T
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja työtön;28688859:Kertokaapa mitä olette mieltä.
En oikein mitään. MUTTA..jos paikkakunnalla ei ole töitä tiedossakaan, niin joko kouluttautuminen alalle jossa töitä on tai muutto muualle, ne olisivat omat vaihtoehdot. Työttömyys ei olisi omalla kohdalla vaihtoehto.
Jos työttömyyden taustalla on esim. terveysongelmia ja siinä tilanteessa muutetaan työn perässä, niin pian on tilanne, että onkin kaksi työtöntä yhden työttömän sijasta. Siinä tuoksinassa saattaa koko perheen elämä suistua raiteiltaan muutosten seurauksena, kun tutut ympyrät ja tukiverkostot jäävät vanhalle paikkakunnalle.Minustakin riippuu tilanteesta. Yksinäiset muuttakoon, jos taas on esim. lauma kouluikäisiä ja puolisolla vakipaikka (jonka muuttaessa menettäis), muutossa ei liene mitään järkeä.
En tajua, miten joku on valmis jättämään noin ison aukon CV:hen vain sen takia, ettei uskalla kokeilla kotikaupungin vaihtamista.
.
No minusta työttömyyden pituudella ei ole asian kanssa tekemistä vaan ainoastaan sillä, onko tyytyväinen tekemäänsä valintaan vai ei.Alkuperäinen kirjoittaja työtön;28689083:Entäpä jos työttömyys kestää vuosikausia eikä töitä löydy?
Riippuu tilanteesta. Minulla on esimerkiksi it-alalla työskenteleviä tuttavia (mieheni kautta) Oulussa, jotka ovat jo vuositolkulla kärsineet työttömyydestä. Nuoria miehiä, joilla ei ole edes lapsia tms. Tätä on jatkunut jo kauan eikä töitä ole realistisessa näköpiirissä. Siltikin vaan roikutaan Oulussa, koska siellä asuu äiskä ja iskä ja siellä on porukoiden kesämökkikin ja metsästysmaat. En tajua, miten joku on valmis jättämään noin ison aukon CV:hen vain sen takia, ettei uskalla kokeilla kotikaupungin vaihtamista.
"Työ" voi olla muutakin kuin ansiotyötä.Sitten on työllistettävä itse itsensä tai jotain. Terve ihminen tarvitsee työtä. Laiskurit ällöttävät minua.
Sitten on työllistettävä itse itsensä tai jotain. Terve ihminen tarvitsee työtä. Laiskurit ällöttävät minua.