G: mitä mieltä ihmisestä, joka maksaa kaupassa luottokortilla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja minä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tämä oli tälläinen gallup, koska olen huomannut, että jotkut ihmiset kauhistelee, kun maksaa ruokansa luotolla.
Eihän se nyt tarkoita, ettei olisi rahaa tilillä.

Itse viilaan Amexia koko ajan, koska sillä saa mukavat bonukset. Paljon paremmat kuin millään ihmeen s- tai plussa-kortilla.

Alkuperäinen kirjoittaja kassatäti:
Alkuperäinen kirjoittaja Kultakortti:
Alkuperäinen kirjoittaja nanna:
ennen ajattelin öö:n tavoin että ovat varakkaita mutta työ kaupanalalla muutti ajatuksen päinvastaiseksi.

Nämä kaupan lalalla töissä olevat tuntuvat olevan kovia pohtimaan ihmisten varallisuutta. Liityyköhän siihen, että taitavat olla aika varattomia itse?
Saakohan kaupan kassan tuloilla edes luottokorttia?

:laugh: mulle ainakin tyrkytettiin jo opiskeluaikoina masteri.

Näinhän kaikille on tehty. Mutta et ole tainnut olla kassaksi opiskelemassa? Luottokortteja kun tyrkytetään koekeakouluopiskelijoille.

Oletpa töykeä persereikä äiti 40plus, mikä olitkaan.

Typerää ylenkatsoa noin muita ammattiryhmiä. On kuule mullakin koulutus muulle alalle, kunhan kassaa naputtelen lapsen hoidon ohessa ennen paluuta kokopäivätöihin.

Olen samaa mieltä, ei pidä ylenkatsoa mitään ammattiryhmiä. Osa kassatädeistä on tosin tässä ketjussa osoittaunut ainakin pienen ylenkatsonnan arvoisiksi ;)

J

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mitä pisteitä/bonuksia te saatte luottokortilla?

Stockan kortilla saa kerättyä saldoa, jonka peusteella saa halutessaan Stockan optioita. Dinersilla saa pisteitä, joilla voi hankkia tavaroita ja palveluita. Amexia en omista,joten siitä en tiedä.

En ajattelee yhtään mitään koska en edes seuraa, että millä kukin maksaa. Ja mä voin ainakin sanoa, että en kyllä jonkun kortista päällepäin näe, että onko luotto vai ei :D

Mutta voihan olla niin, että on juuri ostanut pankin puolelta 1000 euron taulutelevision ja katerajana on se 1000 euroa. Sitten kun menee samana päivänä vielä sinne ruokakauppaan, täytyy käyttää sitä luottopuolta. Kaikki kun ei ole aina niin itsestäänselvää ja mustavalkoista ;)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja äiti 40 ja risat:
Ajattelen että onpa köyhää kun pitää luotolla ostaa ruokaa.

Ja mä ajattelen että on ihan yhdentekevää mitä rupinen kassantäti ajattelee. Ja kaiken siis ostan luotolla ja paljon ostankin. Alle satasen ei Stokkan herkustakaan koskaan poistuta! :D

Niinpä, mulla on aika paljon parempi palkka kuin sillä kassatädillä, joten mulle on ihan sama.

No itse on tullut luoton puolelle laitettua ruokaostokset vain silloin jos on rahat loppu. Miksi ei maksaisi käteisellä tai pankkikortilla jos on katetta :whistle:

Se, että sinä olet joutunut tekemään niin, ei tarkoita,että kaikilla muillakin on sama syy. Yhtälailla minä voisin päätellä käteisellä maksavien olevan köyhiä, koska opiskelun alkuaikoina oli pakko maksaa käteisellä, kun ei vielä saanut omaa luottokorttia, koska ei ollut tarpeeksi tuloja eikä opintoviikkoja korttiin.

Se, että osaat ajatella asioita vain omasta näkökulmastasi, selittääkin sen, miksi ollet kassantätinä miettimässä asiakkaiden maksuvalmiutta. Uskon kuitenkin, että suurin osa kassantädeistäkin kykenee kehittynempään ajatteluun.

