G: mitä mieltä ihmisestä, joka maksaa kaupassa luottokortilla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja minä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
En mitään, miks siitä pitäisi ajatella jotain?

Ite olen maksanut muutaman kerran ruokaostokset luotolla, esim viimeksi olin juuri ostanut kirjahyllyn ja pankkikortin sen päivän maksuraja olis ylittynyt, eli sitä ei voinut enää käyttää!

No ehkä sit jos jotain tulis mieleen, niin juur tuo että pankkikortin maksuraja on käytetty jo johonkin muuhun =) En todellakaan ajattele että olis köyhä tai pummi tms!

Joo, pirullinen puoti tuo Stockmannkin!

Ensin tuputtavat asiakkailleen Stokkakorttia ja sitten kun ihminen sillä maksaa niin myyjät ja kassaneidit kyräilevät nurkan takana että "onpa köyhää porukkaa kun kortilla luotolla maksavat"!

No ei vaisinkaan, vitsi vitsi.... Stokkalla on kivat myyjät ja kassat!!!

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Vanhempi setäni ja vaimonsa maksavat aina visalla, vaikka tilillä on varmasti katetta. He pelkäävät vanhuuden höperyydessään tuhlaavansa liikaa, joten visalla on tietty kateraja, ja sillä maksavat ja maksavat sitten laskun.
Nyt olet kyllä harhateillä ajatuksinesi. Itse maksan vahtelevasti luotolla tai pankkikortilla. Luottoraja on toisella kortilla 10000 e ja toisella 8000 e, joten aikamoiset ostot saa olla, jos katerajalla haluaa rajoittaa ostojaan. Rahaa on, mutta ne pidän mieluummin korkeampi korkoisella tilillä.

Alkuperäinen kirjoittaja Kultakortti:
Alkuperäinen kirjoittaja nanna:
ennen ajattelin öö:n tavoin että ovat varakkaita mutta työ kaupanalalla muutti ajatuksen päinvastaiseksi.

Nämä kaupan lalalla töissä olevat tuntuvat olevan kovia pohtimaan ihmisten varallisuutta. Liityyköhän siihen, että taitavat olla aika varattomia itse?
Saakohan kaupan kassan tuloilla edes luottokorttia?

Sitäpaitsi ymmärtääkseni edelleen suurin osa nk. luottokortin käyttäjistä on todellisuudessa maksuaikakortin käyttäjiä. Ehkä henkilöt, joilla ei tällaisia kortteja ole, eivät tiedä niiden eroakaan.

Kyllä mulla oli ainakin 2 luottokorttia aikoinani vähän päälle 20-vuotiaana kun olin VAIN KAUPAN KASSALLA.

Älkää jumalauta hyljeksikö kassoja. Vittumaista ja raskasta työtä.

Ja mua ei kiinnosta maksaako joku luotolla vai pankilla ja jos menisin kauppaan joskus duuniin niin kysyisin varmasti, että "pankki vai luotto"

MUOK. Ja nähtävästi täällä on joku idiootti, typerä myyjä, joka ajattelee noin. aikoinani olin vuosia kaupassa ja koskaan en kyllä ole miettinyt, että ostaako joku luotolla vai pankilla, ainoastaan automaattisesti kysynyt sitä jos kone näyttää, että kortissa on 2 puolta, jotta tiedän kummalle sen lyön.

En mitään. Tunnen ihmisiä jotka maksavat luotolla kun rahat on loppu. Tunnen myös ihmisiä jotka maksavat aina luotolla ihan muutenvaan ja maksavat sitten laskun aina kerralla.
Mikä kullakin on tapana.

Alkuperäinen kirjoittaja T:
Itse kaupassa myyjänä, todella monella on luotto/pankkikortti, jos luotol maksetaan ni ajattelen että sillä ei oo pankilla rahaa. Mutta on taas näitä Visa Electronillaki maksajiaki, niistä tulee mielee ettei niillä oo töitä tai luotot menneet.
Sillä Visa Electronilla maksavalla nimen omaan pitää olla tilillä rahaa.

Miten voi ketään kiinnostaa jonkun tuntemattoman ihmisen tapa maksaa ostoksensa? Se vois jo kiinnittää huomioo, jos joku pinkois mäyräkoiran kanssa kassan ohi maksamatta millään konstilla.

Alkuperäinen kirjoittaja kassatäti:
ennen ajattelin öö:n tavoin että ovat varakkaita mutta työ kaupanalalla muutti ajatuksen päinvastaiseksi.

Nämä kaupan lalalla töissä olevat tuntuvat olevan kovia pohtimaan ihmisten varallisuutta. Liityyköhän siihen, että taitavat olla aika varattomia itse?

:laugh: mulle ainakin tyrkytettiin jo opiskeluaikoina masteri.

