Arvostelkaa päivän syömiset!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja laihduttaja-liisa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="Mie";28430892]Miksi coca colaa???!![/QUOTE]

Nii just, mielummin pepsiä :O Ja banaanissa on turhia hiilareita samoin porkkanoissa eli ne poies. Punajuurikaan ei ole hyvä.

[QUOTE="eee";28431396]No eihän tuo ole mitenkään paljon proteiinia, ihan normaalilla syömisellähän tuollaisen saa täyteen? :O

Mä painan 57 kg ja käyn salilla nelisen krt viikossa, proteiinia esim. tänään tullut yli 150 g.[/QUOTE]

Mä en ole mitenkään erityisen suuri lihan ystävä, siksi kysyin. Vegepainotteisella joku 150g ois aika vaikea nakki, jollei tahdo vetää jotain läpiprosessoituja soijasuikaleita tms. teollista. Mistä toi sun 150g tulee?

Huvitti kyllä tosiaan tässä yksi päivä kun olin kylässä kaverin luona. Kaverilla on aika reilusti ylipainoa, ainakin 20-30kg. Nooh, kaveri siinä puhui että on aloittanut laihdutuskuurin, syö salaattia jne. Kohta tää kaveri kävi hakemassa jääkaapista pepsi pullon :D Katsoin siinä vaan hiljaa että jaahas, vai että sellainen laihdutuskuuri.

Eli jättäkää hei ne limpparit ja mehut pois. Nehän ne niitä pahimpia lihottajia on, Iham sama oliko light vai ei!!

[QUOTE="Mie";28431584]Huvitti kyllä tosiaan tässä yksi päivä kun olin kylässä kaverin luona. Kaverilla on aika reilusti ylipainoa, ainakin 20-30kg. Nooh, kaveri siinä puhui että on aloittanut laihdutuskuurin, syö salaattia jne. Kohta tää kaveri kävi hakemassa jääkaapista pepsi pullon :D Katsoin siinä vaan hiljaa että jaahas, vai että sellainen laihdutuskuuri.

Eli jättäkää hei ne limpparit ja mehut pois. Nehän ne niitä pahimpia lihottajia on, Iham sama oliko light vai ei!![/QUOTE]

Olen mäkin naureskellut Mäkkärissä superlihaville jenkeille, jotka ottaa tupla-maxi-super-aterian ja siihen light-kokiksen. Mutta väitän silti, että se on se tupla-maxi-ateria joka heitä enemmän lihottaa kuin juoma :)

En usko että lihasmassan menetystä laihduttaessa voi kokonaan välttää edes mättämällä rahkaa yli tarpeensa. Liika proteiini rasittaa munuaisia ja on ylimääräistä energiaa. Jos harrastaa liikuntaa ja omistaa jonkinnäköiset lihakset jo alunperin (kuten aloittaja mainitsi), ei lihasmassa todennäköisesti häviä muutaman kilon laihdutuksen aikana sen vertaa että se haittaisi.

Totta, siksipä sen saantimäärä onkin yksilöllistä.

Ja jos sä laihdutat mutta haluat että ne -jonkinlaiset- lihakset näkyvät, sä huolehdit että saat tarpeeksi proteiinia. Siis -tarpeeksi- .

Totta, siksipä sen saantimäärä onkin yksilöllistä.

Ja jos sä laihdutat mutta haluat että ne -jonkinlaiset- lihakset näkyvät, sä huolehdit että saat tarpeeksi proteiinia. Siis -tarpeeksi- .

Aloittaja puhui muutaman kilon tiputtamisesta, eivät ne muskelit ehdi sinä aikana niin paljoa kulua että jäljelle jäisi vain luuta, nahkaa ja laardia, kuten ilmeisesti kuvittelet. Proteiinia saa ihan tarpeeksi normaalilla ruokavaliolla, peruskuntoilijan ei tarvitse vetää mitään proteiinilisiä jos ruokavalio on tolkullisella tolalla.

