G: mitä mieltä ihmisestä, joka maksaa kaupassa luottokortilla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja minä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja lai-ne:
olen jälleen ymmälläni, kuten usein tällä palstalla: vain yksi ihminen teistä kaikista vastasi maksavansa kaiken luotolla ja kerran kuussa laskun pois.

niin teen minäkin, tietysti! annan tietenkin rahojeni kasvaa korkoa tilillä ja maksan laskun kerran kuussa kokonaan pois. ettekö te kukaan muu muka tajua, että luotolla maksaminen on taloudellista ja järkevää ja sillä voi siis tienata rahaa?

maksan aina luotolla kaiken ja pidän luotolla maksavia ihmisiä fiksuina enkä suinkaan ihmisinä joilla ei olisi rahaa. en ole tajunnutkaan, että kaupan kassa voi ajatella minun olevan rahaton :)

Sama homma, maksan aina kaiken luotolla ja maksan kerran kuussa luoton aina kerralla pois. Helppo seurata menoja ja kerätä samalla "porkkanoita" tai bonuksia. ;)
Ulkomailla maksan myös aina kaiken mahdollisen Visalla tms minkä kortin kurssi sattuu olemaan paras, koska luottokorttien kurssi on yleensä paljon parempi kuin vaihdetun käteisen eli siinä vielä säästää (pihi kun olen). :D
Mutta eipä ole ennen tullut mieleen että kaupan tädit kyttäävät ja spekuloivat varallisuutta sen perusteella millä maksan.. aika ahdistava ajatus. Minua ei ainakaan kiinnosta millä muut ihmiset ostoksensa maksavat.
Eihän kunnon luottorajaa edes saa jos ei ole varallisuutta/tuloja.

Alkuperäinen kirjoittaja T:
Alkuperäinen kirjoittaja Marilii:
Alkuperäinen kirjoittaja T:
Itse kaupassa myyjänä, todella monella on luotto/pankkikortti, jos luotol maksetaan ni ajattelen että sillä ei oo pankilla rahaa. Mutta on taas näitä Visa Electronillaki maksajiaki, niistä tulee mielee ettei niillä oo töitä tai luotot menneet.
Sillä Visa Electronilla maksavalla nimen omaan pitää olla tilillä rahaa.

Tiedän, mut silti.

Visaelectron jumittaa ja hidastelee vaikka olisi kuinka tilillä rahaa, ihan lasten kortti. Pitäähän tilillä olla rahaa vaikka maksaisi pankilla tai luotolla, kun ne luottokorttimaksutkin pitää maksaa pois.

Alkuperäinen kirjoittaja luottokortiton:
Alkuperäinen kirjoittaja lai-ne:
olen jälleen ymmälläni, kuten usein tällä palstalla: vain yksi ihminen teistä kaikista vastasi maksavansa kaiken luotolla ja kerran kuussa laskun pois.

niin teen minäkin, tietysti! annan tietenkin rahojeni kasvaa korkoa tilillä ja maksan laskun kerran kuussa kokonaan pois. ettekö te kukaan muu muka tajua, että luotolla maksaminen on taloudellista ja järkevää ja sillä voi siis tienata rahaa?

maksan aina luotolla kaiken ja pidän luotolla maksavia ihmisiä fiksuina enkä suinkaan ihmisinä joilla ei olisi rahaa. en ole tajunnutkaan, että kaupan kassa voi ajatella minun olevan rahaton :)

Mutta eikös siihen luottokorttilaskuun tule aina joka kuukausi joku muutaman euron lisämaksu? Eli en nyt olisi ihan vakuuttunut tuosta, että "luotolla maksaminen on taloudellista ja järkevää ja sillä voi siis tienata rahaa"... Ja eikös niissä luottokorteissa yleensä ole vielä lisäksi joku vuosimaksukin..? Eli kyllä siinä saa jo olla melkoiset ruokaostokset kuukausittain tai todella korkeakorkoinen tili ennen kuin luottokortilla päset "tienaamaan"!!

ei ole vuosimaksua eikä kuukausimaksua, ei mitään maksuja, täysin ilmainen. eli kyllä vaan olen ihan vakuuttunut tuosta lauseesta jonka olit lainannut mun tekstistä eli luotolla maksaminen on taloudellista ja järkevää ja sillä voi siis tienata ranaa. tienaamisesta: vähintään sen verran mitä kuukausiostosteni arvoinen summa ehtii sillä aikaa kasvaa korkoa.

Alkuperäinen kirjoittaja Marilii:
Miten voi ketään kiinnostaa jonkun tuntemattoman ihmisen tapa maksaa ostoksensa? Se vois jo kiinnittää huomioo, jos joku pinkois mäyräkoiran kanssa kassan ohi maksamatta millään konstilla.

Niin, tai jos joku maksaisi sen mäyräkoiransa viisisenttisillä.

Yhteistyössä