Typerää ylenkatsoa noin muita ammattiryhmiä. On kuule mullakin koulutus muulle alalle, kunhan kassaa naputtelen lapsen hoidon ohessa ennen paluuta kokopäivätöihin.

HaH Hah, no vilkaisehan omia sanavalintojasi!

Jos on persereikä täällä niin on melko iso persereikä sielläkin! :D :D

Ja sinähän ylenkatsot muiden ihmisten olemisia ja tekemisiä ja oletettuja tilin saldoja sen perusteella millä ne ihmiset safkansa maksaa!! Ihan yhtälailla minä voin arvottaa ihmiset sen perusteella mitä ne työkseen tekee!

Alkuperäinen kirjoittaja M:

Olen samaa mieltä, ei pidä ylenkatsoa mitään ammattiryhmiä. Osa kassatädeistä on tosin tässä ketjussa osoittaunut ainakin pienen ylenkatsonnan arvoisiksi ;)

J

Joo, en ole minäkään AIEMMIN tajunnut ylenkatsoa kassantätejä mutta tämän jälkeen kyllä tajuan kun muutama katkera valopää on täällä paljastanut mitä kassantätejen pikku päissä mietitään kun asiakas maksaa ostoksensa luottokortilla!

Ei kantsisi aina loata omaa ammattikuntaansa turhan avomielisillä paljastuksilla näissä ketjuissa! Kaikki kassantäditkään tuskin on noin katkeria kyyliä?

Itse kaupassa myyjänä, todella monella on luotto/pankkikortti, jos luotol maksetaan ni ajattelen että sillä ei oo pankilla rahaa. Mutta on taas näitä Visa Electronillaki maksajiaki, niistä tulee mielee ettei niillä oo töitä tai luotot menneet.

Alkuperäinen kirjoittaja T:
Itse kaupassa myyjänä, todella monella on luotto/pankkikortti, jos luotol maksetaan ni ajattelen että sillä ei oo pankilla rahaa. Mutta on taas näitä Visa Electronillaki maksajiaki, niistä tulee mielee ettei niillä oo töitä tai luotot menneet.

Eli on asiakas mikä tai kuka tahansa tai maksoi millä tahansa niin aina sinä ajattelet että joku rahaton surkea luuseri se tuossa taas sapuskaa itselleen yrittää saada niinkö?

Ei kai sulle kelpaa kuin myymälävaras joka EI MAKSA HANKINTOJAAN MILLÄÄN!

Meillä maksetaan kaikki ostokset luotolla ja tilipäivänä maksetaan lasku pois. Tuntunut ihan järkevältä ratkaisulta. En olekaan ajatellut että joku siellä tiskin takana naureskelee et onkohan meillä rahat loppu :)

Alkuperäinen kirjoittaja Ostelija:
Meillä maksetaan kaikki ostokset luotolla ja tilipäivänä maksetaan lasku pois. Tuntunut ihan järkevältä ratkaisulta. En olekaan ajatellut että joku siellä tiskin takana naureskelee et onkohan meillä rahat loppu :)

No nytpä on meidän tietoisuuksiamme laajennettu tämänkin asian suhteen... :D

Köyhillä on halvat huvit!

Alkuperäinen kirjoittaja just:
Onko ton kaupantädin elämä tylsää ku jaksaa miettiä millä toiset tavaransa makselee...mitä sen on väliä?

En mä kyllä kaupan tätinäkään aikanaan pohtinut mitään ihmisestä sen mukaan, millä se maksoi.

Meillä tosin kävi paljon vakkariasiakkaita, ja joistain oppi, että ne maksaa aina, ihan aina, luotolla.
Ja aika monen kanssa tuli ihan juteltuakin, kehuivat käteväksi kun voi samalla kerätä lentopisteitä tai muita bonareita. Ja muutama mummeli tykkäsi maksaa luotolla, kun on helpompi seurata kuukausibudjettia siitä kertalaskusta, kuin räknätä kuitteja...

