Mitä mieltä olet tämän päivän syömisistäni (tarkoitus laihtua)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja valdemaria
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

valdemaria

Aktiivinen jäsen
21.03.2008
1 620
6
38
Pitäisi pudottaa kesän juhliin ja muutenkin synnytyksen jälkeen jääneitä kiloja.
Just söin omenan ja nälkä on... Kaipaan vinkkejä ja kommenttia näistä:

aamupala: fitness jugurttimuroja maidolla + maitokahvia
lounas: nutrilett suklaajuoma
välissä: trio kevytjäätelöä 2 annosta!
päivällinen: jauhelihakeittoa(keitossa jauhelihaa ja soijarouhetta 50/50), lasi maitoa
iltapala: maissintähkä uunissa kypsennettynä ja omena
pitkin päivää light colaa

Hiilareita...
Mikä on sinun tapasi koittaa laihduttaa? Lasketko vain kalorit vai vhh?
Minulle tuo kuulostaa aika paljolta (vaikkakin oikea tapa!). Mutta itse syönkin tyyliin kerran päivässä.. Ei hyvä tapa se.

Ja tosiaan, korvaa se light cola vedellä :)

Viimeksi muokattu:
Mä en oikein ymmärrä mitä ne light-jäätelöt ja colat tekee laihduttajan(kaan) ruokavaliossa. Paljon järkevämpää olisi ottaa välipalaksi jotain, mistä saa kuitua ja proteiinia pitämään nälän loitolla, kevytjäätelössä ei ole yhtään mitään ravitsemuksellista arvoa. Kuten ei ole colassakaan, mieluummin kannattaa juoda ihan vettä.

Ruokavaliosta hyppää kyllä ensimmäisenä silmään järjestön "roskan" määrä ja oikean ruoan puute. Muroja, jäätelöä, lounas korvattu Nutrilettilla ja colaa. Ei sillä, etteikö herkutella saa, mutta karkkipäivän ottamista käyttöön voisi harkita ja alkaa syömään hötön sijaan oikeaa kotiruokaa.

Kasviksia kovin vähän enkä mä itse laihduttaessa nähnyt tarvetta mihinkään ateriankorvikkeisiin, mieluummin söin kunnon ruokaa.
Jotenkin kaikenkaikkiaan omituista syötävää.

Mä en oikein ymmärrä mitä ne light-jäätelöt ja colat tekee laihduttajan(kaan) ruokavaliossa. Paljon järkevämpää olisi ottaa välipalaksi jotain, mistä saa kuitua ja proteiinia pitämään nälän loitolla, kevytjäätelössä ei ole yhtään mitään ravitsemuksellista arvoa. Kuten ei ole colassakaan, mieluummin kannattaa juoda ihan vettä.

Peesi. Nuo kevytmoskat pois. Turhia kaloreita ja hiilareita, eivät pidä nälkää vaan melkein vaan lisäävät niitä. Ja ravintoaineiden puolesta hyödyttömiä.

Selittelyä aloittajalta: Tänään meillä oli kylässä vieraita, joilla oli mukanaan tuhtia karamellijäätelöä. Minä siinä sitten sompailin siinä ja tulin valinneeksi pienemmän pahan, kun tuota kevyttä jäätelöä oli pakastimessa.
Proteiinia oli onneksi soijarouheessa, jonka vuoksi sitä lisäsinkin soppaan.
Light colan ja jäätelön voisin jättää, se on totta. Yritän parhaani suosikkini jättämiseksi!
Se nutrilett korvasi yhden aterian laiskuuteni vuoksi. Lapselle oli eilistä risottoa ja en viitsinyt alkaa itelleni järjestämään "kunnollisempaa" ateriaa tällä kertaa.
Soppaan laitoin keittojuures-pakastepussillisia 2 + pottua, porkkanaa ja sipulia.

Viimeksi muokattu:
Murot, light-tuotteet ja noi Nuttriletit pois. Tilalle kunnon aamupuuro, lounaaksi vaikkapa kunnon salaatti + muutenkin enempi kasviksia ruokavalioon. Iltapalaksi maustamatonta jogurttia marjoilla ja hunajalla, parta-äijäjugua ei tarvitse niin paljoa kun on tuhtia tavaraa (ja ilman lisäaineita/sokeria!) välipalana käy oikein hyvin joku hedelmä.

Suosittelen karppaamista, vaikka puoli palstaa hyökkääkin kohta niskaan :D Ne sapuskat on niin tuhteja, että napostelunhalu katoaa. Mä syön 2-3 krt päivässä ns. kunnon ruokaa ja nälkää ei tarvi kärsiä. Kaikki kevyt- ja light-moska pois, kasviksia ja muuta kunnon evästä tilalle.

