Mitä mieltä meidän tulevasta talosta? *pohjapiirustus*

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja uusi talo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Melko iso tuo suurin makuuhuone. Tai siis minusta 29 nelitä on iso. Se pienin: jos mittakaava pitää niin se olisi jotain vajaa 17 neliötä?
Sauna tuntuu ihan valtavalta, va olenkohan tottunut jotenkin pieniin saunoihin?

Jos sisäpiha on etupihalla, kuten käsittäisin, niin sieltä ei ole fiksua kulkua sisään lainkaan. Ainoastaan pukuhuoneeseen ja autotallin kautta.

Alkuperäinen kirjoittaja alkuperäinen;24506699:
Olisi pitänyt arvata ettei täällä saa kuin peetä niskaan

itse en ole tähän ketjuun vielä kommentoinut, mutta mielestäni useassakin kommentissa on ihan rakentavia kysymyksiä. pohja ei tosiaan vaikuta kovin käytännölliseltä.

Ap, älä suutu. Kysyit mielipiteitä ja kivalta vaikutti, mutta sitä mietin että ihanko oikeasti vessasta mennään pesuhuoneeseen, muualtako ei pääse?? ja mikä se välitila siinä on? Aika pitkä tulee tuosta eteisen käytävästä.

Sinä pyysit kommentteja. Kerro nyt itse, mitkä ovat tämän pohjaratkaisun hyvät puolet. Miksi olette päätyneet tuollaiseen ratkaisuun?

Siitä vaan rakentamaan! Teettekö itse vai teetättekö jollain rakennusfirmalla? Saako tuommoisilla piirustuksilla edes rakennuslupaa?

No voisitko jotenkin perustella noita teidän talon kummallisuuksia mitä tässä nyt on esitetty, olisi ehkä helmpompi ymmärtää?

Hyvä jos sopii ap:n perheelle.

Meille ei sopisi, samat asiat mietityttää kuin muitakin. Hirmu paljon tuulikaappeja ja käytävää, kulku saunaan jotenkin outo, selkeä pääsisäänkäynti puuttuu, miksi keittiö on kauimpana ovesta, vaihtaisin vanhempien makkarin vaatehuoneen ja wc:n paikkoja että jos käy pikapesulla illalla ;) , se ei kuulu heti olkkariin...

Asiattomien kommenttien lisäksi täällä on tullut mielestäni ihan asiallisiakin kysymyksiä ja mielipiteitä. Olisi kiva jos valottaisit vähän taustoja miksi olette päätynyt juuri tuollaiseen pohjaan. Olemme juuri itse laittaneet rakennuslupapaperit sisään ja oma talomme, joka on suunniteltu omien toiveiden ja tarpeiden mukaan, on hyvin erilainen kuin teidän. Siksi olisi hauska tietää mitä minkin ratkaisun taakse piiloutuu?

Itse kysyit ja rehellisiä mielipiteitä täällä on ihmiset kertoneet. Talon rakentaminen ei ole mitään pikkurahalla hoituvaa puuhaa ja luulisi, että kiinnostaisi saada semmoinen koti, joka on oikeasti toimiva ja viihtyisä. Toimivuutta tuossa teidän haavekodissanne ei vaan tunnu olevan ja jonkin verran olen elämäni aikana noita talopohjia katsellut.. En jaksa edes alkaa luettelemaan ongelmakohtia, niitä on niin runsaasti.

Mutta rakentakaa toki talonne sellaiseksi kuin haluatte :) Huomaahan sen sitten käytössä, onko hyvä vai ei... Toivottavasti on sitten vain vielä varaa rakentaa parempi, vaikea kuvitella että talo olisi mikään myyntimenestys.

Ei pahalla, mutta tässä pohjassa on kaikki vinksallaan. Liikaa hukkaneliöitä makkarissa, eteisessä. Kun taas olohuone-keittiö pieni.
Mitäs jos siirtäisit saunan ja suihkut etupihalle ja pukuhuone tulisi tuohon eteisen puolelle, ja siihen syssyyn kodinhoitohuone?suihkujen viereen, eli oven taakse sitten vessanpönttö. Niin autotallista pääsisi suoraan kodinhoitohuoneeseen..
Isosta makuuhuoneesta pois vessaan meno, ovi aulaan.

Nyt oot kyllä loukkaantunut ihan syyttä. Oikeasti, sisko hyvä, tuo pohja ei vaikuta ammattilaisen tekemältä. Ehdotan, että kokeilette vielä toisesta firmasta suunnitteluapua. Varmasti tuossa on sellaisia juttuja, joista pidätte mutta tuosta saisi paljon paremmankin. Oletan, että pidätte olohuone-keittiö-yhdistelmästä ja siinä korkeasta tilasta, isoista makuuhuoneista, vessoista kaikille, autotalliyhteydestä ja varastotilasta. Nämä kaikki saisi samoihin neliöihin paljon järkevämmin.

Pesuhuoneen kautta pukuhuoneeseen? Siinähän kastuu sukat, jos joku muu on ensin saunonut/käynyt suihkussa. Minä kääntäisin tuon saunan toisin päin, laittaisin suihku/pesuhuoneen sen alapuolelle ja siihen viereen erillisen vessan. Sillä tavalla olohuoneeseenkin tulisi lisää tilaa. Tietysti, jos kauheasti tykkää valtavista saunatiloista(meillä ei makuuhuonekaan ole noin iso kuin tuo sauna :D), ja on valmis maksamaan niistä, niin sitten tietysti... Tuo wc:n viereinen huone jäi mietityttämään. Mikä se on?

[QUOTE="vieras";24506771]Nyt oot kyllä loukkaantunut ihan syyttä. Oikeasti, sisko hyvä, tuo pohja ei vaikuta ammattilaisen tekemältä. Ehdotan, että kokeilette vielä toisesta firmasta suunnitteluapua. Varmasti tuossa on sellaisia juttuja, joista pidätte mutta tuosta saisi paljon paremmankin. Oletan, että pidätte olohuone-keittiö-yhdistelmästä ja siinä korkeasta tilasta, isoista makuuhuoneista, vessoista kaikille, autotalliyhteydestä ja varastotilasta. Nämä kaikki saisi samoihin neliöihin paljon järkevämmin.[/QUOTE]

Me olemme maksaneet jo suunnittelijalle, ei huvita maksaa kahteen kertaan.

Ihanaa jos kelpaa teille, mulle liikaa hukka tilaa ja labyrinttia. En tosin koskaan myöskään ostaisi tuollaista jos olisi tarjolla. Makuja on monia, mutta en lähtis tuolla rakentamaan. Tekisin itse muutaman pohjapiirrustuksen, millainen voisi olla ja kysyisin myös ammattilaisen mielipiteen.

Alkuperäinen kirjoittaja alkuperäinen;24506801:
Me olemme maksaneet jo suunnittelijalle, ei huvita maksaa kahteen kertaan.

Vaatikaa nyt sitten edes laatua! Pakkohan heilläkin on jonkinlaista ammattiylpeyttä olla jos asiakas ei itse vaatimalla vaadi jotain noin erikoista.

Tuosta en itse maksaisi 50-100 eur enempää ja olettaisin että se on vastavalmistuneen eka työ.

Yhteistyössä