Mitä mä teen ihan väärin tässä laihdutuksessa? :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ---
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Aamulla ja vaikka illallakin rasvatonta maitorahkaa+esim mansikoita/mustikoita, lounaalla ja päivällisellä kanaa/kalkkunaa/possua/naudan paistijauhelihaa+kasviksia+salaattia ja vaikka raejuustoa vaihtoehtosesti....tosi hyvänmakusta on myös dipata omenoita, kurkkua, porkkanoita jne :) pysyy kyllä nälkä loitolla noilla ja paino tippuu, vaikkei pahemmin liikkuiskaan ja vatta on täynnä!

Aamulla ja vaikka illallakin rasvatonta maitorahkaa+esim mansikoita/mustikoita, lounaalla ja päivällisellä kanaa/kalkkunaa/possua/naudan paistijauhelihaa+kasviksia+salaattia ja vaikka raejuustoa vaihtoehtosesti....tosi hyvänmakusta on myös dipata omenoita, kurkkua, porkkanoita jne :) pysyy kyllä nälkä loitolla noilla ja paino tippuu, vaikkei pahemmin liikkuiskaan ja vatta on täynnä!
Hyviä neuvoja ap täällä saa... mutta "joudunko mä loppu elämäni syömään tollasta", "tomaattia ja raejuustoa, hyi", "en vaan laihdu"... Seli, seli.. Nyt vaan itteä niskasta kiinni ap ja lakkaat ruikutuksen!

eli salaatti-kurkku-tomaattisalaattia päivälliseksi jopa päivä. loppuelämän. nice.

no sehän on ihan hyvä pohja päivälliselle, lisää sihen niitä parempia makuja sen mukaan mitä täälläkin on ehdotettu. Jos on opetellut syömään huonosti niin sitten vain täytyy opetella syömään hyvin. Vähän aijan kuluttua ei voikaan kuvitella syövänsä niitä nuudeleita. Ensimmäiset askeleet ja ehkä vaikeimmat ovat motivaatio ja asenne koko touhuun. t. been there done that

mä en keräile kesäisin marjoja. mistä saa hyviä marjoja tähän aikaan vuodesta? eiks suomalaiset marjat oo kaupan pakkasessa hurjan kalliita joka päivä syötäväksi?

Hyviä neuvoja ap täällä saa... mutta "joudunko mä loppu elämäni syömään tollasta", "tomaattia ja raejuustoa, hyi", "en vaan laihdu"... Seli, seli.. Nyt vaan itteä niskasta kiinni ap ja lakkaat ruikutuksen!

selvä. kyllä ne kalorit aika vähiin jääkin jos jättää pois esim tomaatin joka on pahaa, jonku rasvattoman maitorahkan joka todellakin on pahaa ja raejuuston joka sekään ei maistu miltään. no, tänään on vähän huono päivä ja kiukuttaa kun leimataan ruikuttajaksi jos kysyy apua. Ja olenkin sitä roppakaupalla saanut, ei sillä.

mä en keräile kesäisin marjoja. mistä saa hyviä marjoja tähän aikaan vuodesta? eiks suomalaiset marjat oo kaupan pakkasessa hurjan kalliita joka päivä syötäväksi?

Ehkä olis kesällä kannattanu keräillä niitä marjoja, mustikat esim. on ihan ilmasia metsissä...:whistle:
Turha nyt on vinkua että on kalliita, mitäs halusit kesällä päästä helpolla, nyt saat sitte pulittaa...
-mä en edes tiedä mitä mustikat maksaa kaupasta ostettuna ku mä otan pakastimsta niitä ilmasia:D

[QUOTE="vieras";25085718]Ehkä olis kesällä kannattanu keräillä niitä marjoja, mustikat esim. on ihan ilmasia metsissä...:whistle:
Turha nyt on vinkua että on kalliita, mitäs halusit kesällä päästä helpolla, nyt saat sitte pulittaa...
-mä en edes tiedä mitä mustikat maksaa kaupasta ostettuna ku mä otan pakastimsta niitä ilmasia:D[/QUOTE]

Kaikilla ei ole mahdollisuutta mennä poimimaan marjoja, joten turhaan siinä viheltelet ylemmyydentuntoisena.

[QUOTE="vieras";25085718]Ehkä olis kesällä kannattanu keräillä niitä marjoja, mustikat esim. on ihan ilmasia metsissä...:whistle:
-mä en edes tiedä mitä mustikat maksaa kaupasta ostettuna ku mä otan pakastimsta niitä ilmasia:D[/QUOTE]

jälkiviisaus on varmasti hyvä viisaus, mutta mitä tuo nyt tähän oikein auttaa? mä en myöskään tulevina kesinä kyykkiä metsissä keräämässä marjoja.

entäs jos mä en haluaiskaan joka päivä syödä mustikoita? entäs mansikat, vadelmat, mustaviinimarjat, karviaiset ja karpalot. Mistä sä ne hommaat?