Näinhän kaikille on tehty. Mutta et ole tainnut olla kassaksi opiskelemassa? Luottokortteja kun tyrkytetään koekeakouluopiskelijoille.

Tiesitkös että monella kaupan kassalla on korkeakoulututkinto?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja kassatäti:

:laugh: mulle ainakin tyrkytettiin jo opiskeluaikoina masteri.

Näinhän kaikille on tehty. Mutta et ole tainnut olla kassaksi opiskelemassa? Luottokortteja kun tyrkytetään koekeakouluopiskelijoille.

Tiesitkös että monella kaupan kassalla on korkeakoulututkinto?
:laugh: no ei ainakaan näillä tähän ketjuun eksyneillä.

olen jälleen ymmälläni, kuten usein tällä palstalla: vain yksi ihminen teistä kaikista vastasi maksavansa kaiken luotolla ja kerran kuussa laskun pois.

niin teen minäkin, tietysti! annan tietenkin rahojeni kasvaa korkoa tilillä ja maksan laskun kerran kuussa kokonaan pois. ettekö te kukaan muu muka tajua, että luotolla maksaminen on taloudellista ja järkevää ja sillä voi siis tienata rahaa?

maksan aina luotolla kaiken ja pidän luotolla maksavia ihmisiä fiksuina enkä suinkaan ihmisinä joilla ei olisi rahaa. en ole tajunnutkaan, että kaupan kassa voi ajatella minun olevan rahaton :)

Alkuperäinen kirjoittaja lai-ne:
olen jälleen ymmälläni, kuten usein tällä palstalla: vain yksi ihminen teistä kaikista vastasi maksavansa kaiken luotolla ja kerran kuussa laskun pois.

niin teen minäkin, tietysti! annan tietenkin rahojeni kasvaa korkoa tilillä ja maksan laskun kerran kuussa kokonaan pois. ettekö te kukaan muu muka tajua, että luotolla maksaminen on taloudellista ja järkevää ja sillä voi siis tienata rahaa?

maksan aina luotolla kaiken ja pidän luotolla maksavia ihmisiä fiksuina enkä suinkaan ihmisinä joilla ei olisi rahaa. en ole tajunnutkaan, että kaupan kassa voi ajatella minun olevan rahaton :)

Mutta eikös siihen luottokorttilaskuun tule aina joka kuukausi joku muutaman euron lisämaksu? Eli en nyt olisi ihan vakuuttunut tuosta, että "luotolla maksaminen on taloudellista ja järkevää ja sillä voi siis tienata rahaa"... Ja eikös niissä luottokorteissa yleensä ole vielä lisäksi joku vuosimaksukin..? Eli kyllä siinä saa jo olla melkoiset ruokaostokset kuukausittain tai todella korkeakorkoinen tili ennen kuin luottokortilla päset "tienaamaan"!!

Alkuperäinen kirjoittaja Marilii:
Alkuperäinen kirjoittaja T:
Itse kaupassa myyjänä, todella monella on luotto/pankkikortti, jos luotol maksetaan ni ajattelen että sillä ei oo pankilla rahaa. Mutta on taas näitä Visa Electronillaki maksajiaki, niistä tulee mielee ettei niillä oo töitä tai luotot menneet.
Sillä Visa Electronilla maksavalla nimen omaan pitää olla tilillä rahaa.

Tiedän, mut silti.

Alkuperäinen kirjoittaja luottokortiton:
Alkuperäinen kirjoittaja lai-ne:

Mutta eikös siihen luottokorttilaskuun tule aina joka kuukausi joku muutaman euron lisämaksu? Eli en nyt olisi ihan vakuuttunut tuosta, että "luotolla maksaminen on taloudellista ja järkevää ja sillä voi siis tienata rahaa"... Ja eikös niissä luottokorteissa yleensä ole vielä lisäksi joku vuosimaksukin..? Eli kyllä siinä saa jo olla melkoiset ruokaostokset kuukausittain tai todella korkeakorkoinen tili ennen kuin luottokortilla päset "tienaamaan"!!

Jos käyttää "luottokorttia" eli Masteria tai Visaa puhtaasti maksuaikakorttina, niin ei mene mitään maksuja. Lasku tulee kerran kuussa ja se tulee maksaa kerralla pois. Keskimäärin maksuaikaa on siis kuukauden verran. Kortteja saa kyllä vuosimaksuttomanakin, esimerkiksi erään tässäkin ketjussa mainitun tavaratalon exclusive-kortin saa ilman mitään maksuja. Me mieheni kanssa ostamme kaiken Masterilla ja jaamme laskun puoliksi kerran kuussa. Helppoa ja vaivatonta taloudenpitoa.

Yhteistyössä