no mun mielestä lasi viiniä ruuan kanssa on kyllä ihan sallittua, ja se sauna kalja tai siideri, mutta siis vain se yksi
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja nelli:Alkuperäinen kirjoittaja ap:Meillä mies ottaa 3-4 olutta viikonloppuisin jalkapalloa katsellessaan. Minä juon ehkä kerran kuussa pari lasia viiniä. Jotenkin vaan tuntuu, että mitenkähän tuo miehen kaljanjuonti? Koskaan ei ole humalassa ollut, enkä minä huomaa käyttäytymisen muuttuneen...Meillä ei pidetä alkoholipitoisia juhlia, ja omassa lapsuudenkodissani oli myös samanlaista, että viikonloppuisin saattoivat aikuiset ottaa viinilasin tai pari.
no miten ne sun viinilasit ois miehen oluita parempia?
Alkuperäinen kirjoittaja AavikonNorsu:Alkuperäinen kirjoittaja Minerva McGarmiwa:Musta kaikki ääripäät on huono vaihtoehto, ei lapsetkaan opi kohtuutta jos eivät sitä jossain näe. Meillä mies ottaa joskus kaljan ja mä jätän väliin ku ei maistu.
itseasiassa tätä olen miettinytkin, että mua vähän mietityttää että miten tuo lapseni oppii sitä kohtuutta kun olen nin ehdoton. toisaalta taas mitä järkeä mun on pakolla juoda ees lasillinen kun ei maistu enkä halua.
Alkuperäinen kirjoittaja ap:Alkuperäinen kirjoittaja nelli:Alkuperäinen kirjoittaja ap:Meillä mies ottaa 3-4 olutta viikonloppuisin jalkapalloa katsellessaan. Minä juon ehkä kerran kuussa pari lasia viiniä. Jotenkin vaan tuntuu, että mitenkähän tuo miehen kaljanjuonti? Koskaan ei ole humalassa ollut, enkä minä huomaa käyttäytymisen muuttuneen...Meillä ei pidetä alkoholipitoisia juhlia, ja omassa lapsuudenkodissani oli myös samanlaista, että viikonloppuisin saattoivat aikuiset ottaa viinilasin tai pari.
no miten ne sun viinilasit ois miehen oluita parempia?
Siis ei ole parempia, vaan se, etten ota joka viikonloppu, mutta mies kyllä juo ne oluet ihan joka viikonloppu ja siks mietin, että onko se vahingollista lapsille.
Alkuperäinen kirjoittaja OnniKeiju:Alkuperäinen kirjoittaja AavikonNorsu:Alkuperäinen kirjoittaja Minerva McGarmiwa:Musta kaikki ääripäät on huono vaihtoehto, ei lapsetkaan opi kohtuutta jos eivät sitä jossain näe. Meillä mies ottaa joskus kaljan ja mä jätän väliin ku ei maistu.
itseasiassa tätä olen miettinytkin, että mua vähän mietityttää että miten tuo lapseni oppii sitä kohtuutta kun olen nin ehdoton. toisaalta taas mitä järkeä mun on pakolla juoda ees lasillinen kun ei maistu enkä halua.
miks lapsen pitää oppia yleensäkkään käyttämään alkoholia?
Alkuperäinen kirjoittaja OnniKeiju:Alkuperäinen kirjoittaja AavikonNorsu:Alkuperäinen kirjoittaja Minerva McGarmiwa:Musta kaikki ääripäät on huono vaihtoehto, ei lapsetkaan opi kohtuutta jos eivät sitä jossain näe. Meillä mies ottaa joskus kaljan ja mä jätän väliin ku ei maistu.
miks lapsen pitää oppia yleensäkkään käyttämään alkoholia?
Alkuperäinen kirjoittaja Minerva McGarmiwa:Alkuperäinen kirjoittaja Peuhu:Alkuperäinen kirjoittaja Minerva McGarmiwa:Musta kaikki ääripäät on huono vaihtoehto, ei lapsetkaan opi kohtuutta jos eivät sitä jossain näe. Meillä mies ottaa joskus kaljan ja mä jätän väliin ku ei maistu.
Se varmaan just on se ongelma ( en todellakaan tarkoita teidän perhettä ) että mikä on kenenkin mielestä kohtuullista, joku on jo ihan iloisella tuullella mut omasta mielestään ottanut kohtuudella kun ei oksentele ja kaatuile ja tuntee muuntenkin olonsa hyväksi mut lapsen mielestä sekin voi olla pelottavaa vaikka ei sitä sanokkaan.
Sehän se on sit ongelma jos se alkoholi vaikuttaa jotenki, sillon musta käyttö on kohtuullista kun ihmisestä ei huomaa eroa onko ottanut vai ei.
Meillä on suht tiukka suhtautuminen asiaan kuitenki ku ollaan molemmat nähty mitä alkoholisoituneet isät on onnistunu tekemään.
