Mitä mieltä 1800?:n kuukausipalkasta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lisbett
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Voi elämä:
Alkuperäinen kirjoittaja bad virgin:
Alkuperäinen kirjoittaja Klonkku:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mu palkka on 1500 ja oon tosi tyytyväinen. Mä en voi käsitää näitä nykyajan "en nosta persettäni alle kahdella tonnilla"-ihmisiä. Jos ei omalta alalta löydy tarpeeksi kovapalkkaisia työpaikkoja, aina voi vaihtaa alaa.

:laugh:
Ainakin mä olen ihan tietosesti hakeutunut hommiin, mistä maksetaan kunnolla. Olen siis oikeutettu sanomaan, etten ihan oikeesti hilais laiskaa persettäni töihin tolla rahalla. :saint:

Mulla vähän sama juttu :ashamed: :whistle:

Sanoo muija jolla ei ole ammattia ollenkaan, siivonnut ennen. Ja nythän sulla ei ole edes työpaikkaa, että kyllä mä luulen että sä tyttö rukka joudut alle 2000 ? palkalle vielä, naureskele sit.

Näin tehdään :D

Alkuperäinen kirjoittaja vivian:
Ihan ookoo, peruspalkka, ei vähän eikä paljon, olisin tyytyväinen. Kyllä mä töihin tolla summalla lähtisin jos työtön olisin, oikeastaan lähtisin millä summalla vaan, kunhan sillä toimeentulee.

Omalla alallani on isommat palkat ja aika varmat työpaikat, joten itse tuskin joudun miettimään tuota. Mutta pointti oli että ok palkka ja työtön jos olisin niin ehdottomasti tarttuisin orteen.

Musta nykyisin ihmisillä on aika utopistisia käsityksiä millaista palkkaa "pitää" saada, jotta perseensä jaksaa kotisohvaltaan nostaa!! Itse jos olisin työtön niin OIKEESTI TEKISIN mitä vaan paskaduunia, kunhan tekisin jotain enkä makaisi kotona laakereillani ja vinkuisi sossusta rahaa...! JA oon kyllä noita paskaduunejakin tehnyt. Ehkä johtuu siitä että löytyy jonkunlaista ylpeyttä ja itsekunnioitusta, halua pärjätä "omillaan".

Mitä työtä teet?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Siis ymmärsinkö oikein ettei bad virginillä ole edes ammattia? No, vinkkejä sitten kehiin miten ilman ammattia pääsee paremmille tienesteille?

Ei ole ammattia,ainakaan vielä.
Ja mä en ole työvoimatoimistontäti =)

No se kertookin paljon, siitä siis tämä asenteesi. Pitäähän sitä joku kuori olla, kun ei sivistyksellä pärjää. Sääli.

Siis ymmärsinkö oikein ettei bad virginillä ole edes ammattia? No, vinkkejä sitten kehiin miten ilman ammattia pääsee paremmille tienesteille?

No se kertookin paljon, siitä siis tämä asenteesi. Pitäähän sitä joku kuori olla, kun ei sivistyksellä pärjää. Sääli.

Sivistys se vasta kuorta onkin.

No vuorotyö,missä on viikonloppujakin,sillä saa nostettua sitä bruttoa.
Ja mistä sä nyt vedit herneet nekkuun?

MINUN PALKKA 1700 E /KK käteen jää 1400 e/kk. olen tyytyväinen ja olen laitoshuoltaja terveyskeskuksessa. siivoan ja pesen hammaslääkäreiden välineitä. kaikenlaista muutakin pikku hommaa kuuluu toimen kuvaani. työ on päivätyötä viikonloput vapaat ja kunta-alalla kun olen ollut jo 18 vuotta lomia on 38 srki päivää vuodessa. eli kesällä kuukausi , talvella 3 viikkoa ja kolme päivää jonka saa jakaa syksylle ja keväälle. työ on siistiä , olen saanut koulutuksen, miellehän ei edes oteta tk: n ilman koulutusta ketään. paljon pitää tietää välinehuollosta, siivouksesta( hygienia) ainesta, koneista, työskentely tavoista. Minun työpanostani arvostetaan sillä se on yksi tärkeä lenkki. koulutusta on aika ajoin että pysytään ajantasalla. illalla kun töistä lähtee jäävät työt todellakin työpaikkaan eikä työ stressaa. Työyhteisö on mukava ja viihdyn työssäni.

Noh, jokainen itse päättää mitä haluaa työltään. Oon ite tienannut enemmän ennen opiskeluja duunarihommissa tehtaalla, mutta en ikinä haluis sinne palata. Vuorotyö ja likuhihnatyö ja käsiittämättömän tylsää, mutta hyvin siitä maksettiin, erityisesti siis öisin kun oli tuplapalkka. Lisäksi työaikaa seurattiin minuuttitarkarkasti kellokortilla.

Nykyään teen itselleni erittäin mieluista työtä, päivät menee kuin siivillä, työ on n.8-16 päivätyötä. Työajat ei kovin tarkkoja ja jos on jotain menoa niin voi olla pois sitä suuremmin selittämättä ja palkka juoksee silti. Tienaan 2100? mutta en ikinä vaihtais enää tehtaalle!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Noh, jokainen itse päättää mitä haluaa työltään. Oon ite tienannut enemmän ennen opiskeluja duunarihommissa tehtaalla, mutta en ikinä haluis sinne palata. Vuorotyö ja likuhihnatyö ja käsiittämättömän tylsää, mutta hyvin siitä maksettiin, erityisesti siis öisin kun oli tuplapalkka. Lisäksi työaikaa seurattiin minuuttitarkarkasti kellokortilla.

Nykyään teen itselleni erittäin mieluista työtä, päivät menee kuin siivillä, työ on n.8-16 päivätyötä. Työajat ei kovin tarkkoja ja jos on jotain menoa niin voi olla pois sitä suuremmin selittämättä ja palkka juoksee silti. Tienaan 2100? mutta en ikinä vaihtais enää tehtaalle!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Mulla ei ole ollut koskaan tylsää siellä :p

Miksi ylipäätään kysyä jos ei saa vastata ettei olisi tyytyväinen?

Saahan niin sanoa. Mähän just sanoin et jos miehen tulot tippuis tähän samaan niin se olis elämän loppu, hänellä kun on yks nolla tuossa perässä vielä. Mieshän tosissaan ihmetteli et voiko näin huonoja palkkoja olla olemassa... ihan siksikin halusin täältä kysyä, että oonko mä nyt ihan idiootti kun tuolla rahalla töihin lähden, kun ei nyt rahan pulassakaan olla.

Saahan niin sanoa. Mähän just sanoin et jos miehen tulot tippuis tähän samaan niin se olis elämän loppu, hänellä kun on yks nolla tuossa perässä vielä. Mieshän tosissaan ihmetteli et voiko näin huonoja palkkoja olla olemassa... ihan siksikin halusin täältä kysyä, että oonko mä nyt ihan idiootti kun tuolla rahalla töihin lähden, kun ei nyt rahan pulassakaan olla.

No mä kunnioitan kyllä,että lähtee yrittämään jotain ja kyllä se tuo mukavaa vaihtelua kotielämäänkin. =)

Siis sun mies tienaa 18 000?, juu uskotaaan..

Yhteistyössä