Aloittaja puhui muutaman kilon tiputtamisesta, eivät ne muskelit ehdi sinä aikana niin paljoa kulua että jäljelle jäisi vain luuta, nahkaa ja laardia, kuten ilmeisesti kuvittelet. Proteiinia saa ihan tarpeeksi normaalilla ruokavaliolla, peruskuntoilijan ei tarvitse vetää mitään proteiinilisiä jos ruokavalio on tolkullisella tolalla.

No ihan miten vaan, juu juu juu juu.

Tätä mieltä mäkin olen. Ja toisaalta, oisko ihmiskroppa oikeasti niin omituisesti rakennettu, että ruuan määrän vähentyessä ei otettaisi energiaa vararavinnoksi kerätystä läskistä, vaan hengissäpysymisen kannalta elintärkeästä lihaksistosta? Siis ensisijaisesti. Läskillä kun ei ole muuta virkaa, lihaksilla on. Ja jos niitä käyttää vaikka laihduttaisikin, mihin ne häviää? Massaa tuskin kertyy miinuskaloreilla, mutta en mä massaa ole hakemassakaan.

Tätä mieltä mäkin olen. Ja toisaalta, oisko ihmiskroppa oikeasti niin omituisesti rakennettu, että ruuan määrän vähentyessä ei otettaisi energiaa vararavinnoksi kerätystä läskistä, vaan hengissäpysymisen kannalta elintärkeästä lihaksistosta? Siis ensisijaisesti. Läskillä kun ei ole muuta virkaa, lihaksilla on. Ja jos niitä käyttää vaikka laihduttaisikin, mihin ne häviää? Massaa tuskin kertyy miinuskaloreilla, mutta en mä massaa ole hakemassakaan.

Kyllä läskillä on muutakin virkaa kuin vararavintona oleminen. Rasva on aika oleellista mm. hormonitoiminnan ja lämpimänä pysymisen kannalta.

Moikka ap,

tiputtelen tässä itsekin muutamaa ylimääräistä kiloa pois. Siinä vaiheessa, kun tiputettavaa ei oikeasti ole paljon, lähtisin kyllä miettimään hiilarien määrää ja laatua.

Yksi banaani ei tosiaankaan ole paljoa, mutta olisiko se pirtelö voinut maistua ilmankin sitä banskua? Nuo porkkanat jättäisin ainakin pois. Itse saatan ottaa muutaman kirsikkatomaatin - ovat kivan makeita, eivätkä sisällä juurikaan hiilaria.

Proteiinin määrää ei kannata liikaa lisätä. Kasviksia olisi varmasti, ihan terveyden kannalta, hyvä syödä enemmän. Iso annos kunnon vihersalaattia - osta niitä mix-laatikoita, ovat maukkaita - lounaalla ja illallisella, niin saat enemmän syötävää ilman turhia kaloreita/hiilareita. Itse lisään salaattiin milloin mitäkin, mutta herkkuani ovat grillatut paprikat ja oliiviöljyssä paistetut munakoisoviipaleet. Muutaman fetakuution (tmv.) lisään usein makua antamaan.

Siihen kaveriksi pieni annos kalaa/kanaa/lihaa, ja siinä on täydellinen annos laihduttajalle.

Turhat välipalat pois, vaikka ei niitä sinun päivääsi kuulunutkaan.

Rasvaa ei tule välttää liikaa, mutta huomiota täytyy toki kiinnittää sen laatuun. Tsemppiä!

Moikka ap,

tiputtelen tässä itsekin muutamaa ylimääräistä kiloa pois. Siinä vaiheessa, kun tiputettavaa ei oikeasti ole paljon, lähtisin kyllä miettimään hiilarien määrää ja laatua.

Yksi banaani ei tosiaankaan ole paljoa, mutta olisiko se pirtelö voinut maistua ilmankin sitä banskua? Nuo porkkanat jättäisin ainakin pois. Itse saatan ottaa muutaman kirsikkatomaatin - ovat kivan makeita, eivätkä sisällä juurikaan hiilaria.

