Mitä mieltä meidän tulevasta talosta? *pohjapiirustus*

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja uusi talo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kai nykyään jokainen haluaa okt ainakin varalle tulisijan vaikkei sitä jatkuvasti käyttäisi? Kaukolämmössäkin sähkä tarvitaan sen pumpun toimintaan vaikkei itse sähkö suoraan lämmitä.

[QUOTE="Vieras";24507094]Niin, mites se nykyään lasketaan, rakentaminen maksaa keskimäärin kaiketi about 1800-2500 per neliö. Sillä rahalla kannattaa ehkä jo kysyä suunnittelijalta että miksi 9 neliön tekninen tila.[/QUOTE]

ei se nyt sentään niin kallista ole

[QUOTE="pinni";24507040]No minusta se on kätevää pyykkihuollon kannalta. Ei tarvii pyykkejä kannella edestakaisin.[/QUOTE]

Eli onko teidän vaatekaappinnekin kodinhoitohuoneessa?

[QUOTE="vieras";24507118]Eli onko teidän vaatekaappinnekin kodinhoitohuoneessa?[/QUOTE]

Ei ole: :) Mutta kyllä minä pesulle mennessä tykkään heittää likaiset vaatteet pyykkikoriin kylppärin vieressä, enkä juoksuttaa niitä toiselle puolelle taloa. Suihkusta voi sitten tulla vaikka kylpytakki päällä ja mennä pukemaan siinne vaatekaapin lähelle. Jokainen saa toki tehdä ihan niin kuin tykkää, mutta tuo sopii minulle.

jotain mietitävää:(voisitko vastata näihin?)

-mistä kautta kuljette sisälle jos/kun jätätte auton autotalliin? tuon varastonko?
-mihin tarkoitukseen tuo sisäpiha tulee
-mikä tuo tila vessan ja pesuhuoneen välissä on?
-miksi noin isot makuuhuoneet?

[QUOTE="joskus";24507133]Paljonkohan tuollaisen saunan lämmittäminen maksaa?[/QUOTE]

tai talon... kolme liukuovea ulos jne... ne ei ole maailman suositelluimpia näillä leveysasteilla ihan käytännön syistä - vaikka olisivat kesäisin kuinka kivan näköisiä valkoisine tuulessa liuhuvine pitsiverhoineen...

Veljelläni on n.6 neliön sauna, käsittääkseni siellä on saunonut kerralla 8 kohtuullisen isoa äijää ilman suurempia mahtumisongelmia :-) Ilmeisesti tämän talon rakentajalla on tarkoitus pitää jonkinlaista yleistä kylpylää.

[QUOTE="Vieras";24507109]Mua kiinnostais kyllä toi sauna, et miks noin iso ja miten sen saa lämpimäksi?[/QUOTE]

Polttamalla hemmetisti puita tai käyttämällä paljon sähköä. Halpaa ja nopeaahan se ei ole, mutta jos on rahaa millä mällätä, niin why not.

[QUOTE="pinni";24507147]Ei ole: :) Mutta kyllä minä pesulle mennessä tykkään heittää likaiset vaatteet pyykkikoriin kylppärin vieressä, enkä juoksuttaa niitä toiselle puolelle taloa. Suihkusta voi sitten tulla vaikka kylpytakki päällä ja mennä pukemaan siinne vaatekaapin lähelle. Jokainen saa toki tehdä ihan niin kuin tykkää, mutta tuo sopii minulle.[/QUOTE]

Ja sitä pyykkikoria ei voi kantaa kodinhoitohuoneeseen pari kertaa viikossa vaan sen khhn on oltava siinä korin vieressä? Joudut kai sä lakanatkin kantamaan pyykkiin, vai onko sulla kodinhoitohuone makkareittes yhteydessä? Ja jouduthan sä kantamaan puhtaat pyykit khh:sta kaappeihin -onko se muutama vaate pyykkiin kantaminen sen vaikeampaa sitten oikeasti?

