Lauantai-illan riita - mitä mieltä tästä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ldjölkjas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

ldjölkjas

Vieras
Mieheni oli eilen töissä, ja olin itse päivän lasten kanssa.

Hän tuli kotiin alkuillasta, ja kun oli saatu lapset nukkumaan, syötiin yhdessä ja katseltiin telkkua sohvalla. Telkusta ei oikein tullut mitään ohjelmaa, mutta notkuttiin noin puoleen yöhön sohvalla.

Sen jälkeen kiivettiin yläkertaan nukkumaan. Menin sänkyyn alasti. Kiehnättiin ja pusuteltiin sängyssä, kunnes mieheni sanoi jotain, josta vaan mainitsin, että inhoan mustavalkoista ajattelua. Ja tuosta yhdestä lausahduksesta äityikin pitkä ja filosofinen keskustelu, mutta ihan hyvässä hengessä, ei siis riidelty aiheesta. Mies sitten kuitenkin totesi, ettei häntä enää seksi kiinnosta, eikä siinä mitään, joten alettiin sitten nukkua. Meni pieni hetki, kunnes mies yhtäkkiä ponkaisi hirveällä raivolla ylös, kiroili samalla ja totesi melkeinpä huutamalla, että älä ikinä ala keskustella hänen kanssaan sängyssä! Nyt meni unet.

Hän lähti takaisin alakertaan ja alkoi käyttäytyä todella lapsellisesti. Paiskoi ovia, laittoi tv:n todella kovalle jne. Yhdessä vaiheessa tuli takaisin makuuhuoneeseen ja alkoi penkoa vaatteitaan kaapista. Kuuntelin touhua varmaan ainakin tunnin verran, kun en sitten enää itsekään saanut unta.

Menin lopulta alas sanomaan, että en aloittanut mitään keskustelua tarkoituksella, olen pahoillani ja että voisiko hän olla liioittelematta. No, sepä ei mitään auttanut, pahensi vaan tilannetta.

Mies nukkui lopulta eri huoneessa, ja nukkuu edelleen. En tiedä millä mielellä herää, mutta itselläni on kyllä aika paska fiilis. Syyllisiä on turha etsiä - jälkiviisaana olisin voinut toimia eri tavalla, tukkia vaan miehen suun ja käydä hommiin? Mutta kyllä minusta miehen käytös on aika kohtuutonta.

Mitä mieltä olette?

Naurettava pikkukakara toi äijä. :D Hänen pitää saada olla oikeassa aina, eikö niin? Nyt kun jäi ns. alakynteen, alkoi niin kismittää että pisti koko sopan sinun syyksesi ja käyttäytyi kuin pahainen kakara. Sano sille, että älä ikinä enää keskustele kun et kestä että jollakin muulla on viisaampia ajatuksia kuin kaikkitietävällä nirppanokalla!

Lapset eivät siis menneet heti nukkumaan. Ehdittiin siis olla kaikki yhdessä, viittasin nyt lähinnä yhteiseen aikaan lasten mentyä nukkumaan (noin klo 8 illalla).

Ymmärrän isoäidin pointin, mutta kuten sanoin, keskustelu, johon itse osallistui, lähti tahattomasti käyntiin. Ihmettelen lähinnä mielestäni ylilyövää reagointia.

Mies ylireagoi. Kuten kaikki meistä joskus. Saan sen kuvan ettei miehesi ole tuollainen aina, koska olet yllättynyt käytöksestään.

Älä jatka miehen aiheuttamaa ylireagointia, vaan anna asian olla jos tuo ei tosiaan ole toistuvaa käytöstä mieheltä. Mies ehkä tajuaa pyytää anteeksi jossain vaiheessa.

Olikihan tässä nyt joku miehinen kiukuttelu kohtaus mikä meiltä naisilta jää ymmärtämättä...?

Oliki tuossa joku mielenilmaus "ei tee enää mieli" mihin olisi pitänyt tarttua? -No heeei voi kulta, mikä jäi harmittaa, pusupusuhalihalipaapipaapi. Olisiko mies kaivannu jotai reagointia tuohon ilmaisuunsa....? Lisää keskustelua, vai ilmaisiko mies selvästi että halut ny meni, voisit vähän auttaa esileikeissä että pääsee takas tunnelmaan.
Ja sit kiukustu ja harmistu oikeesti kun "aloitte"(aloit) vain nukkumaan.

• Tykkää
Reactions: Tootsie Roll
[QUOTE="jonna";30784656]Olikihan tässä nyt joku miehinen kiukuttelu kohtaus mikä meiltä naisilta jää ymmärtämättä...?

