloin tarvii sopia vuorot kumpi hoitaa ja sulle korvatulpat, että saat nukuttua kun on miehen vuoro. Minä ymmärsin, että valvottaa nyt kun on kipeä, ei jatkuvasti.

Alkuperäinen kirjoittaja Koodi-:
Tuliko selväksi? Ihan turhapa mun on täällä tätä jankuttaa kun ei kukaan näköjään tajua.

Jotakuinkin noin tajusin tuon aikaisemminkin, mutta eihän homma sillä ratkea, että täällä kuorossa voivotellaan tapausta.

EI niin mutta musta vaan tuntuu, että nyt se olenkin minä jossa on syy ja mun täytyy valvoa joka ikinen yö ja antaa miehen nukkua. Mitä väliä mun yöunilla vaikka käyn töissä... Mies nukkui viime yönäkin puolet enemmän kuin minä ja sitten se vaan saa aina kiroilla. En jaksa sitä kiroilua ja vastaanväittämistä vaan teen kuten viime yönäkin eli anna periksi ja menen hoitamaan lasta. Mies painui suuttuneena nukkumaan ja mä valvoin vaikka olin jo valvonut puolet yöstä ja vasta nukahtanut... Äh, antaa olla... Tämä on siis palstan mielestä normaalia että äiti on aina vastuussa lapsesta ja isä saa nukkua kun tarvitsee unensa. Kukaan ei mene lapsen luo, jos minä en mene koska mies ei vaan välitä. Ei herää ja vaikka heräisikin niin odottaisi, että minä menen. Niin välinpitämätön isä meillä asuu. :(

PEESI!

Ahaa, no jos tämä yövalvominen on ihan jokaöistä hommaa, niin kyllä silloin tarvii sopia vuorot kumpi hoitaa ja sulle korvatulpat, että saat nukuttua kun on miehen vuoro. Minä ymmärsin, että valvottaa nyt kun on kipeä, ei jatkuvasti.

No ei se lapsi muuten valvotakaan yleensä mutta kun on nyt ollut pitkään kipeä... välillä on kuumetta, välillä yskii ja heräilee sen takia, välillä sitten näkee pahaa unta ja herää sen takia. Viimeiset 4kk on ollut vähän väliä sairas ja minä olen aina valvonut kun miestä ei kiinnosta.

EI niin mutta musta vaan tuntuu, että nyt se olenkin minä jossa on syy ja mun täytyy valvoa joka ikinen yö ja antaa miehen nukkua.

Ei sinussa ole varsinaisesti syytä, eihän mieskään toiminut pyhäkoulupoikamaisesti. Mutta jos mies on kyvytön hoitamaan lasta yöllä, sitten sinun on vain tehtävä se. Ei se silti ole sinun syytäsi.

uskomatonta :o miten usein täällä vaahdotaan väsymyksestä ja valitellaan ku ite joutuu tekemään kaiken. kyllä se hitto vie isäkin on sitä lasta ollu siittämäs niin vois ärtymyksestä huolimatta kantaa muulloinki vastuutta kuin komentamalla sohvalta töiden jälkeen.
kyllä se uni on tärkeätä ihan kaikille,jalkoväliin katsomatta

Alkuperäinen kirjoittaja Koodi-:
EI niin mutta musta vaan tuntuu, että nyt se olenkin minä jossa on syy ja mun täytyy valvoa joka ikinen yö ja antaa miehen nukkua.

Ei sinussa ole varsinaisesti syytä, eihän mieskään toiminut pyhäkoulupoikamaisesti. Mutta jos mies on kyvytön hoitamaan lasta yöllä, sitten sinun on vain tehtävä se. Ei se silti ole sinun syytäsi.

En minäkään ikuisesti jaksa! Kohta käy niin, että nukahdan päivällä töissä ja saan potkut... tai muuten vaan ajan itseni loppuun...

Sinä olet äiti ja se vaan tahtoo niin olla että äidit hoitavat kipeät lapset. Miehillä ei ole sellaista hoivaamis viettiä (ainakaan kovin monella) kuin meillä äideillä. Kai se on ihan joku luonnon järjestämä juttu. Aikansa ne lasten sairastelut kestää ja sitten helpottaa. Yritä jaksaa! Voin kertoa että ei ole ollut kovin ruusuista kahden infektio-kierteessä olevan alle 3veen kanssa, yksin olen yöt valvonut kun mies vetää toisessa huoneessa unta nuppiin!

Mitä v**tua? Ensinnäkin - kuka on tämä järjen riemuvoitto sekoboltsi nimimerkki ap joka kirjoittaa joka päivä ja joka palstalle mitä ihmeellisimpiä tarinoita? Ihan pimeitä juttuja sekaisin olevalta ihmiseltä.. Ja toisekseen mitä tekee äiti töissä jos lapsi kuumeessa?

