[QUOTE="Ikuinen laihduttaja";25086382]Kuullostat vähän samanlaiselta kuin minä, minäkin koitin laihduttaa kiloklubin avulla, mutta ei siitä mitään tullut. Laihdutin jokusen kilon vähillä hiilareilla, mutta kilot tulivat takaisin.
Tällä hetkellä yritän vain syödä terveellisesti, ja koitan myös ajoittaa ne suurimmat hiilariannokset (leivät, puuron, hedelmät) aamuun ja päivään, ja illalla suosin proteiinipitoisempaa sapuskaa. Eli minä sanoisin, että väliä on sillä mihin aikaan syöt! Syö tasaisin väliajoin, 2-4 tunnin välein: aamupala, välipala, lounas, välipala, päivällinen ja iltapala. Näin pidät nälän kurissa ja annokset pienempinä, välipalaksi syö jotain kuitupitoista: omenaa tms. Myös ne rahkat on hyviä välipaloja, mutta jos et tykkää niin sillehän ei voi mitään. Sopivat ateriavälit pitävät aineenvaihdunnan toiminnassa, ja koska et yöllä kuluta, niin siksi koita jättää hiilihydraatit (=sokerit) vähemmälle illalla.
Myös yksi tehokas keino laihiksen aikana on aamulenkkeily. Käy lenkillä ennen syöntiä niin näin saat rasvan palamaan tehokkaasti. Jos syöt, niin lenkillä kehosi polttaa ensin hiilarit ja sitten rasvan, mutta jos hyökkäät lenkille ennen syöntiä, niin kehossa on vähemmän poltettavia hiilareita ja näin ollen aamulenkki pureutuu suoraan rasvaan. Eikä tarvitse tehdä mitään juoksulenkkiä, reipas kävelylenkki riittää kunhan tulee hiki, 30min - tunti ja kyllä lähtee.
Ja ehkä sinuna harkitsisin myös sen herkuttelun totaalilopettamista laihiksen ajaksi. Jos syöt kerran(kin) viikossa suklaata, leivonnaisia yms. niin silloin ei tarvitse edes ihmetellä miksei laihtumista tapahdu. Ikävä tosiasia.[/QUOTE]
kiitos tästä, tätä voisin kokeilla. jotenkin oon järkeillyt että jos syön 6 päivää viikossa terveellisesti ja yhtenä syön terveellisen lisäksi suklaapatukan ettei se koko hommaa kaatais mut selkeesti oon sitten ollut väärässä siinäkin. Mitä sitten tarkalleen ottaen on herkkuja? onko juusto herkuttelua? entä pieni pala pizzaa? muutama maissisipsi?
jouluun asti voisin ehkä olla ja jatkaa joulun jälkeen. tiedä sitten onko se turhaa koko homma jos en aio kieltäytyä jouluna jälkiruoista ja kinkusta. ?
jouluun asti oin ehkä olla