Anteeksi että purkaudun, mutta minun on nyt kyllä tätä ketjua seuranneena pakko kysyä sinulta ap..
Haluatko sinä laihtua?? Oikeesti? Kuinka paljon sinä sitä haluat, ja onko ajatuksesi se että laihdutat nyt ja sitten thats it? Nimittäin niin se ei onnistu.

Tuntuu että tyrmäät kaiken mitä sinulle ehdotetaan, ja tomaatti on pahaa ja raejuusto mautonta ja ja.. Eikö niistä voisi opetella tykkäämään? Pikkuhiljaa?
Jos kaikki terveellinen on mielestäsi pahaa, niin et sinä kyllä valitettavasti mitään uutta elämäntapaakaan ruokailuusi löydä. Jos haluaa saavuttaa jotain, on usein pakko luopua tai edes tinkiä hiukan jostain.

Minä en ole tykännyt tomaatista ennen. Mutta opettelin syömään sitä, ensin laitoin vähän yrttiä päälle että maistuisi paremmalta, söin kylmänä että maku hiukan mietoutuu. Nyt syön suoraa kiposta lämpöisenä jolloin maku on voimakkaampi, ja nyt vasta -vuosien jälkeen- saatan ihan oikeesti syödä tomaatin välipalaksi, ihan muuten vaan, koska se on HYVÄÄ! =)

[QUOTE="Jenni";25086156]Anteeksi että purkaudun, mutta minun on nyt kyllä tätä ketjua seuranneena pakko kysyä sinulta ap..
Haluatko sinä laihtua?? Oikeesti? Kuinka paljon sinä sitä haluat, ja onko ajatuksesi se että laihdutat nyt ja sitten thats it? Nimittäin niin se ei onnistu.

Tuntuu että tyrmäät kaiken mitä sinulle ehdotetaan, ja tomaatti on pahaa ja raejuusto mautonta ja ja.. Eikö niistä voisi opetella tykkäämään? Pikkuhiljaa?
Jos kaikki terveellinen on mielestäsi pahaa, niin et sinä kyllä valitettavasti mitään uutta elämäntapaakaan ruokailuusi löydä. Jos haluaa saavuttaa jotain, on usein pakko luopua tai edes tinkiä hiukan jostain.

Minä en ole tykännyt tomaatista ennen. Mutta opettelin syömään sitä, ensin laitoin vähän yrttiä päälle että maistuisi paremmalta, söin kylmänä että maku hiukan mietoutuu. Nyt syön suoraa kiposta lämpöisenä jolloin maku on voimakkaampi, ja nyt vasta -vuosien jälkeen- saatan ihan oikeesti syödä tomaatin välipalaksi, ihan muuten vaan, koska se on HYVÄÄ! =)[/QUOTE]

haluan. tietenkin. kuka ällöläski nyt ei haluaisi?

mä en vaan halua tehdä sitä kaikkein vaikeimman ja kalleimman kautta. en halua laihduttamisen takia käyttää enempää aikaa ruoanlaittoon, käyttää enempää rahaa kauppaan kun muutenkin varat ovat vähissä enkä mä halua yrittää löytää aikaa marjojen tai sienten keräilyyn. lisäks mä haluan että mun kaverit ei tiedä tästä laihdutusprojektista joten en myöskään halua ns. tosi näkyvää laihdutusta, vaikka sitä ei tässä varsinaisesti ole ehdotettukaan.

entäs jos mä en haluaiskaan joka päivä syödä mustikoita? entäs mansikat, vadelmat, mustaviinimarjat, karviaiset ja karpalot. Mistä sä ne hommaat?

Äitini pihalla olevista marjapensaista, ja omenat äidin omenapuista ja mansikat mansikkamaalta. :D
Itse ne marjat poimin ja hoidan pensaat ja puut, ei vanha äitini siihen enää pysty eikä jaksa.

Tekosyitähän riittää vaikka kuinka paljon, mutta älä viitti vinkua turhia kun et laihdu jos et aio yhtään tehdä mitään esim. sapuskoittesi eteen.

[QUOTE="Jenni";25086156]Anteeksi että purkaudun, mutta minun on nyt kyllä tätä ketjua seuranneena pakko kysyä sinulta ap..

Minä en ole tykännyt tomaatista ennen. Mutta opettelin syömään sitä, ensin laitoin vähän yrttiä päälle että maistuisi paremmalta, söin kylmänä että maku hiukan mietoutuu. Nyt syön suoraa kiposta lämpöisenä jolloin maku on voimakkaampi, ja nyt vasta -vuosien jälkeen- saatan ihan oikeesti syödä tomaatin välipalaksi, ihan muuten vaan, koska se on HYVÄÄ! =)[/QUOTE]

mua oikeestaan myös kiinnostaa että jos sä et tykänny tomaatista tai niinku mä en tykkää tomaatista ni mikä superruoka on tomaatti tai raejuusto että sitä pitäis opettelemalla opetella syömään?