Proteiinin määrää ei kannata liikaa lisätä. Kasviksia olisi varmasti, ihan terveyden kannalta, hyvä syödä enemmän. Iso annos kunnon vihersalaattia - osta niitä mix-laatikoita, ovat maukkaita - lounaalla ja illallisella, niin saat enemmän syötävää ilman turhia kaloreita/hiilareita. Itse lisään salaattiin milloin mitäkin, mutta herkkuani ovat grillatut paprikat ja oliiviöljyssä paistetut munakoisoviipaleet. Muutaman fetakuution (tmv.) lisään usein makua antamaan.

Siihen kaveriksi pieni annos kalaa/kanaa/lihaa, ja siinä on täydellinen annos laihduttajalle.

Turhat välipalat pois, vaikka ei niitä sinun päivääsi kuulunutkaan.

Rasvaa ei tule välttää liikaa, mutta huomiota täytyy toki kiinnittää sen laatuun. Tsemppiä!

Joo, välipalat ei tuota ongelmia kun en niitä ole muutenkaan tottunut syömään - läskit on kerätty ihan vaan valtavilla annoskoilla ja epäterveellisellä syömisellä :D Pitää alkaa rajoittaa hiilareita tiukemmin, jos ei laardi muuten liikahda.

Ap, mitäpä jos laskisit sen päivittäisen proteiinin tarpeesi? Tuo "muutama" kilo (4-5) minkä ajattelit pudotaa ja vielä suht nopeaan tahtiin vie kyllä ne lihaksetkin, jos et huolehdi että saat proteiinia TARPEEKSI, tajuaako diptkin nyt viimein että sitä proteiinia ei ole mitään syytä bulkata, vaan saada TAR-PEEK-SI. Muuten elimistä kyllä käyttää ne lihaksetkin, eikä suinkaan niin että eka lähtee läskit ja jäljelle jää kaunis, kiinteä, lihaksikas kroppa.

Ap, mitäpä jos laskisit sen päivittäisen proteiinin tarpeesi? Tuo "muutama" kilo (4-5) minkä ajattelit pudotaa ja vielä suht nopeaan tahtiin vie kyllä ne lihaksetkin, jos et huolehdi että saat proteiinia TARPEEKSI, tajuaako diptkin nyt viimein että sitä proteiinia ei ole mitään syytä bulkata, vaan saada TAR-PEEK-SI. Muuten elimistä kyllä käyttää ne lihaksetkin, eikä suinkaan niin että eka lähtee läskit ja jäljelle jää kaunis, kiinteä, lihaksikas kroppa.

Laskin jollain Kuntoplussan tms. laskurilla, tarve ois sen mukaan 58 g. Tarkoitus ei ole lihaksista luopua, ja esim. tänään (treenipäivä) katson tarkemmin että prodea tulee tosiaan se mitä tarvitaan.

Ok. Aika vähän. Mitä harrastat, jos sopii kysyä? Ja kuinka usein?

Mä ajan työmatkat yleensä pyörällä (yht. 14km/pvä), lisäksi käyn 1-2 kertaa viikossa body pumpissa ja 1-2 kertaa viikossa lenkillä (juoksu/hiihto). Tohon laskuriin laitoin 2-3 kertaa kestävyysliikuntaa per viikko, pyöräilen kuitenkin aika verkkaisesti enkä laske sitä "urheiluksi". Ehkä pitäisi?

Onhan tuo pyöräily kuitenkin kestävyysliikuntaa kun matka on noin pitkä. Ja ota nyt ilo irti siitä kun haluat pudottaa painoa, tuohan on loistava rasvanpoltto-aamuaerobinen lenkki! Eli onhan sulla kestävyysliikuntaa ma-pe työviikolla jo 5krt/vko.

Saatat hyvinkin olla oikeassa... täytyy laskea uudelleen ja vertailla tuloksia. Aamupyöräily menee joko tyhjällä vatsalla tai smoothien voimin, syön vasta töissä ns. kunnon aamiaisen joka on monesti samalla lounas.

Yhteistyössä