Riita miehen kanssa, mitä tehdä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hermostunut
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
ja tänään ei mies ole tullut suoraan töistä kotiin eli on siis suuttunut edelleen. Mutta mä oon just niin ilkeä, että kostan heti huomenna eli mä en tulekaan töistä kotiin. Hänellä on menoa huomenna illalla joten saa hankkia lapsenvahtia jos menoihinsa meinaa päästä, koska mun ei kotona näy. Eihän hänkään siis tänään kysynyt olisko mulla ollut menoa.

Lapsellista. Tuolla käytöksellähän se sopu saadaan aikaan

Niinpä. Mut miks mun aina täytyy ajatella koko perhettä, joka ikisessä menossa tai tulossa? Miksei miehen tarvi?

Tietysti miehenkin tarvitsee ajatella. Teillä on vakavan keskustelun paikka. Turha lähtee muuten ilmeisesti hyvää suhdetta pilaamaan kostonkierteellä.

Kun mies kotiutuu ja on rauhallista,istutte sohvalle patakintaan kanssa,se kenellä on kinnas kulloinkin saa kertoa missä mättää ja toinen kuuntelee!!.Ei huudeta,eikä syytellä ja puhutte asian puhki.

Alkuperäinen kirjoittaja vieraskin:
ja tänään ei mies ole tullut suoraan töistä kotiin eli on siis suuttunut edelleen. Mutta mä oon just niin ilkeä, että kostan heti huomenna eli mä en tulekaan töistä kotiin. Hänellä on menoa huomenna illalla joten saa hankkia lapsenvahtia jos menoihinsa meinaa päästä, koska mun ei kotona näy. Eihän hänkään siis tänään kysynyt olisko mulla ollut menoa.

nyt sä sit toimit mielestäs kovinkin aikuismaisesti? Kuinka vanha olet? 21?

En toimi, enkä ajattele nyt yhtään aikuismaisesti. Mä oon jo 31, mutta nyt kun oon suuttunut, niin tunnen kuinka ajattelen ja käyttäydyn kuin teini.

Suutuitko todella siitä, että miehesi puhui puhelimeen ja kävit pikapikaa suihkussa kuopuksen itkiessä? Miksi suuttua niin, etei hallitse itseään?

Alkuperäinen kirjoittaja nedra:
Kun mies kotiutuu ja on rauhallista,istutte sohvalle patakintaan kanssa,se kenellä on kinnas kulloinkin saa kertoa missä mättää ja toinen kuuntelee!!.Ei huudeta,eikä syytellä ja puhutte asian puhki.

Mut mustakin tuntuu nyt etten vielä pysty siihen. Siis tuntuu tosi pahalta, kun ei puhuta, ei halata... mut mun pitäis kai selvittää omia ajatuksiani tai en mä tiedä. Tuntuu vaan etten ole itsekään sittenkään viel valmis puhumaan. Munkin pitäis tietää miks mä miehelleni on tiuskinut ja kiukunnut kaikesta. Mikä siel taustalla on? Mitä mä oikeesti haluan?

Niinpä. Mut miks mun aina täytyy ajatella koko perhettä, joka ikisessä menossa tai tulossa? Miksei miehen tarvi?

Tilanne on ikävä kannaltasi ja ymmärrän kyllä että miehen käytös raivostuttaa. Kostamalla ja 'maksamalla potut pottuina' et kuitenkaan todennäköisesti saa aikaan toivomaasi muutosta, vaan kostaminen johtaa kireään ilmapiiriin, jatkuvaan v*ttuiluun ja pahaan oloon sekä itsellesi että miehellesi. Jonkinlainen keskustelu teidän pitäisi käydä, sitten kun olette molemmat rauhoittuneet. Tai jos tuntuu että keskustelu menee vaan riidaksi, niin kirjoittakaa toisillenne ensin kirjeet, joissa kerrotte oman näkökantanne ja sen miltä toisen käytös tuntuu. Kirjeet luettuanne voi olla mahdollista saada aikaan rakentavampi keskustelu asiasta.

Toivottavasti saatte homman setvittyä!

En toimi, enkä ajattele nyt yhtään aikuismaisesti. Mä oon jo 31, mutta nyt kun oon suuttunut, niin tunnen kuinka ajattelen ja käyttäydyn kuin teini.

