Mitä mä teen ihan väärin tässä laihdutuksessa? :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ---
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
eikö sulla sit ole selkeää mielipidettä siitä mistä sä tykkäät ja mistä et? melkein muita asioita voin ruoassa hitusen kokeilla mut marjoja ei mun pakkasessa ole, etikkaa en syö, kalaa ja pähkinää en voi syödä.

salaatteja oon tehny tähänkin asti mut ne on terveellisyyden kannalta tyrmätty kun niissä on maissia, riisiä, ananasta, fetaa ja viinirypäleitä. lisäks jäävuorisalaattia, herneitä ja paprikaa ja kanaa. tätä voisin syödä joka päivä loppuelämäni.

Ei sillä ap ole väliä mitä syöt. Voit syödä vaikka sen 2500 kaloria päivässä, kunhan kulutat enemmän.
Jos et ole laskenut niitä kaloreita väärin ja vajetta tulee sillä tavalla että kaiken järjen mukaan sun pitäis laihtua, niin eiköhän kyse ole sitten jostain sairaudesta esim. kilpirauhasen toiminnasta.

Niin just, sillä ei oo mitään väliä mitä syöt, kunhan kulutat enemmän! Syöt nyt vaan perkele vähemmän kun ennen ni sä laihdut! Ja jos viitsit liikuntaa harrastaa niin edesauttaa laihtumista.

Koko ketjua lukematta kommentoin että 900 kcal ei ole Kiloklubin mukaista laihduttmiasta.
Kun noudattaa Kiloklubin ohjeita, saa paremmin tuloksia aikaiseksi kun sooloilemalla jotain aivan naurettavaa.

Itselläni on Jutta Gustafgerbin(miten toi sukunimi ny kirjotetaan..) ruokaohje..
Aamupala: 45g kaurahiutaleita, rasvaton raejuusto 100g, sokeroimaton mehukeitto 150g(ei pakko,maun takia vaa).

Louinas: kana, kala tai naudanliha 100g, vihanneksia vapaasti 200g, munan valkuainen t. rasvaton raejuusto 25g, oliiviöljy 5g

Välipala: Maitorahka rasvaton (0,2% t. 0.3%) +100g pakastemarjoja

Päivällinen: riisi tai pasta 40g tai peruna 170g
kana,kala tai naudanliha 100g, kasviksia 200g

Iltapala: Rasvaton maitorahka 250g tai raejuusto 150g, mehukeittoa jos haluaa 100g, vehnälese 10g

Ton lisäksi vettä juo vähintään 3l päivässä, aamuin ja illoin Fast Omega 2kpl(kalanmaksaöljyä). Välipalanvaihtoehtona 1 kpl Fast pro-FX lo carb bar patukka. Suolana käytetään merisuolaa, ja päivässä pitäs saada 5g. Makeanhimoon voi juoda lasin pepsi maxia.

Tää on siis go fat go jutska minkä Jutta +team on kehitelleet. Ja lisäks ois hyvä liikkua 2-3krtaa viikossa reipasta vauhtia vähintään 45min. Jos jollekin tuttu homma, niin korjailkaa jos mulla tuli väärin kerrottua jokin kohta. Ite oon nyt menny viikon noilla ohjeilla, tosin en ole liikkunut yhtään, ja paino tippunut kilon. Ja vähän olen joustanut kun mulla ei oo kauheesti pudotettavaa.. Ja tolla ohjeella sais mennä vaan yhen kuukauden, sitten tulee vähän muutoksia ruokavalioon, mm.leivänpalan sai syödä ja vähä lisättiin muutenkin hiilareita. Oon hukannu paperit niin en nyt osaa/muista enempää kertoa. Niin ja tietty punttaria tai kotona lihaskuntoa...kyykkyjä, punnerriksia, vatsoja.. Kahvia saa juoda pienen maitotilkan kera, samoin vihreää teetä

mitenkä nopeesti tollanen kilpirauhasvaiva kehittyy? mulla on otettu ne kokeet ehkä 2004 jolloin niissä ei ollut vikaa.

