R
Rukoilijasirkka
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja PipariSuu:Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:Alkuperäinen kirjoittaja PipariSuu:Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:Alkuperäinen kirjoittaja PipariSuu:Alkuperäinen kirjoittaja suvituuli:älkääpä verratko feminismiä ja sovinismia,feministit ajaa naisten oikeuksia mutta sovinistit eivät aja miesten oikeuksia,vaan sortavat naisten.
Njuu, siksi olenkin kirjoittanut yltiöfeministi, joka onkin taas se ääripää, jossa nainen yrittää sortaa miestä.
Sortaa miestä, ehdottamalla omaa sukunimeään? Sortaako mies silloin naista, jos otetaan miehen nimi? Eihän siitä edes yleensä keskustella.![]()
Ei ei ei..
Silloin se sortaa miestä, jos nainen on päättänyt näin radikaalisesti sanottuna: "en varmana ota miehen sukunimee, koska me emme ole sun sukuasi enempää kuin minun. Otamme minun ehdottomasti, siitä ei keskustella. Täällä ei miehet määrää! Voit jättää myös oman sukunimesi, mutta lapset ehdottomasti vain minun sukunimellä. ja piste"
No monet miehethän päättävät myös etteivät ikinä ottaisi naisen nimeä. oletan edes sen olevan sortoa myös sinun mielestäsi.
No joo, silloin se on myöskin sortoa. Hyväksytkö sä sitten jomman kumman puolen?
En. Molemmat pitäkööt oman nimensä jos tulee jotain skismaa. Kaikkein paras olisi se, että yhdessä keksittäisiin joku ihan uusi nimi ja otettaisiin se.