Suutuitko todella siitä, että miehesi puhui puhelimeen ja kävit pikapikaa suihkussa kuopuksen itkiessä? Miksi suuttua niin, etei hallitse itseään?

Ei, kun ei siitä meille sen enempää riitaa tullut, paitsi aamulla sanoin niistä pyykeistä miehelle. Miehelle se oli ilmesesti viimeinen niitti ja pari päivää mietittyään sanoi sitten, että on totaalisen kypsä ja alkoi puhumattomuus. Siitä oon nyt suuttunut, että on kohdellut mua kuin ilmaa lauantaista saakka.

Meillä on niin, että kotityöt ja lastenhoito kuuluu minulle, koska olen nainen, äiti ja kotiäiti =) Mies tekee jos pyydän ja kiitän kyllä aina vuolaasti, jos apua saan. Tämä järjestely sopii minulle todella hyvin. Näin on toimittu ennen niin miks ei myös nyt? Nykyajan tasaarvo sekoilu menee niin pitkälle, että jos ei miehellä tule menkat niin se on luuseri ja aivoton :D

Jostain syystä olet päästänyt tilanteen siihen, ettei miehen tarvitse ottaa vastuuta. Vauva-aikaan olet varmaan ominut lapsen ja hoitanut siten, että mies koki, ettei häntä tarvita. Hän jatkaa samaa kaavaa, minkä olet hänelle opettanut. Eli häntä ei tarvita, hänen ei tarvitse ottaa vastuuta, sinä pärjäät ilman häntä ja teet kaiken paremmin kuin mies. Tätähän sinä tässä yrität sanoa?

Jos annat miehelle mahdollisuuden ottaa vastuuta tasapuolisesti, alkaa hänkin huolehtia perheestään samoin kuin sinä. Sitä en tiedä, onko tämä jo liian myöhäistä.

Alkuperäinen kirjoittaja Nadia:
Meillä on niin, että kotityöt ja lastenhoito kuuluu minulle, koska olen nainen, äiti ja kotiäiti =) Mies tekee jos pyydän ja kiitän kyllä aina vuolaasti, jos apua saan. Tämä järjestely sopii minulle todella hyvin. Näin on toimittu ennen niin miks ei myös nyt? Nykyajan tasaarvo sekoilu menee niin pitkälle, että jos ei miehellä tule menkat niin se on luuseri ja aivoton :D

Oisko vaikka siks, että se koti ja lapset on yhtä paljon isän kuin äidinkin? Yhdessä sitä kuuluu pyörittää. Vai haluat ilmeisesti siirtää myös mallin lapsiisi, että naisen rooliin kuuluu tehdä kaikki kotityöt, ja mies jos sattuu roskat viemään niin häntä kiitellään ja kumarrellaan? Uskomatonta. Mitä sun miehesi tekee silloin kun hän ei ole töissä?

Alkuperäinen kirjoittaja tt:
Jostain syystä olet päästänyt tilanteen siihen, ettei miehen tarvitse ottaa vastuuta. Vauva-aikaan olet varmaan ominut lapsen ja hoitanut siten, että mies koki, ettei häntä tarvita. Hän jatkaa samaa kaavaa, minkä olet hänelle opettanut. Eli häntä ei tarvita, hänen ei tarvitse ottaa vastuuta, sinä pärjäät ilman häntä ja teet kaiken paremmin kuin mies. Tätähän sinä tässä yrität sanoa?

Jos annat miehelle mahdollisuuden ottaa vastuuta tasapuolisesti, alkaa hänkin huolehtia perheestään samoin kuin sinä. Sitä en tiedä, onko tämä jo liian myöhäistä.

Itse asiassa asia ei kyllä ole noin, varsinkin kuopuksen vauva-aikana mä sairastelin niin, että mies huolehti välillä pitkäänkin koko perheestä. Heräsi vauvan kanssa öisin yms. Ja edelleen lasten kanssa kyllä on siinä missä minäkin, vie joka aamu lapset hoitoon, harrastaa heidän kanssaan, tekee esim. viikonloppuisin aina ruuat meillä. Eli mies tekee kyllä hyvin paljon mut jollain tasolla on kyllä alkanu lipsumaan.

