Mitä mieltä 1800?:n kuukausipalkasta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lisbett
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Elvis:
Alkuperäinen kirjoittaja bad virgin:
Mä oon työtön,enkä kyllä lähde töihin alle 2000? bruttopalkalla :snotty:

Kylläpä paistaa ihmeellinen ylimielisyys viesteistäs läpi.. Omituista touhua.

Mikä hemmetin ylimielisyys :o
Mä olen aikanani tehnyt töitä matalapalkka-aloillakin,kai sitä voi joskus vaatia jotain parempaakin?

Mä olen aikanani tehnyt töitä matalapalkka-aloillakin,kai sitä voi joskus vaatia jotain parempaakin?

Tietty voi ja pitääkin vaatia, mutta tartteeko sitä aina joka palkkaketjussa tuoda esille? Kyse oli siitä, että onko LÄHIHOITAJALLE ok palkka tuo 1800e...

Alkuperäinen kirjoittaja Klonkku:
Alkuperäinen kirjoittaja Pastori:
En minäkään ymmärrä mitä ihmiset eivät olisi tyytyväisiä tuohon palkkaan. Miksi sitä kallisarvoista peppua ei liikauttaisi tuohon hintaan mihinkään? Totuus on, että tuon keskivertoa parempi palkka mitä suomalaiset saavat. Keskivertopalkkaan kun on laskettu johtajien tms. palkat mukaan niin toki siitä keskiverrosta saa paremman tuloksen.

Jos olisin työtön, niin silloin tekisin mieluummin hommia tuolla rahalla. Toivottavasti tuota tilannetta ei vain tule eteen. Jos nyt jäisin jostain syystä työttömäksi, saisin kuitenkin enemmän ansiosidonnaista kuin tuon eli ihan heti en työttömänäkään tuohon lähtis.... :whistle:

Peesi ja mulla on sentäs lapsikin,niin kyllä mulle sais olla iso porkkana et lähtisin töihin nyt.

mä saan oikeastaan tuplamäärä vaikka olen vain 8päivää kuukaudessa töissä :snotty: mutta mulla on toinen työ,mitä ei jokainen pystyy tekemään ja sen eteen kyllä pitää paljon tehä ja puhua ympärille,saadakseni noin paljon jos ei joka päivää töissä

Tietty voi ja pitääkin vaatia, mutta tartteeko sitä aina joka palkkaketjussa tuoda esille? Kyse oli siitä, että onko LÄHIHOITAJALLE ok palkka tuo 1800e...

Aloituksessa oli kyse,mitä mieltä sinä olet palkasta,alasta ei ollut puhetta.

Mun brutto on 1916 + lisät. Olen kyllä TOSI tyytyväinen tuohon, kun ottaa sen huomioon, että muutaman vuoden olen saanut kht:n. Vaikka kyllä töitä saa tehdä, ei se ilmaiseksi tule.

Alkuperäinen kirjoittaja Savanna:
mä saan oikeastaan tuplamäärä vaikka olen vain 8päivää kuukaudessa töissä :snotty: mutta mulla on toinen työ,mitä ei jokainen pystyy tekemään ja sen eteen kyllä pitää paljon tehä ja puhua ympärille,saadakseni noin paljon jos ei joka päivää töissä

niin mitäs sitten oikein teet työksesi?

Alkuperäinen kirjoittaja ?:
Alkuperäinen kirjoittaja Savanna:

niin mitäs sitten oikein teet työksesi?

no,varma jokainen tiedä jo että olen strippari ;)

Jos työajat ovat mukavat ja työpaikka lähellä, niin olisin erittäin tyytyväinen. Mihinkään epäsäännölliseen vuorotyöhön en tuolla palkalla ryhtyisi, vaikka saahan siitä sitten lisät peruspalkan päälle.

riippuu täysin työstä. Minäkin terveydenhuoltoalalla ja sain aika pitkään 1800? palkkaa. Sitten se alkoi sapettamaan ja nyt olen työssä, josta jää 1800? käteen. Se on juuri sopiva määrä.

Alkuperäinen kirjoittaja Jellonainen:
Jos työajat ovat mukavat ja työpaikka lähellä, niin olisin erittäin tyytyväinen. Mihinkään epäsäännölliseen vuorotyöhön en tuolla palkalla ryhtyisi, vaikka saahan siitä sitten lisät peruspalkan päälle.