Alkuperäinen kirjoittaja OnniKeiju:miks lapsen pitää oppia yleensäkkään käyttämään alkoholia?
Alkuperäinen kirjoittaja OnniKeiju:[miks lapsen pitää oppia yleensäkkään käyttämään alkoholia?
Alkuperäinen kirjoittaja Lumikuningatar:Musta on ihan ok ottaa sillon tällöin saunan päälle siideri tai olut. Kuuluu omasta mielestäni kohtuukäyttöön vaikka sen yhden/vko ottaisikin. Itse tulee tosi harvoin otettua edes sitä saunasiideriä. Yleensä juodaan limua saunan päälle koko perhe.
Alkuperäinen kirjoittaja nelli:no mun mielestä ei ole mitenkään vahingollista lapselle, vaikka ottaisi joka päivä, kunhan ottaa niin vähän, että käytös ym ei muutu YHTÄÄN.
Alkuperäinen kirjoittaja nelli:no mun mielestä ei ole mitenkään vahingollista lapselle, vaikka ottaisi joka päivä, kunhan ottaa niin vähän, että käytös ym ei muutu YHTÄÄN.
Alkuperäinen kirjoittaja nelli:Alkuperäinen kirjoittaja Lumikuningatar:Musta on ihan ok ottaa sillon tällöin saunan päälle siideri tai olut. Kuuluu omasta mielestäni kohtuukäyttöön vaikka sen yhden/vko ottaisikin. Itse tulee tosi harvoin otettua edes sitä saunasiideriä. Yleensä juodaan limua saunan päälle koko perhe.
mun mielestä tuo limu on ihan yhtä paha kuin siideri, oikeastaan pahempi, koska sen juonti opetetaan myös lapselle.
Alkuperäinen kirjoittaja Peuhu:Alkuperäinen kirjoittaja nelli:no mun mielestä ei ole mitenkään vahingollista lapselle, vaikka ottaisi joka päivä, kunhan ottaa niin vähän, että käytös ym ei muutu YHTÄÄN.
Mut ihminen ei usein itse huomaa jos käytös muuttuu!
Alkuperäinen kirjoittaja Lentokala:Alkuperäinen kirjoittaja OnniKeiju:[miks lapsen pitää oppia yleensäkkään käyttämään alkoholia?
Ikävä kyllä moni oppii sen viimeistään kavereiden kanssa ja usein kantapään kautta.
Näin ainakin mun kokemuksen mukaan enkä kumminkaan tunne mitään "rapasakkia" vaan ihan tavallisia nuoria ja heidän vanhempiaan.
Alkuperäinen kirjoittaja nelli:Alkuperäinen kirjoittaja Lumikuningatar:Musta on ihan ok ottaa sillon tällöin saunan päälle siideri tai olut. Kuuluu omasta mielestäni kohtuukäyttöön vaikka sen yhden/vko ottaisikin. Itse tulee tosi harvoin otettua edes sitä saunasiideriä. Yleensä juodaan limua saunan päälle koko perhe.
mun mielestä tuo limu on ihan yhtä paha kuin siideri, oikeastaan pahempi, koska sen juonti opetetaan myös lapselle.
Alkuperäinen kirjoittaja Helekutti:Alkuperäinen kirjoittaja OnniKeiju:miks lapsen pitää oppia yleensäkkään käyttämään alkoholia?
Siksi että Suomi johtaa alkoholimyrkytystilastoja komeasti, nuoret eivät osaa käyttää alkoholia. Ja kun ne jokatapauksessa kokeilevat sitä niin olisi hyvä olla esimerkki siitä miten se tapahtuu vastuullisesti. Sama homma seksin kanssa. Turha kuvitella että estämällä kosketuksen niinkin normaaliin asiaan kuin alkoholi estäisit lastasi juomasta itseään tehohoitoon 16-kesäisenä.
Pitkä matka suomalaisilla siihen että alkoholiin voitaisiin suhtautua ilman neurooseja....
Alkuperäinen kirjoittaja Peuhu:Alkuperäinen kirjoittaja nelli:no mun mielestä ei ole mitenkään vahingollista lapselle, vaikka ottaisi joka päivä, kunhan ottaa niin vähän, että käytös ym ei muutu YHTÄÄN.
Mut ihminen ei usein itse huomaa jos käytös muuttuu!
Alkuperäinen kirjoittaja Lumikunigatar:Alkuperäinen kirjoittaja nelli:Alkuperäinen kirjoittaja Lumikuningatar:Musta on ihan ok ottaa sillon tällöin saunan päälle siideri tai olut. Kuuluu omasta mielestäni kohtuukäyttöön vaikka sen yhden/vko ottaisikin. Itse tulee tosi harvoin otettua edes sitä saunasiideriä. Yleensä juodaan limua saunan päälle koko perhe.
Mielummin kuitenki sitä limua kuin sitä alkoholia.