[QUOTE="vieras";25086240]Äitini pihalla olevista marjapensaista, ja omenat äidin omenapuista ja mansikat mansikkamaalta. :D
Itse ne marjat poimin ja hoidan pensaat ja puut, ei vanha äitini siihen enää pysty eikä jaksa.

Tekosyitähän riittää vaikka kuinka paljon, mutta älä viitti vinkua turhia kun et laihdu jos et aio yhtään tehdä mitään esim. sapuskoittesi eteen.[/QUOTE]

mites tää neuvo mua auttaa jos mulla ei ole äitiä kenellä olisi marjapensaita ja omenapuita? tuunko mä hakee ne sun äidin pihalta? toivottavasti sinne pääsee julkisilla.

mites tää neuvo mua auttaa jos mulla ei ole äitiä kenellä olisi marjapensaita ja omenapuita? tuunko mä hakee ne sun äidin pihalta? toivottavasti sinne pääsee julkisilla.

:headwall:
Kirjastoissa voi lukea ihan ilmaseks sanomalehtiä, joisa on aina kesäisin esim. "mansikoita itse poimien"-ilmotuksia. Tulee edullisemmaks kuin kaupasta ostaen.

Mä en enää jaksa vastailla tollasen älykääpiön provoiluun, kaikkiko sulle pitäis valmiina tuoda teen ku Manulle illallinen?
Ite oot ne kilos itelles hankkinu niin ite sun täytyy (jos siis haluat) niistä eroon päästä.

[QUOTE="vieras";25086326]:headwall:
Kirjastoissa voi lukea ihan ilmaseks sanomalehtiä, joisa on aina kesäisin esim. "mansikoita itse poimien"-ilmotuksia. Tulee edullisemmaks kuin kaupasta ostaen.

Mä en enää jaksa vastailla tollasen älykääpiön provoiluun, kaikkiko sulle pitäis valmiina tuoda teen ku Manulle illallinen?
Ite oot ne kilos itelles hankkinu niin ite sun täytyy (jos siis haluat) niistä eroon päästä.[/QUOTE]

ja edelleen, kun en viime kesänä keräillyt mansikoita tai mustikoita, niin mitä se nyt auttaa tuo "olisit kerännyt"-ajattelutapa?

T. se on ite kuka sanoo

[QUOTE="vieras";25086326]:headwall:

Ite oot ne kilos itelles hankkinu niin ite sun täytyy (jos siis haluat) niistä eroon päästä.[/QUOTE]

ai niin oli täällä kysymyskin. kiitos tuo vaan.

Kuullostat vähän samanlaiselta kuin minä, minäkin koitin laihduttaa kiloklubin avulla, mutta ei siitä mitään tullut. Laihdutin jokusen kilon vähillä hiilareilla, mutta kilot tulivat takaisin.

Tällä hetkellä yritän vain syödä terveellisesti, ja koitan myös ajoittaa ne suurimmat hiilariannokset (leivät, puuron, hedelmät) aamuun ja päivään, ja illalla suosin proteiinipitoisempaa sapuskaa. Eli minä sanoisin, että väliä on sillä mihin aikaan syöt! Syö tasaisin väliajoin, 2-4 tunnin välein: aamupala, välipala, lounas, välipala, päivällinen ja iltapala. Näin pidät nälän kurissa ja annokset pienempinä, välipalaksi syö jotain kuitupitoista: omenaa tms. Myös ne rahkat on hyviä välipaloja, mutta jos et tykkää niin sillehän ei voi mitään. Sopivat ateriavälit pitävät aineenvaihdunnan toiminnassa, ja koska et yöllä kuluta, niin siksi koita jättää hiilihydraatit (=sokerit) vähemmälle illalla.

Myös yksi tehokas keino laihiksen aikana on aamulenkkeily. Käy lenkillä ennen syöntiä niin näin saat rasvan palamaan tehokkaasti. Jos syöt, niin lenkillä kehosi polttaa ensin hiilarit ja sitten rasvan, mutta jos hyökkäät lenkille ennen syöntiä, niin kehossa on vähemmän poltettavia hiilareita ja näin ollen aamulenkki pureutuu suoraan rasvaan. Eikä tarvitse tehdä mitään juoksulenkkiä, reipas kävelylenkki riittää kunhan tulee hiki, 30min - tunti ja kyllä lähtee.

Ja ehkä sinuna harkitsisin myös sen herkuttelun totaalilopettamista laihiksen ajaksi. Jos syöt kerran(kin) viikossa suklaata, leivonnaisia yms. niin silloin ei tarvitse edes ihmetellä miksei laihtumista tapahdu. Ikävä tosiasia.