Alkuperäinen kirjoittaja huh huh:
Mitä v**tua? Ensinnäkin - kuka on tämä järjen riemuvoitto sekoboltsi nimimerkki ap joka kirjoittaa joka päivä ja joka palstalle mitä ihmeellisimpiä tarinoita? Ihan pimeitä juttuja sekaisin olevalta ihmiseltä.. Ja toisekseen mitä tekee äiti töissä jos lapsi kuumeessa?

Sulle en muuta vastaa kuin: :laugh: :laugh: :laugh:

Meillä on parempi mennä sen jota lapsi pyytää, muuten kukaan ei nuku loppu yöstä.
Ihan sama väsyttääkö vai ei, varsinkin sairaana ollessaan lapsonen saa aikaiseksi ihan järkyttävän huudon...

Ja ylennsä hän nukkuu sairaana meidän välissä, silloin apu on lähellä, eikä tarvi huudella.
Juotavakin on käden ulottuvilla, joskus olen jopa herättänyt lapsen juomaan kun on vaikuttanut jotenkin veltolta(siis hereillä ollessaan).

Kasvun paikka miehellesi. Niin se on meilläkin ollut. Pitää vaan nähdä lapsen kautta nämä asiat.

Alkuperäinen kirjoittaja cadetta:
jos isä töissä ja äiti kotona ....en herättäisi miestä

MUTTA KUN NÄIN EI OLE! Osaatteko te lukea?

Ei täällä osaa kukaan mitään lukea,ne heittelee vastaukset..

Tosi pee mies öisin,koita puhua asiasta oikein perusteelisesti päiväs aikaan.
sano sille et jos se ite on kipeenä tietää mikä on olo ja vertaa sitä pieneen lapseen mikä olo sillä on kipeänä ollessa,mies saa ite lääkkeet yms mutta lapsi ei.

Ja meillä silloin kun oltiin yhdessä mies nousi vaikka meni miten töihin,jopa silloin kun olin ite kotona.
ja se teki sen omasta tahdostaan vaikka sanoin et nuku sinä vaan.
se tuli silti avuksi..

toivottavasti löytyy joku ratkaisu,ei se oikein ole että vain äidin tehtävä lasta hoitaa kipeänä OLI SITTEN TÖISSÄ TAI EI.se äitikään mikään ikiliikkuja ole vaan tarvii unta!

Meillä menee tällä hetkellä niin, että jos kuopus (6kk) inisee niin lohduttamaan menee äiti, sillä yleensä tissi on ainoa joka lohduttaa.

Jos taas joku isommista (2v, 4v ja 7v) tarvitsee lohdutusta, niin sen hoitaa isi.

Jos lapsi on kipeänä, eikä itsekään saa yöllä sen takia nukuttua, niin miksi hommata mummo hoitamaan lasta? Eikö tässä tapauksessa olisi parempi jäädä itse, niin voi esim. päivällä nukkua päiväunet ja univelkoja pois?

Alkuperäinen kirjoittaja näin:
Sinä olet äiti ja se vaan tahtoo niin olla että äidit hoitavat kipeät lapset. Miehillä ei ole sellaista hoivaamis viettiä (ainakaan kovin monella) kuin meillä äideillä. Kai se on ihan joku luonnon järjestämä juttu. Aikansa ne lasten sairastelut kestää ja sitten helpottaa. Yritä jaksaa! Voin kertoa että ei ole ollut kovin ruusuista kahden infektio-kierteessä olevan alle 3veen kanssa, yksin olen yöt valvonut kun mies vetää toisessa huoneessa unta nuppiin!

Nyt täytyy kyllä sanoa, että tyhmää on tuollaiseen suostua... :o

Ja ap:lle, miehesi on lapsen vanhempi yhtä lailla kuin sinä. Miehelläsi ei ole mitään "etuoikeutta" kunnon yöuniin. Heräämiset tasan. Turha miehen känistä sinulle siitä, että lapsi tarvitsee hoitoa keskellä yötä. Ymmärrän kyllä, että voi olla äreä kun unilta herätetään, mutta sellaistahan se pienten lasten kanssa on. Ei voinut tulla yllätyksenä... :/

koska imetin ja mies ei toki voinut :D mutta nyt kun lapsi on jo 3v eikä enää syö rintaa (siis ei ole ainakaan 2v syönyt) niin silti se olen minä... kai se mies tottui siihen, että saa nukkua aina... mutta ei se mun mielestä ole silti oikein. En jaksa enää kovin montaa samanlaista yötä kuin viime yö oli, koska alkaa olla mullakin jo voimat loppu. Mikäs siinä, jos heräily olisi satunnaista mutta nyt kun tämä alkaa käydä jokaöiseksi ja päivällä on toinen työpaikka niin en vaan jaksa. Mies on päivällä kuitenkin tosi ihana mua kohtaan ja hyvä isä lapselle mutta yöt on p**seestä.

Yhteistyössä