Mitä mieltä 1800?:n kuukausipalkasta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lisbett
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja mona:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Miksi ylipäätään kysyä jos ei saa vastata ettei olisi tyytyväinen?

Saahan niin sanoa. Mähän just sanoin et jos miehen tulot tippuis tähän samaan niin se olis elämän loppu, hänellä kun on yks nolla tuossa perässä vielä. Mieshän tosissaan ihmetteli et voiko näin huonoja palkkoja olla olemassa... ihan siksikin halusin täältä kysyä, että oonko mä nyt ihan idiootti kun tuolla rahalla töihin lähden, kun ei nyt rahan pulassakaan olla.

Siis sun mies tienaa 18 000?, juu uskotaaan..

Juu, ei tosiaan, kirjoitin väärin kun ajattelin vaan että sen kasin perässä on viel yks nolla... mutta ei enää siis ykköstä edessä.

Alkuperäinen kirjoittaja ploki:
1800 euroa/kk on sinänsä huono palkka, mutta ei kai lähihoitajan koulutuksella yleensäkään tuon kummempaa saa. Siis siinä työssä varmaan ihan keskiverto palkka.

Niin mäkin ajattelisin.

Itselläni jos olisi 1800 niin pitäisin sitä hyvin matalana.

Alkuperäinen kirjoittaja Cassy:
1800 euroa/kk on sinänsä huono palkka, mutta ei kai lähihoitajan koulutuksella yleensäkään tuon kummempaa saa. Siis siinä työssä varmaan ihan keskiverto palkka.

Niin mäkin ajattelisin.

Mikäs sinä olet ammatiltasi?

no,ei ole ihme että suomessa on paljon työttömiä kun luki ketjua koulutomat ei viitsi töihin lähtee alle 2000e palkalla :0

juu lähtisin töihin apeen palkalla heti nyt tianaan 200e vähemmän.

Alkuperäinen kirjoittaja huhuh:
no,ei ole ihme että suomessa on paljon työttömiä kun luki ketjua koulutomat ei viitsi töihin lähtee alle 2000e palkalla :0

juu lähtisin töihin apeen palkalla heti nyt tianaan 200e vähemmän.

Itse olen työtön ja kelpaisi pienempikin summa jos saisin töitä täältä. Ja koulutus on FM.

Alkuperäinen kirjoittaja Eeva:
Alkuperäinen kirjoittaja Cassy:

Niin mäkin ajattelisin.

Mikäs sinä olet ammatiltasi?

Eipä taida olla vieras Eeva paikalla mutta vastaan nyt kumminkin..... Olen logistiikan ylempi toimihenkilö.

Alkuperäinen kirjoittaja vivian:
Ihan ookoo, peruspalkka, ei vähän eikä paljon, olisin tyytyväinen. Kyllä mä töihin tolla summalla lähtisin jos työtön olisin, oikeastaan lähtisin millä summalla vaan, kunhan sillä toimeentulee.

Omalla alallani on isommat palkat ja aika varmat työpaikat, joten itse tuskin joudun miettimään tuota. Mutta pointti oli että ok palkka ja työtön jos olisin niin ehdottomasti tarttuisin orteen.

Musta nykyisin ihmisillä on aika utopistisia käsityksiä millaista palkkaa "pitää" saada, jotta perseensä jaksaa kotisohvaltaan nostaa!! Itse jos olisin työtön niin OIKEESTI TEKISIN mitä vaan paskaduunia, kunhan tekisin jotain enkä makaisi kotona laakereillani ja vinkuisi sossusta rahaa...! JA oon kyllä noita paskaduunejakin tehnyt. Ehkä johtuu siitä että löytyy jonkunlaista ylpeyttä ja itsekunnioitusta, halua pärjätä "omillaan".

"Musta nykyisin ihmisillä on aika utopistisia käsityksiä millaista palkkaa "pitää" saada, jotta perseensä jaksaa kotisohvaltaan nostaa!! "

Just näin! 2500 keskiarvopalkasta on tullut joku hokema, vaikka se keskiarvo on vääristynyt ylöspäin muutamien sikahyvää palkkaa ansaitsevien takia. Sitä paitsi keskiarvossa on mukana kaikki palkansaajat parikymppisestä kuusikymppiseen. Pitkän kokemuksen omaavat saavat parempaa palkkaa.

itse en saanut yksityisellä bruttona kuin satasen enemmän, koulutuksena sosionomi(AMK)...tietty lisät nostivat palkkaa jonkun verran.

Mielestäni palkka kuulostaa kohtuulliselta, ja kyllä liikkuisin kotoa tuolla palkalla varmasti, jos tarve olisi. Ja varmaan onkin pian taas lapsen syntymän jälkeen, toivottavasti jonkun aikaa voisi kotona olla...