Tosi vähänhän sä syöt. En ihmettele, että on nälkä... Syö ravinnepitoista oikeaa ruokaa, saat mahan täyteen, hyvän olon ja hyvän mielen, ja todennäköisesti kilojakin lähtee.

Esim. aamiaismurojen tilalle vaikkapa munakasta tai raejuustolla höystettyä kaurapuuroa. Välipaloiksi hedelmiä, pähkinöitä, maustamatonta luomujugurttia marjoilla, lounaaksi vaikka kana-/kalafile ja salaattia, iltapalaksi rahkaa?

Nyt tarvitsen vähän tietoa motivaation tueksi, että nuo kritiikin kohteet olisi helpompi jättää.

Light-tuotteiden epäterveellisyyden tiesinkin. Niitä en yleensä paljoa käytä.

Fitness muro-paketissa ekana silmään pistää tekstit: 45% täysjyvää ja "hyvä olo näkyy ja tuntuu". Tuotteen etuja ja erinomaisuutta kehutaan pienemmälläkin printillä ravitasemussuositusten mukaiseksi jne.

Nutrilett mainostaa itseään tehokkaaksi ja terveelliseksi.

Onko em siis ravitsemusasioista pihalla olevien huijausta? Miksi ne pitää jättää?

Nyt tarvitsen vähän tietoa motivaation tueksi, että nuo kritiikin kohteet olisi helpompi jättää.

Fitness muro-paketissa ekana silmään pistää tekstit: 45% täysjyvää ja "hyvä olo näkyy ja tuntuu". Tuotteen etuja ja erinomaisuutta kehutaan pienemmälläkin printillä ravitasemussuositusten mukaiseksi jne.

Onko em siis ravitsemusasioista pihalla olevien huijausta? Miksi ne pitää jättää?

ja abtronicilla saa litteen vatsan?

Kyllä se laihdutus lähtee ihan kun syö oikein ja liikkuu. :)

Light-tuotteissa on keinotekoista makeutusainetta, mikä nostaa verensokeria ja kyllä keho tietää, jos sitä yrittää huijata. Samalla tavalla keho tuolloin kerää itseensä ylimääräiset kalorit kuin oikean sokerinkin kanssa.
Fitness-murot ovat sokerihöttöä puuroon verrattuna.
Nutrilett jotain sahajauhoa oikeaan ruokaan verrattuna.

Eikä laihtumisen kanssa tarvitse mennä äärilaitoihin, kuten kaalisoppadieetti tai atkins, tavallinen ruoka riittää, jos syöminen on ennen ollut retuperällä.

Tässä vaiheessa mulla on kiire saada muutama kilo pois.
Pidemmän linjan ruokailutottumuksia miettiessäni ihmettelen sitä, että mainostaminen on noin epäeettistä ja valheellista. Mun taitoni kriittiseen lukemiseen hieman ontuu näköjään.

Eri asia on se, että joku muro ei nosta kuntoa kuin että se on suorastaan epäterveellistä.

Viimeksi muokattu:
Pitäisi pudottaa kesän juhliin ja muutenkin synnytyksen jälkeen jääneitä kiloja.
Just söin omenan ja nälkä on... Kaipaan vinkkejä ja kommenttia näistä:

aamupala: fitness jugurttimuroja maidolla + maitokahvia
lounas: nutrilett suklaajuoma
välissä: trio kevytjäätelöä 2 annosta!
päivällinen: jauhelihakeittoa(keitossa jauhelihaa ja soijarouhetta 50/50), lasi maitoa
iltapala: maissintähkä uunissa kypsennettynä ja omena
pitkin päivää light colaa

Tuosta kun napsii pois sokerit ja hiilarit ja korvaa ne jollain paremmalla raaka-aineella niin voit onnistuakkin painonpudotuksessa. Maissi, sokeri, peruna ja murot ainakin pois. Tilalle kasviksia, hedelmiä, proteiinia.

Ai niin ja keinomakeat sotkee aineenvaihduntaa tosi pahasti, joten nekin pitää jättää väliin. Vettä 2 litraa päivässä.

Viimeksi muokattu:

No murot ovat oikeasti ihan vaan höttöä ja mainoskikkana siihen on laitettu teksti tuosta täysviljasta. Todellisuudessa ne murot ovat yhtä terveellisiä ja kuitupitoisia kuin mikä tahansa puuro tai leipä. :)
Noi laihdutusvalmisteet taas, nehän ovat pelkkää lisäainetta, pjaskaa suoraan sanottuna, ethän sinä sellaista moskaa halua laihdutuksen tukena käyttää jos päämääränä on terveellisempi elämä?

Yhteistyössä