Mitä mieltä meidän tulevasta talosta? *pohjapiirustus*

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja uusi talo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";24506928]Jos haet jotain luksusta tai sen sellaista, niin tämä ei ole sitä. Isot makuuhuoneet kivat, iso kylppäri periaatteessa luksusta tai "kotikylpylää" mutta ei tällä pohjalla. Siis 240 neliöstä saisi tilavamman ja toimivamman ja kauniimman.

Miksi et vastaa kysymyksiin?[/QUOTE]

Tuossa on myös kolme liukuovea, joita voi käyttää. Keittiössä, makkarissa ja kylpyhuoneen tuulikaapissa. Vessan kautta kuljetaan joo, mutta suihkuun pääsee myös toista ulkokautta. Sisäpiha me tahdotaan, jotta lasten on turvallista leikkiä.

Vastaappas tosiaan,että miksi pitää olla noin monta tuulikaappia? Mikä idea? Ja mikä tuo ihme huone on tuossa vessan ja pesukin välissä? Ja varastoon mennään autotallin taikka tuulikaapin kautta?? Sama kodinhoitohuoneen kanssa.....

Ja julmetus minkä kokoiset makkarit... meillä on 27 neliön olohuone. Tuntuisi hurjalta jos makkari olisi sen kokoinen :) Mutta jokainen kai parhaiten tietää mitä itse tahtoo. :)

Alkuperäinen kirjoittaja alkuperäinen;24506972:
Tuossa on myös kolme liukuovea, joita voi käyttää. Keittiössä, makkarissa ja kylpyhuoneen tuulikaapissa. Vessan kautta kuljetaan joo, mutta suihkuun pääsee myös toista ulkokautta. Sisäpiha me tahdotaan, jotta lasten on turvallista leikkiä.

Lasten? Ja sitten on vain yksi kohtuullisen kokoinen lastenhuone???
Ja vessan kautta saunaan tai vaihoehtoisesti ulkokautta, haloo, outoa eikä kovin fiksua. Vai eikö teillä käy talvella vieraita, saunavieraita siis? Vai käyttävätkö teidän makkarin vessaa silloin?

[QUOTE="vieras";24506961]Minä maksaisin mieluummin suunnittelusta kahdesti, kuin rakentaisin talon, joka on epäkäytännöllinen.
Kiinnostaa myös, millainen lämmitysmuoto taloon tulee, mutta kysymykseen tuskin vastataan.[/QUOTE]

Kaukolämpö.

Jos ne telkeää lapset aina tuulikaappeihin, että mennään turvallisesti paikasta toiseen koko perheellä. En mä oikeasti tajua. Meillä on 160 neliötä ja talo on paljon toimivamman oloinen lapsiperheen koti. Pieniä muutoksia valmiissa pohjassa vain.

Jee, vastauksia. Kommentoisin vielä, että jos lasten on tarkoitus leikkiä sisäpihalla, niin missä aiot itse olla. Eikö olisi helpompi, jos lasten leikkipaikka olisi jonkun sellaisen ikkunan näköpiirissä, että voit itse joskus olla sisällä ja vahtia lapsia ikkunan kautta esimerkiksi kun olet keittiössä? Ja siis epäselvyyksien välttämiseksi: siinä vaiheessa kun lapset hetken voivat olla ulkona ilman valvovaa silmää.

[QUOTE="vieras";24507000]Miks niiden pitäis olla yhdessä?[/QUOTE]

Yleensä siksi, ettei putkia tarvitse vedellä ihan ristiin rastiin taloa. Mutta ymmärrän kyllä, että ap on ensin piirtänyt piirustusohjelmallaan pihalle pyykinkuivaustelineen, ja sitten on pitänyt piirtää kodinhoitohuone kätevästi mahdollisimman lähelle sitä.

mä jäin kaipaamaan takkaa. ja leivinuunia. ihan ehdottomat omakoitalossa.
en oikin tykännyt tuosta sokkeloisesa saunatilasta

myös autotalli mielestäni pitäisi erottaa kokonaan asuinrakennuksesta.

• Tykkää
Reactions: PinkLily
Miettikää vielä kunnolla toimiiko teidän arki tuolla. Kun tulette kotiin kauppakassien ja reppujen kanssa viikonloput, kyläilyt jne.

Jos tuntuu että takkuaa, niin suunnittelijalle viesti että muutetan. Ja jos hän ei osaa perustella mihin 9 m2 teknistä tilaa tarvitaan teillä, on aika outoa. Jos sinne taas on tarkoitus laittaa kaukolämpökoneisto niin ok...

Niin, mites se nykyään lasketaan, rakentaminen maksaa keskimäärin kaiketi about 1800-2500 per neliö. Sillä rahalla kannattaa ehkä jo kysyä suunnittelijalta että miksi 9 neliön tekninen tila.

[QUOTE="vieras";24507079]Nyt oikeesti kerrot, mistä löytyy noin ammattitaitoisia suunnittelijoita? Haluan vastauksen! Ja mielellään myös suunnittelijan ikä kiitos.[/QUOTE]

Minä myös.

Yhteistyössä