Mitä mieltä olette tästä mun ja miehen viime öisestä keskustelusta...?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja dana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Ei kyse olekaan vain tuosta eilisestä. Vaan kaikista mahdollisista öistä joita on paljon... aina se olen minä joka valvoo lapsen kanssa ja mies vain raivoaa kun ei saa nukkua... Vaikka mä olisin loppu niin että nukahdan istualleni enkä jaksa seuraavaa päivää töissä niin mies vaatii yöunensa. :(

Pitäisikö tuosta asiasta keskustella tai sopia päiväsaikaan, jos tilanne on kerran jatkuva? (Vai onko siitä jo keskusteltu ilman tulosta?) Olisiko sitten mahdollista, että jäisit mummon sijaan joskus kotiin lasta hoitamaan, saisit ehkä itsekin vähän levättyä?

Alkuperäinen kirjoittaja bb:
Meillä nousee yöllä se, kumpi sattuu herämään tai jos lapsi huutaa jompaa kumpaa, niin huudeltava menee. Käytännössä useammin mies kuin minä. En ymmärrä miksi pitäisi herätellä toista, vaan sen takia kun lapsi haluaa toisen, eikä tinen kelpaa. Silloin lapselle sanotaan, että minä olen tässä nyt, ja annetaan toisen nukkua ja ennen kaikkea käy itsekin nukkumaan. Pelkkä kuume ei ole mikään perustelu antaa lapselle keskellä yötä lääkettä, vaan uni toimii paljon paremmin siihenkin. Muutenkin jo lähtöajatuksena pitäisi olla saada lapsi mahdollisimman nopeasti takaisin nukkumaan, eikä haahuilla ympäriinsä herättämässä muitakin. Miehesi puolella kyllä nyt tässä asiassa olen.

EN OSAA SANOA MUUTA KUIN HUH HUH.

Alkuperäinen kirjoittaja AP:
Meillä nousee yöllä se, kumpi sattuu herämään tai jos lapsi huutaa jompaa kumpaa, niin huudeltava menee. Käytännössä useammin mies kuin minä. En ymmärrä miksi pitäisi herätellä toista, vaan sen takia kun lapsi haluaa toisen, eikä tinen kelpaa. Silloin lapselle sanotaan, että minä olen tässä nyt, ja annetaan toisen nukkua ja ennen kaikkea käy itsekin nukkumaan. Pelkkä kuume ei ole mikään perustelu antaa lapselle keskellä yötä lääkettä, vaan uni toimii paljon paremmin siihenkin. Muutenkin jo lähtöajatuksena pitäisi olla saada lapsi mahdollisimman nopeasti takaisin nukkumaan, eikä haahuilla ympäriinsä herättämässä muitakin. Miehesi puolella kyllä nyt tässä asiassa olen.

Mitäs huokailet? Olen ihan samaa mieltä bb:n kanssa.

Meillä käy kans joskus noin, varsinkin jos mies on tosi väsynyt ja herää kesken sikeimmän unen. Manailee kiukkuisena ja on sit aamulla pahoillaan. Onhan se tutkimuksissakin todettu et lapsi tulee helposti pahoinpidellyksi yöllä kun vanhempi herää kesken syvimmän unen, sitä on käytetty jopa kidutuksena tuollaista herättämistä. En yleensä edes reagoi miehen yölliseen kiroiluun enkä ainakaan lähde mukaan riitelyyn.

Kyllä mun mielestä molempien pitää saada unta. Onnistuisko sellainen et mies nukkuis vaikka vuorollaan lapsen huoneessa niin sinä saisit nukuttua? Vuorottelisitte öitä?

Ei ole reilua jos molemmat käytte töissä ja sun pitäisi vain reagoida lapsen yöheräämisiin tms. Sekä sun miehen käytös tuon keskustelun perusteella on melko ilkeää, kiroiluakin noin paljon :( En tykkäisi kyllä tuollaisesta miehestä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Ei, vaan että sovitte keskenänne yöheräämisistä päiväaikaan, etkä herättele öisin kun olet itse jo valmiiksi ylhäällä.

Minä olin unessa ja heräsin just kun olin nukahtanut. Itsekin siis parhaimmassa unessa, mies oli jo nukkunut 3,5h! Jos päätetään päivällä, että mä saan nukkua yöllä ja mies herää mikäli lapsi herää niin siinä käy joka tapauksessa niin, että mä herään yöllä ja joudun herättämään miehen ja hän kiroilee kun joutuu heräämään. Eli teidän mielestä se olen sit mä joka herää kun on jo kuitenkin hereillä. Lopputulos on se, että mies nukkuu joka yö ja mä valvon kun herään ekana --> olen töissä väsy!

Mä olen kuitenkin taipuvainen ymmärtämään ap:n miestä. Jotkut ihmiset vaan on sellaisia, että on ärtyisiä kun herää kesken unien, ja jos toinen vanhemmista on kerran hereillä, niin on musta järjetöntä herättää nukkuvaa vanhempaa siksi että lapsi oikuttelee. Meidän perheessä menisi se, joka sattuu olemaan hereillä, riippumatta siitä onko jompikumpi tai molemmat töissä.