Työaika on 8-16 ja työpaikka vartin ajomatkan päässä. Toki vuorotyössä sais lisät päälle, mutta tää tuntuu nyt mukavammalta kun lapset on pieniä.

Alkuperäinen kirjoittaja Klonkku:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mu palkka on 1500 ja oon tosi tyytyväinen. Mä en voi käsitää näitä nykyajan "en nosta persettäni alle kahdella tonnilla"-ihmisiä. Jos ei omalta alalta löydy tarpeeksi kovapalkkaisia työpaikkoja, aina voi vaihtaa alaa.

:laugh:
Ainakin mä olen ihan tietosesti hakeutunut hommiin, mistä maksetaan kunnolla. Olen siis oikeutettu sanomaan, etten ihan oikeesti hilais laiskaa persettäni töihin tolla rahalla. :saint:

Mulla vähän sama juttu :ashamed: :whistle:

Sanoo muija jolla ei ole ammattia ollenkaan, siivonnut ennen. Ja nythän sulla ei ole edes työpaikkaa, että kyllä mä luulen että sä tyttö rukka joudut alle 2000 ? palkalle vielä, naureskele sit.

Alkuperäinen kirjoittaja Lisbett:
Siis jos itse tienaisitte tuon verran. Mulla tulee palkka olemaan tuo ja olin ensin ihan tyytyväinen, mutta sitten lähes kaikki kaverit ovat taivastelleet että miten pieni palkka tuo on kun kaikki tuntuvat tosiaan saavan jo sen paritonnin kuussa ainakin. Itse oon lähihoitaja ja ollut kotona monta vuotta lasetn kanssa niin taidan olla aika pihalla nykyisistä palkoista...

Onk se brutto vai nettopalkka? Mulla tällä hetkellä sama bruttopalkka, oon osittaisella hoitovapaalla. Teen 30h/viikossa neljän päivän viikkoa, maanantait vapaita.

oijoi, olisitte onnellisia. minä saan reilusti alle tonnin kuussa..ei sillä pitkälle potkitä. osa-aikatyö. liiton paska soviteltu + hikinen palkka. onneks on ihana työ edes. pieni yksityinen firma - ei ole varaa maksaa paljoa vielä.

No jos et katso työn tuovan hyötyä tarpeeksi, niin mikäs siinä. Kyllä tuollaiselle työlle ottajia on, joten ei tarvitse tuntea huonoa omaatuntoa.

Siis jos itse tienaisitte tuon verran. Mulla tulee palkka olemaan tuo ja olin ensin ihan tyytyväinen, mutta sitten lähes kaikki kaverit ovat taivastelleet että miten pieni palkka tuo on kun kaikki tuntuvat tosiaan saavan jo sen paritonnin kuussa ainakin. Itse oon lähihoitaja ja ollut kotona monta vuotta lasetn kanssa niin taidan olla aika pihalla nykyisistä palkoista...

Minä tienaan vain vähän enemmän kuin tuo 1800e, mutta teen kylläkin vain 30h/vko.

Ihan ookoo, peruspalkka, ei vähän eikä paljon, olisin tyytyväinen. Kyllä mä töihin tolla summalla lähtisin jos työtön olisin, oikeastaan lähtisin millä summalla vaan, kunhan sillä toimeentulee.

Omalla alallani on isommat palkat ja aika varmat työpaikat, joten itse tuskin joudun miettimään tuota. Mutta pointti oli että ok palkka ja työtön jos olisin niin ehdottomasti tarttuisin orteen.

Musta nykyisin ihmisillä on aika utopistisia käsityksiä millaista palkkaa "pitää" saada, jotta perseensä jaksaa kotisohvaltaan nostaa!! Itse jos olisin työtön niin OIKEESTI TEKISIN mitä vaan paskaduunia, kunhan tekisin jotain enkä makaisi kotona laakereillani ja vinkuisi sossusta rahaa...! JA oon kyllä noita paskaduunejakin tehnyt. Ehkä johtuu siitä että löytyy jonkunlaista ylpeyttä ja itsekunnioitusta, halua pärjätä "omillaan".

noo olisin erittäin tyytyväinen, meillä 3 henkinen perhe ja perheen tulot kuussa 1750e.

Yhteistyössä