Rauhoitu. Mene kauppaan ja osta vaaka ja kirjaa kaikki prikulleen laskuriin. Syö niin kuin se kehottaa, älä niin kuin itse luulet paremmin tietäväsi. Syö tarpeeksi kasviksia ja suositellun määrän kaloreita.
Tsemmpiä matkaan.

Minä olen sitä mieltä, että jos haluat oppia uudet elämäntavat, se kyllä vaatii vähän sitä kokkailuakin. Mutta oikeesti, esim. salaatin teko välipalaksi ei todellakaan vie montaa sekuntia! Itse leikkaan rehut suoraa saksilla lautaselle huuhtasun jälkeen ja kurkutikin viipaloituu juustohöylällä suoraa lautaselle. Jos haluaa sitä proteiinia niin yhen ruokalusikan sotken, jotta saan raejuustot tempastua kyytiin. Hei, ihan totta, pari sekuntia!

Jos aiot laihtua, on sinun pakko vähän panostaa ruuanlaittoon. Se ei tarkoita yletöntä rahanmenoa, halvallakin saa hyvää ja terveellistä ruokaa jos vaan viitsii nähdä vaivaa. Mielestäni sinulla on nyt hiukan väärä asenne ja väärät oletukset. Yritä päästä niistä eroon. Saman aja kun haet sen pikaruuan tai lämmität einekset mikrossa, siinä samassa ajassa taiot takuulla lautasellesi jotain terveellisempää, jos vain muutat asennetta ja haluat oikeasti onnistua!

[QUOTE="Ikuinen laihduttaja";25086382]Kuullostat vähän samanlaiselta kuin minä, minäkin koitin laihduttaa kiloklubin avulla, mutta ei siitä mitään tullut. Laihdutin jokusen kilon vähillä hiilareilla, mutta kilot tulivat takaisin.

Tällä hetkellä yritän vain syödä terveellisesti, ja koitan myös ajoittaa ne suurimmat hiilariannokset (leivät, puuron, hedelmät) aamuun ja päivään, ja illalla suosin proteiinipitoisempaa sapuskaa. Eli minä sanoisin, että väliä on sillä mihin aikaan syöt! Syö tasaisin väliajoin, 2-4 tunnin välein: aamupala, välipala, lounas, välipala, päivällinen ja iltapala. Näin pidät nälän kurissa ja annokset pienempinä, välipalaksi syö jotain kuitupitoista: omenaa tms. Myös ne rahkat on hyviä välipaloja, mutta jos et tykkää niin sillehän ei voi mitään. Sopivat ateriavälit pitävät aineenvaihdunnan toiminnassa, ja koska et yöllä kuluta, niin siksi koita jättää hiilihydraatit (=sokerit) vähemmälle illalla.

Myös yksi tehokas keino laihiksen aikana on aamulenkkeily. Käy lenkillä ennen syöntiä niin näin saat rasvan palamaan tehokkaasti. Jos syöt, niin lenkillä kehosi polttaa ensin hiilarit ja sitten rasvan, mutta jos hyökkäät lenkille ennen syöntiä, niin kehossa on vähemmän poltettavia hiilareita ja näin ollen aamulenkki pureutuu suoraan rasvaan. Eikä tarvitse tehdä mitään juoksulenkkiä, reipas kävelylenkki riittää kunhan tulee hiki, 30min - tunti ja kyllä lähtee.

Ja ehkä sinuna harkitsisin myös sen herkuttelun totaalilopettamista laihiksen ajaksi. Jos syöt kerran(kin) viikossa suklaata, leivonnaisia yms. niin silloin ei tarvitse edes ihmetellä miksei laihtumista tapahdu. Ikävä tosiasia.[/QUOTE]

kiitos tästä, tätä voisin kokeilla. jotenkin oon järkeillyt että jos syön 6 päivää viikossa terveellisesti ja yhtenä syön terveellisen lisäksi suklaapatukan ettei se koko hommaa kaatais mut selkeesti oon sitten ollut väärässä siinäkin. Mitä sitten tarkalleen ottaen on herkkuja? onko juusto herkuttelua? entä pieni pala pizzaa? muutama maissisipsi?

jouluun asti voisin ehkä olla ja jatkaa joulun jälkeen. tiedä sitten onko se turhaa koko homma jos en aio kieltäytyä jouluna jälkiruoista ja kinkusta. ?

jouluun asti oin ehkä olla

Vastaappa AP, mitä sä sit HALUAISIT syödä JA LAIHTUA, kun sinulla tuntuu olevan selkeä mielikuva siitä,
mistä et tykkää ja mistä tykkäät?

Vastaisitko siihen, mitä ehdotuksistamme aiot toteuttaa?

Yhteistyössä