Alkuperäinen kirjoittaja hoya bella:
Ei ole reilua jos molemmat käytte töissä ja sun pitäisi vain reagoida lapsen yöheräämisiin tms. Sekä sun miehen käytös tuon keskustelun perusteella on melko ilkeää, kiroiluakin noin paljon :( En tykkäisi kyllä tuollaisesta miehestä.

Kiitos, kerrankin joku, joka tajuaa minua! :)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Ei, vaan että sovitte keskenänne yöheräämisistä päiväaikaan, etkä herättele öisin kun olet itse jo valmiiksi ylhäällä.

Minä olin unessa ja heräsin just kun olin nukahtanut. Itsekin siis parhaimmassa unessa, mies oli jo nukkunut 3,5h! Jos päätetään päivällä, että mä saan nukkua yöllä ja mies herää mikäli lapsi herää niin siinä käy joka tapauksessa niin, että mä herään yöllä ja joudun herättämään miehen ja hän kiroilee kun joutuu heräämään. Eli teidän mielestä se olen sit mä joka herää kun on jo kuitenkin hereillä. Lopputulos on se, että mies nukkuu joka yö ja mä valvon kun herään ekana --> olen töissä väsy!

Alkuperäisessä tekstissäsi kyllä sanoit käyneesi lapsen luota ja tulleesi miehen luokse ja herätit sanoen että lapsi haluaa nyt isän. On ihan eri asia kuin, että havahdut lapsen huutoon ja silloin herättelet miestä, että kävisitkö sinä.

Alkuperäinen kirjoittaja Peesi:
Alkuperäinen kirjoittaja AP:

Mitäs huokailet? Olen ihan samaa mieltä bb:n kanssa.

Mäki haluisin kuulla mikä tässä oli kamalaa?

Tulee tunne, että pidät vain omaa puoltasi etkä sairaan pikku Kaisan. Tärkeintä on, että lapsi saa hyvää hoitoa ja kuume laskee. Tuntuu, että teistä kumpikaan ei halua hoitaa lastaan, vaan saada vain yöunensa :( Paskaako siitä, jos ukko haluaa unensa ja itse jää joskus vähän alakynteen, jos lapsella on hätä. Tietystikään ei pidä kaikessa sallia tulevansa alistetuksi (? onko se sitä, jos hoitaa kuumeista lasta yöllä), onko teidän suhteessa ehkä muutenkin niin, että olet alakynnessä,?

Alkuperäinen kirjoittaja normia oli:
Kyllä mäkin olen ärtynyt jos mut kesken unien revitään ylös.Mä olisin sanonu lapselle että isi nukkuu ja äiti on tässä nyt ja annetaan isin nukkua.

PEESI!
Toisekseen sattuu silmään kun te MOLEMMAT huolehditte että pitää herätä aamulla töihin. Missä teidän aidot, oikeat prioriteetit ovat? Lapsenne on melkein 40 asteen kuumeessa, eikö pitäisi huolehtia lapsesta... eikä työtehtävistä?

Alkuperäinen kirjoittaja no ei sun työs kovin rasittavaa ole kun ehdit täällä palstailla:

Että sen puoleen jos tuhlaat työnantajas aikaa kaksplussalla palstailuun etkä työntekoonb niin voit kyllä nousta yöllä hoitamaan sairasta lastasikin.

Paraskin puhuja kun et tiedä mitä teen työkseni... työni teen netissä, samalla käyn täällä.

Kumpikaan ei jäänyt aamulla lapsen kanssa kotiin vaan mummo tuli aamulla lapsen hoitajaksi. Siksi kumpikin tarvitsi unensa. Itse sain yön aikana unta ehkä 4h ja mies nukkui varmaan 6-7h. Kyllä nyt vähän väsyttää töissä... huoh. Minä se joka kerta herään lapsen huutoon, mies ei herää vaikka pommi räjähtäis vieressä... onko se sit niin, että mä kun herään kuitenkin niin mun täytyy JOKA KERTA olla se joka valvoo puoli yötä / koko yön sairaan lapsen kanssa vaikka viikon ajan? Kyllä alkaa työt kärsimään... :/

Ei meilläkään lapsi määrää kumpi tulee häntä hoitamaan, ajattelin nyt vain sitäkin, että kun itse valvoin alkuyön ja olen lähes joka kerta aikaisemmin (lapsi sairastelee usein) valvonut ja mies on saanut nukkua yönsä rauhassa. Viime yönä olisin halunnut itse nukkua, varsinkin kun lapsi halusi isänsä luokseen. Mutta ei... :(

No sitten kannattaa miehen kanssa sopia vuoroista jo ennen nukkumaan menoa, että sie heräät ja menet tänä yönä vaikka kahteen asti ja sit mie oon valmiudessa loppuyön, jos tarvii.
Mutta jos mies on niin räjähteleväinen, niin ehkä mie sit menisin kuitenkin itse... sillä eihän sen hoitamaan menevän oo tarkoitus herättää ja enemmän itkettää lasta vaan auttaa lapsi uudestaan uneen.

Ja sit vielä se, että sit pitäs olla niin, että se kumpi sinne meneekin, niin menee ja hoitaa... eikä se toinen sit puutu ja tartu asiaan jos ei oo siis isompaa hätää.

Vai oisiko vaihtoehtona ottaa se sairas lapsi siihen teidän sänkyyn teidän viereen tai väliin nukkumaan?

Yhteistyössä