Joten tulipahan selväksi, että niitä syitä voi olla ihan muutama muukin kuin se, että rahat on loppu.

Eli on asiakas mikä tai kuka tahansa tai maksoi millä tahansa niin aina sinä ajattelet että joku rahaton surkea luuseri se tuossa taas sapuskaa itselleen yrittää saada niinkö?

No en ajattele todellakaan jokaisen kohdalla. Luotto/pankkikortissa ei oo mitään ihmeellistä. Kyllä ne melkein jo tunnistaa ketkä ovesta tulee mitkä kortit on, vaikka en sillai tekis, mutta tokasin vaan. Älä vedä herneitä nenään.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Tämä oli tälläinen gallup, koska olen huomannut, että jotkut ihmiset kauhistelee, kun maksaa ruokansa luotolla.
Eihän se nyt tarkoita, ettei olisi rahaa tilillä.

Itse viilaan Amexia koko ajan, koska sillä saa mukavat bonukset. Paljon paremmat kuin millään ihmeen s- tai plussa-kortilla.

Minä vilautan amexin rinnalla bonuskorttia niin korjaan molemmat potit.

No en ajattele todellakaan jokaisen kohdalla. Luotto/pankkikortissa ei oo mitään ihmeellistä. Kyllä ne melkein jo tunnistaa ketkä ovesta tulee mitkä kortit on, vaikka en sillai tekis, mutta tokasin vaan. Älä vedä herneitä nenään.

Mistä tunnistaa vaikka Platina-kortin haltijat? Onko jollakin sellainen tällä palstalla?

Herneistä en tiedä mutta on ällistyttävää kesken viikon yhtäkkiä huomata kuinka ihme asioita ihmiset pohtii, ei ole tähän ikään mielessä käynyt että luottokortilla nykyään olisi mitään tekemistä sen kanssa onko rahaa vaiko ei. Sikäli kuin minä mitään käsitän niin ne luottokorttilaskutkin ON maksettava että rahaa on löydyttävä! Ei se luottokorttikaan mikään köyhäinapukortti ole. Tosin, ehkä ne joillekin turvapaikkaturisteille jakaa sellaisiakin kortteja joilla voi vain ostaa tarvitsematta koskaan maksaa...

Alkuperäinen kirjoittaja K:

Mistä tunnistaa vaikka Platina-kortin haltijat? Onko jollakin sellainen tällä palstalla?

Minä otan kuule enskerralla kultaharkon mukaan (hankin sen ensin jostain) ja alan sahata siitä kassalla sopivaa siivua...

Sillouin ei tarvi kenenkään ajatella enää YHTÄÄN mitään, ajatukset on ajateltu!

No itse on tullut luoton puolelle laitettua ruokaostokset vain silloin jos on rahat loppu. Miksi ei maksaisi käteisellä tai pankkikortilla jos on katetta :whistle:

Miksi makuuttaisin rahojani käyttötilillä, kun ne voi sijoittaa paremminkin ja maksaa sitten kerran kuussa korottoman visalaskun nollille.

:)

Öö.. maksan itse aina dinersillä, tietyistä syistä, elämättä kuitenkaan luotolla, koska se raha on jo "varattuna" noita ostoksia varten.
Ja en todellakaan kiinnitä mitään huomiota siihen miten kukin maksaa. Miksi pitäisi? Ei se tee ihmisestä varakasta tai köyhää, maksaako luotolla vai!

En mitään, miks siitä pitäisi ajatella jotain?

Ite olen maksanut muutaman kerran ruokaostokset luotolla, esim viimeksi olin juuri ostanut kirjahyllyn ja pankkikortin sen päivän maksuraja olis ylittynyt, eli sitä ei voinut enää käyttää!

No ehkä sit jos jotain tulis mieleen, niin juur tuo että pankkikortin maksuraja on käytetty jo johonkin muuhun =) En todellakaan ajattele että olis köyhä tai pummi tms!

Yhteistyössä