Alkuperäinen kirjoittaja kokko:
Alkuperäinen kirjoittaja vivian:
Ihan ookoo, peruspalkka, ei vähän eikä paljon, olisin tyytyväinen. Kyllä mä töihin tolla summalla lähtisin jos työtön olisin, oikeastaan lähtisin millä summalla vaan, kunhan sillä toimeentulee.

Omalla alallani on isommat palkat ja aika varmat työpaikat, joten itse tuskin joudun miettimään tuota. Mutta pointti oli että ok palkka ja työtön jos olisin niin ehdottomasti tarttuisin orteen.

Musta nykyisin ihmisillä on aika utopistisia käsityksiä millaista palkkaa "pitää" saada, jotta perseensä jaksaa kotisohvaltaan nostaa!! Itse jos olisin työtön niin OIKEESTI TEKISIN mitä vaan paskaduunia, kunhan tekisin jotain enkä makaisi kotona laakereillani ja vinkuisi sossusta rahaa...! JA oon kyllä noita paskaduunejakin tehnyt. Ehkä johtuu siitä että löytyy jonkunlaista ylpeyttä ja itsekunnioitusta, halua pärjätä "omillaan".

"Musta nykyisin ihmisillä on aika utopistisia käsityksiä millaista palkkaa "pitää" saada, jotta perseensä jaksaa kotisohvaltaan nostaa!! "

Just näin! 2500 keskiarvopalkasta on tullut joku hokema, vaikka se keskiarvo on vääristynyt ylöspäin muutamien sikahyvää palkkaa ansaitsevien takia. Sitä paitsi keskiarvossa on mukana kaikki palkansaajat parikymppisestä kuusikymppiseen. Pitkän kokemuksen omaavat saavat parempaa palkkaa.

Näin juuri...moni ei muista sitä,että lähtöpalkka todella monella alalla on juuri tuon 1700-1800 euroa, josta sitten ajan kanssa nousee siihen jopa 2500 euroon.

Mä olen aina ollut tyytyväinen siihen mitä olen nettona saanut käteen,oli se sitten 600 euroa tai 1500 euroa. Hyvin olen pärjännyt eikä mistään ole ollut puutetta. Olen pystynyt olemaan kodinhoidontuella kotona lapsia hoitamassa ja opiskellut ilman opintolainoja...tosin kävin töissä lähes koko opiskeluaikani.

Ei ne tulot vaan ne menot...jos menot on isot niin ei mikään palkka ole hyvä eikä riittävä. Ja fakta on se,että kaikki ne rahat menee sait sitten 1800 euroa tai 2000 euroa bruttona.

Mulla on peruspalkka alle tuon ja olen kuitenkin kaupan alan korkeimmalla palkkaluokalla ja vielä vastuuasemassa.

Lisien kanssa palkka on n. 2000?, mutta tosiaan peruspalkka alle tuon.

Ja kaupassa tietty saman tason koulutusedellytys(kuin lähihoitaja), eli merkonomi.

Eli ihan ok palkka tuo 1800? =)

Itse en olisi tyytyväinen jos palkkani laskisi 1000e, on nyt 2800e. Mutta tämähän on aivan luonnollista? Kaikki varmaan joilla on alle tuon, olisivat tyytyväisiä ja joilla yli, eivät luonnollisesti olisi.

Tämä on kaksipiippuinen juttu, jos ajatellaan työtöntä. Toisaalta työnteko on aina parempi kuin ei mitään, mutta ihan mihin tahansa ei minunkaan insinöörinä kannata (jos työttömänä) ryhtyä, jos haluan säilyttää uskottavuuteni työmarkkinoilla. Esim lastenhoitajan, kaupan kassan tai siivoojan hommiin siirtyminen ei olisi loogista. Jokainen haastatteleva työnantaja heittäisi hakemukseni jorpakkoon joko hakiessani moisia hommia tai hakiessani uusia hommia niiden jälkeen.

Itse saisin hivenen yli 1800e pelkästään ansiosidonnaisesta ja lisäksi myisin osamistani järkyttävään alehintaan tuolla rahalla. Siis olen saanut päättötyöstäni vuosia sitten enemmän palkaa kuin tuo. Mulle 3000e olisi jo todella järkyttävän pieni raha esim nykyisillä vastuilla.
Taantuman aikana toki palkasta voi hyvinkin joutua tinkimään, mutta pientä rajaa.

Kouluttamattomalle tuo palkka olisikin hyvä, monilla aloilla ihan normaali.