Mä taas oon töissä ja yksinkertaisesti aika helvetin väsynyt, joten en jaksa yksin kaikkea.

Tuo malli sopii ehkä paremmin siinä tilanteessa, että mies käy töissä ja äiti on kotona. Käsitin, että ap käy töissä ihan kuin miehensäkkin, että miksi ap:n pitäis yksin tehdä kotityöt töiden jälkeen?

Kyllä mä ymmärrän ton vaimonkin puolta, tuohan on ihan itsekeskeistä ja ajattelemattomuutta. Meillä mies harrastaa ihan samaa ja se vituttaa kun tuntuu että se on vaan minä minä minä ja minun paskalla olo ja minun puhelut ja minun työt. En tiiä mikä siihen auttaa, anna sen pallopään muhia itekseen |O

Heiheihei, miten niin nyt taas 21-vuotiaat olis tuollaisia? (asian vierestä, sori :D ) Mutta samaa mieltä yleisen mielipiteen kanssa, eli älä nyt herranjumala kyttää sitä miestäsi tuolla tavalla! Kun kerran tekee niitä kotitöitä ja hoitaa lapsia ymsyms. Ja tuo oli todella tökerösti sanottu "Pyykkien ei ole parasta olla täällä mua vastassa kun tulen takaisin". Mikset voi nätisti sanoa että kulta, voisitko laittaa pyykit koneeseen ja kuivumaan kun minä en eilen ehtinyt? Miehen olisi paljon mukavampi tuollaiselle vaimolle sanoa että kyllä kulta ja antaa vielä nätti hymy päälle. Niistä miehen jaaritteluistakin voi nätistikin sanoa.

Alkuperäinen kirjoittaja Mina:

Heiheihei, miten niin nyt taas 21-vuotiaat olis tuollaisia? (asian vierestä, sori :D ) Mutta samaa mieltä yleisen mielipiteen kanssa, eli älä nyt herranjumala kyttää sitä miestäsi tuolla tavalla! Kun kerran tekee niitä kotitöitä ja hoitaa lapsia ymsyms. Ja tuo oli todella tökerösti sanottu "Pyykkien ei ole parasta olla täällä mua vastassa kun tulen takaisin". Mikset voi nätisti sanoa että kulta, voisitko laittaa pyykit koneeseen ja kuivumaan kun minä en eilen ehtinyt? Miehen olisi paljon mukavampi tuollaiselle vaimolle sanoa että kyllä kulta ja antaa vielä nätti hymy päälle. Niistä miehen jaaritteluistakin voi nätistikin sanoa.

Niin mutta miks se on automaattisesti niin, että mun pitää pyytää, koska minä en ehtinyt? On siellä miehenkin pyykkejä ja meidän yhteisten lasten.

Tätä mäkin kysyn mieheltä? Kun yritän ehdottaa eikö sinun vuoro, jos ei itse ole vielä tajunnut jotain tehdä, niin tappelu tulee asiasta.

Alkuperäinen kirjoittaja sitä mäkin:

Tätä mäkin kysyn mieheltä? Kun yritän ehdottaa eikö sinun vuoro, jos ei itse ole vielä tajunnut jotain tehdä, niin tappelu tulee asiasta.

Just näin!

Alkuperäinen kirjoittaja hei:
Teillä on nyt joku valtataistelu parisuhteessanne menossa. Koittakaa keskustella asiasta, tuollaiseen kostokierteeseen ajautuminen saattaa pahimmillaan tuhota suhteenne. Tarkoitushan on kuitenkin toimia kumppaneina yhteiseksi hyväksi?

Olet oikeassa, mut en mä kiukkuisena osaa...

No sitten voisit kokeilla miettiä, että miksi sä kiukustut teiniksi asti. Eli onko teillä joku epäsuhta valta-asetelmassa, jolloin kotitöistä vastuu kaatuu kokonaan sun päälle, kunnes sitten ärsytettynä paiskaat kaiken käyttäytymisvastuun ärsyttäjän niskaan?