Oliki tuossa joku mielenilmaus "ei tee enää mieli" mihin olisi pitänyt tarttua? -No heeei voi kulta, mikä jäi harmittaa, pusupusuhalihalipaapipaapi. Olisiko mies kaivannu jotai reagointia tuohon ilmaisuunsa....? Lisää keskustelua, vai ilmaisiko mies selvästi että halut ny meni, voisit vähän auttaa esileikeissä että pääsee takas tunnelmaan.
Ja sit kiukustu ja harmistu oikeesti kun "aloitte"(aloit) vain nukkumaan.[/QUOTE]

Tässä saattaapi olla totuuden siemen.. Mies ehkä toivoi/oletti että alat maanittelemaan, houkuttelemaan seksiin tai edes pyytelemään anteeksi kun hän ilmoittaa mielenosoituksellisesti että ei enää kiinnosta seksi tälle iltaa. Ja sitten kun näin ei tapahtunut niin keräsi siinä aikansa kiukkua sisälleen kunnes päätti että naisen vikaa kaikki ja minulla oikeus suuttua :D

Toivottavasti on leppynyt kun tajunnut miten typerästi käyttäytyi.

Olisikin leppynyt. Tilanne on mennyt vain huonompaa suuntaan. Tästä puhkesi nyt sellainen kriisi, että olen saanut kuulla samaan syssyyn kaikki muutkin huonot puoleni - ja täytyy myöntää, että tuli ladattua vähän takaisinkin, vaikka ei olisi pitänyt.

Rankka työpäivä - tekisi mieli mennä lähinnä vessaan itkemään, mutta pakko vaan jotenkin tsempata.

Ongelma olen kuulemma minä. Kun vaan olen aivan vääränlainen. Itsekäs paska kuulemma - kun kehtasinkin puhua jostain muusta kuin hänestä ja rynnätä palvomaan maata jalkojensa alla sillä sekunnilla kun astui ovesta sisään.

Kuulostaa oudolle riidalle. Olisi ehkä halunnut että olisit alkanut hyvitellä kun hän sanoi alkavansa nukkumaan. Sinuna jättäisin täysin reagoimatta näihin mielenilmaisuihin.

Eipä se pahasti ole sanottu, että inhoaa mistavalkoista ajattelua. Kyllä parisuhteessakin pitää saada olla eri mieltä. En näkis että on välttis ap:n syytä vaan mies vaikuttaa vähän... Hassulta.

Ap sanoi että inhoaa mustavalkoista ajattelutapaa. Jos siitä vetää herneen nenään niin apua. Meillä oli vähän samantapainen juttu. Mies oli kolme päivää pois. Sen jälkeen tuli miehen veljet yökylään. Lapsen synttärit järjestin yksin neljäntenä päivänä. Illalla mies halusi salille, sanoin että olen ka poikki, että voisiko jäädä kotiin kun on neljä päivää ollut jo pois. Veti herneen nenää ja siitä alkoi sen päiväinen haukkuminen. Ihan kohtuutonta. Sitä kesti viikon. Sen jälkeen on hyvitellyt jo toista,viikkoa. Ihan täyttä selitystä ei käyttäytymiselleen osannut sanoa, mutta purkas oman olon täysin muhun eikä kyennyt kontrolloimaan sanomisiaan.

[QUOTE="minna";30787551]Ap sanoi että inhoaa mustavalkoista ajattelutapaa. Jos siitä vetää herneen nenään niin apua.[/QUOTE]

Ai niinpäs sanoikin. Eli miehen ajattelutavassa ei ollut mitään inhottavaa. Outoa tosiaan, että veti kuitenkin herneet nenään.

Emme varsinaisesti kinastelleet, vaan aloimme keskustella mm. ihmisten syrjinnästä esim. rodun tai uskonnon perusteella. Sehän tässä hölmöä onkin, että emme ole asioista edes eri mieltä, aihe vaan oli liian syvällinen! Myönnän kyllä sen, että ei ollut oikea aika eikä paikka, mutta en siis tarkoituksella avannut tätä keskustelua.

Kommentti mustavalkoisuudesta liittyi miehen työpaikkahakuun. Kun asiat vaan eivät ole aina joko-tai, vaan niihin liittyy monia puolia. Itse otti sen työasian siinä esille mielestäni hölmöllä tavalla, joten totesin ihan ystävällisesti, että en oikein ymmärrä tuollaista mustavalkoista ajattelua - vähän sama kuin se, että ... ja siitä se sitten lähti.

Taustalla tässä on tietysti jotain muuta - miehen turhautumista nykyisessä työssä jne., jonka johdosta minun tulisi ilmeisesti olla vain ja ainoastaan hänen käytettävissään, eikä ole toivottavaa edes ajatella mitään muuta.

Oman osuuteni siis kyllä myönnän siltä osin, että olisin voinut pitää suuni alun alkaenkin kiinni, mutta en tosiaankaan tarkoituksella aloittanut mitään keskustelua, saati riitaa.

Yhteistyössä