Alkuperäinen kirjoittaja bad virgin:
Alkuperäinen kirjoittaja Klonkku:
Alkuperäinen kirjoittaja Pastori:
En minäkään ymmärrä mitä ihmiset eivät olisi tyytyväisiä tuohon palkkaan. Miksi sitä kallisarvoista peppua ei liikauttaisi tuohon hintaan mihinkään? Totuus on, että tuon keskivertoa parempi palkka mitä suomalaiset saavat. Keskivertopalkkaan kun on laskettu johtajien tms. palkat mukaan niin toki siitä keskiverrosta saa paremman tuloksen.

Jos olisin työtön, niin silloin tekisin mieluummin hommia tuolla rahalla. Toivottavasti tuota tilannetta ei vain tule eteen. Jos nyt jäisin jostain syystä työttömäksi, saisin kuitenkin enemmän ansiosidonnaista kuin tuon eli ihan heti en työttömänäkään tuohon lähtis.... :whistle:

Peesi ja mulla on sentäs lapsikin,niin kyllä mulle sais olla iso porkkana et lähtisin töihin nyt.

Teillä on siis palkka tällä hetkellä vähintään 5000 euroa.

Varmasti ymmärrätte, että saatte hyvää palkkaa ja että suurin osa suomalaisista ei tule koskaan saamaan vastaavia palkkoja.

Minusta näissä palkkakeskusteluissa olisi tärkeää säilyttää joku objektiivisuus. Pitäisi tarkastella kokonaisuutta, eikä vain omaa tilannettaan. Varmasti 5000 euroa hankkivan näkökulmasta 1800 euroa tuntuu pieneltä palkalta, mutta koko työväestön näkökulmasta kyseessä on varsin kohtuullinen palkka.

Mielestäni tällaiset keskustelut eivät johda mihinkään tai auta ketään, jos jokainen pysyy omien, ahtaiden näkemystensä sisällä, eikä yritäkään ajatella asiaa mistään muusta vinkkelistä.

Lisäys vielä: keskipalkkoihin verratessa pitäisi muistaa, että keskipalkka lasketaan jakamalla työntekijän vuosiansion kahdellatoista. Eli mukaan tulevat mm. lomarahat ja vuorolisät. Eli kyseessä ei tosiaan ole mikään työsopimuksessa sovittu peruspalkka.

Säännöllisen työajan palkkaa laskettaessa vähennetään ylityön osuus.

Alkuperäinen kirjoittaja anika harmaana:

Varmasti ymmärrätte, että saatte hyvää palkkaa ja että suurin osa suomalaisista ei tule koskaan saamaan vastaavia palkkoja.

Minusta näissä palkkakeskusteluissa olisi tärkeää säilyttää joku objektiivisuus. Pitäisi tarkastella kokonaisuutta, eikä vain omaa tilannettaan. Varmasti 5000 euroa hankkivan näkökulmasta 1800 euroa tuntuu pieneltä palkalta, mutta koko työväestön näkökulmasta kyseessä on varsin kohtuullinen palkka.

Mielestäni tällaiset keskustelut eivät johda mihinkään tai auta ketään, jos jokainen pysyy omien, ahtaiden näkemystensä sisällä, eikä yritäkään ajatella asiaa mistään muusta vinkkelistä.

Saanen kysyä, mistä lasket, et palkka ois vähintään 5000??

Ap. kysyi mielipidettä palkasta ja kerroin, etten itse sillä rahalla töitä tekisi. Onko siinä jotain pahaa? Jos ei halua kuulla mielipiteitä, niin silloin niitä ei kannata kysyäkään.

Hyvä palkka on!! Ei naisvaltaisilta aloilta paljon enempää saa ja toisaalta jos on kunta-alalla vaki paikkakin vielä tuohon rahaan, saa olla iki onnellinen. Tehtaita suljetaan koko ajan ja talous hiipuu, vaikka joku nyt tienaa paremmin niin kohta on työtön... toisin me kunta-alan työntekijät!!!

Alkuperäinen kirjoittaja Klonkku:
Alkuperäinen kirjoittaja anika harmaana:

Saanen kysyä, mistä lasket, et palkka ois vähintään 5000??

Ap. kysyi mielipidettä palkasta ja kerroin, etten itse sillä rahalla töitä tekisi. Onko siinä jotain pahaa? Jos ei halua kuulla mielipiteitä, niin silloin niitä ei kannata kysyäkään.

Päättelin nokkelasti siitä, että sanoit saavasti ansiopäivärahaa enemmän kuin tuon 1800 euroa. Ja saadakseen edes tuon 1800 euroa päivärahaa, on edeltävän palkkatulon (ilman lomarahoja) oltava vähintään 5000 euroa kuussa.

En näe mitään erityisen pahaa siinä, että kerroit tämän asian. En vaan näe siitä olevan myöskään mitään hyötyä tai iloa aloittajalle.

Yhteistyössä