Mitä jos kokeilisitte 2 viikkoa semmoista, että mies sanoo mitä tehdään ja miten, ja sä vaan toimitat kaikkea mitä se käskee? Eli oikeesti kokeilisitte vähän tutkia niitä roolejanne, ja miettiä että onko siellä jossain kohtaa jotain karsimisen varaa?

Alkuperäinen kirjoittaja Mina:

Niin mutta miks se on automaattisesti niin, että mun pitää pyytää, koska minä en ehtinyt? On siellä miehenkin pyykkejä ja meidän yhteisten lasten.

jankuti,jankuti. Koska sinä olet oletettavasti se äiti teidän perheessä. Sulla se on selkäytimessä, mitä kuuluu tehdä, miehellä ei. Saman voiu kääntää näin: miksi se voi olla automaattisesti, että mies hoitaa talvirenkaiden vaihdon tai vie vaihdettavaksi? Tämä nyt on pelkkä oletus, en väitä, että teillä näin olisi. Mutta jos...

Alkuperäinen kirjoittaja paula:
jankuti,jankuti. Koska sinä olet oletettavasti se äiti teidän perheessä. Sulla se on selkäytimessä, mitä kuuluu tehdä, miehellä ei. Saman voiu kääntää näin: miksi se voi olla automaattisesti, että mies hoitaa talvirenkaiden vaihdon tai vie vaihdettavaksi? Tämä nyt on pelkkä oletus, en väitä, että teillä näin olisi. Mutta jos...

Voi ristus mitä potaskaa. Onnea sulle valitsemallasi tiellä, kaikki ei onneks ole kanssasi samaa mieltä. Että oikein äidillä on selkäytimessä nuo jutut..

Ja aika huono vertaus joku renkaiden vaihto, joka tehdään kaks kertaa vuodessa. Pyykkiä pestään meillä ainakin päivittäin..

Alkuperäinen kirjoittaja Tuhmahauva:
Kyllä mä ymmärrän ton vaimonkin puolta, tuohan on ihan itsekeskeistä ja ajattelemattomuutta. Meillä mies harrastaa ihan samaa ja se vituttaa kun tuntuu että se on vaan minä minä minä ja minun paskalla olo ja minun puhelut ja minun työt. En tiiä mikä siihen auttaa, anna sen pallopään muhia itekseen |O

Onkohan meillä sama mies?! Oikeesti tosiaan joskus sekin ottaa päähän, että kun tulee töistä kotiin, lapset roikkuu lahkeessa, äkkiä niille ruokaa, imuori eteisen hiekasta, mitä se kotiin tullessa tuli täyteen jne. Mies kun tulee kotiin niin menee paskalle istumaan tunniksi ja itse ei ole edes pissalle ehtinyt.

Alkuperäinen kirjoittaja tt:

Itse asiassa asia ei kyllä ole noin, varsinkin kuopuksen vauva-aikana mä sairastelin niin, että mies huolehti välillä pitkäänkin koko perheestä. Heräsi vauvan kanssa öisin yms. Ja edelleen lasten kanssa kyllä on siinä missä minäkin, vie joka aamu lapset hoitoon, harrastaa heidän kanssaan, tekee esim. viikonloppuisin aina ruuat meillä. Eli mies tekee kyllä hyvin paljon mut jollain tasolla on kyllä alkanu lipsumaan.

Meillä ihan samaa eli mies ollut tosi paljon vastuussa asioista ja sitten saattaa vetää ihan äärilaidan hetkittäin. Eli ei ota vastuuta mistään, saattaa lähteä kavereitten kanssa iltaa viettää ja ilmaantua joskus aamusta.

Alkuperäinen kirjoittaja paula:

Voi ristus mitä potaskaa. Onnea sulle valitsemallasi tiellä, kaikki ei onneks ole kanssasi samaa mieltä. Että oikein äidillä on selkäytimessä nuo jutut..

Ja aika huono vertaus joku renkaiden vaihto, joka tehdään kaks kertaa vuodessa. Pyykkiä pestään meillä ainakin päivittäin..

potaskaa tai ei. Kuten sanoin, oletusta, oletusta. Ja nyt ei ole kyse minusta vaan ap:stä. No ainakin meillä nuo pyykkijutut on mun vastuulla ja kaikki autoon liittyvät huolto ym.jutut miehen vastuulla.

Yhteistyössä