[QUOTE="Vieras";24507167]Veljelläni on n.6 neliön sauna, käsittääkseni siellä on saunonut kerralla 8 kohtuullisen isoa äijää ilman suurempia mahtumisongelmia :-) Ilmeisesti tämän talon rakentajalla on tarkoitus pitää jonkinlaista yleistä kylpylää.[/QUOTE]

Joku on ollut suihkussa tai juonut kalkkaa ovensuussa. Kymmenen hengen sauna vaatii 9 neliötä suoralla lauteella. Tuo 13 neliötä ottaa 15-16 saunojaa kerrallaan

[QUOTE="vieras";24507184]Ja sitä pyykkikoria ei voi kantaa kodinhoitohuoneeseen pari kertaa viikossa vaan sen khhn on oltava siinä korin vieressä? Joudut kai sä lakanatkin kantamaan pyykkiin, vai onko sulla kodinhoitohuone makkareittes yhteydessä? Ja jouduthan sä kantamaan puhtaat pyykit khh:sta kaappeihin -onko se muutama vaate pyykkiin kantaminen sen vaikeampaa sitten oikeasti?[/QUOTE]

Rauhotu nyt hyvä ihminen. :) Onko se sulta pois, jos minä haluan kodinhoitohuoneen saunan lähelle.

Alkuperäinen kirjoittaja saunoista tietävä;24507208:
Joku on ollut suihkussa tai juonut kalkkaa ovensuussa. Kymmenen hengen sauna vaatii 9 neliötä suoralla lauteella. Tuo 13 neliötä ottaa 15-16 saunojaa kerrallaan

Meillä on 6 m2 sauna (lauteet ovesta katsottuna oikealla ja vasemmalla, kiuas suoraan edessä) ja ihan rotevia miehiä siellä on istunut 3 per puoli.

Alkuperäinen kirjoittaja saunoista tietävä;24507208:
Joku on ollut suihkussa tai juonut kalkkaa ovensuussa. Kymmenen hengen sauna vaatii 9 neliötä kulma lauteella. Tuo 13 neliötä ottaa 15-16 saunojaa kerrallaan

korjasin omani.

Tuo 13 neliötä alkaa muuten olemaan suurin käytännöllinen koko saunalle. Hieman voi kasvattaa, mutta ei paljoa. Ennemmin kannattaa sitten rakentaa kaksi erillistä löylyhuonetta

[QUOTE="vieras";24507184]Ja sitä pyykkikoria ei voi kantaa kodinhoitohuoneeseen pari kertaa viikossa vaan sen khhn on oltava siinä korin vieressä? Joudut kai sä lakanatkin kantamaan pyykkiin, vai onko sulla kodinhoitohuone makkareittes yhteydessä? Ja jouduthan sä kantamaan puhtaat pyykit khh:sta kaappeihin -onko se muutama vaate pyykkiin kantaminen sen vaikeampaa sitten oikeasti?[/QUOTE]

ja jos käytännöllisempi ja helpompi ratkaisu on olemassa, niin miksi ihmeessä sitä pyykkikoria pitäisi alkaa kanniskelemaan?

ei monetkaan arkiaskareet niin hirveän vaikeita ole, mutta koska niitä on suhteellisen usein ja säännöllisesti tehtävänä, niin mieluummin teen niitä helpommin, jos se kerran on vaihtoehto. ;)

[QUOTE="pinni";24507217]Rauhotu nyt hyvä ihminen. :) Onko se sulta pois, jos minä haluan kodinhoitohuoneen saunan lähelle.[/QUOTE]

Ei edelleenkään. Kysyin vaan perusteluita siihen, miksi niiden pitäisi olla vieretysten. Olet samaa mieltä kuin minäkin: ei miksikään, paitsi jos itsestä niin tuntuu,

[QUOTE="vieras";24507244]Ei edelleenkään. Kysyin vaan perusteluita siihen, miksi niiden pitäisi olla vieretysten. Olet samaa mieltä kuin minäkin: ei miksikään, paitsi jos itsestä niin tuntuu,[/QUOTE]

Siksi, että se on helpompaa.

Yhteistyössä