Jos nyt kokeilisit vielä kuitenkin sitä ruokavalion muutosta. Kuten varmaan hyvin tiedät, elämäntapamuutos eli tässä tapauksessa laihtuminen ei tule itsestään. Muutosten eteen on tehtävä töitä, eli siksi kannattaa nyt vaan kiltisti kokeilla muutoksia ruokavalioon ja liikuntaan, vaikka aluksi ärsyttäisikin. Laihtumisessa on kyse motivaatiosta ja halusta tehdä muutos, sillä uusi ruokavalio ja liikunta eivät aina miellytä. Nyt sun kannattaa miettiä haluatko elää mukavasti ja helposti vai syödä vähän yksipuolisemmin ja laihtua.

Itse olen laihtunut vähentämällä hiilihydraattien syöntiä, syön yhden ruisleivän palan päivässä jonka päälle muissa ruoka-aineissa olevat hiilihydraatit. Voisitko itse jättää työpaikkaruokalassa hiilarimätöt väliin? Marjoja saa kaupan pakastealtaasta. Proteiinipitoinen ruoka pitää myös paremmin kylläisenä niin ei joudu ostamaan niin paljoa ruokaa. Myös turvotus väheni hiilareiden vähennyttyä, vaikken karppaajana itseäni pidäkään. Joten vhh-ruokavaliota kyllä kannattaisi kokeilla.

joo syön vähemmän, ymmärretty. mä kyllä luulin harrastavani liikuntaa edes kohtuullisesti. mitenkä paljon sitä pitäis sit harrastaa??
Ei sun tarvitse harrastaa sitä liikuntaa ollenkaan, sanoin vaan että se edesauttaa. Laihduttamisen tärkein juttu on se kalorimäärä mitä syöt.

Jos et meinaa näitä ruokavalio ehdotuksia ottaa vastaan mitä täällä on ehdoteltu, niin sit sun pitää vaan syödä vähemmän sitä mitä normaalistikin syöt. Ja jos et halua laihtua niin sitten jatkat samaa linjaa kuin tähänkin asti.

Mitä sun on niin vaikea ymmärtää että vieläkin jankkaat?

Sen verran viel että noi ainekset mitataan raaka-painona, Ja lihathan tietysti ilman kaupan valmista maridaadilientä. Tulisia mausteita hyvä käyttää, katsoo vaa että ovat suolattomia..

Ei hitto mikä ketju :D
Ap on "klassikkoläski", joka etsii tekosyitä ja syyttää muiden ideoita huonoiksi kun he yrittävät auttaa. uskomatonta.

Pointti on nyt se, että jos ei tuolla kalorimäärällä laihdu ja kovaa, niin joko on pielessä laskentatapa tai sitten vakavasti elimistössä jokin. Ai niin, mutta ap:llahan oli kolesteroli nolla :tirsk: eli hänhän ei oikeasti ole edes elossa. Hulvatonta.

[QUOTE="Anne";25086681]Voit laihtua vaikka kokonaan ilman liikuntaa joten se ei ole se avain vaan se, että syöt kaloreissa vähemmän kuin kulutat, ei määrällisesti vähän.[/QUOTE]

aivan totta, mutta silloin mä voin syödä TODELLA vähän jotta syömäni määrä alittaa kulutuksen. jota mä edes voi tietää.

Ei hitto mikä ketju :D
Ap on "klassikkoläski", joka etsii tekosyitä ja syyttää muiden ideoita huonoiksi kun he yrittävät auttaa. uskomatonta.

Pointti on nyt se, että jos ei tuolla kalorimäärällä laihdu ja kovaa, niin joko on pielessä laskentatapa tai sitten vakavasti elimistössä jokin. Ai niin, mutta ap:llahan oli kolesteroli nolla :tirsk: eli hänhän ei oikeasti ole edes elossa. Hulvatonta.

ei se arvo varmasti nolla ole kuten hienosti asian ilmaisit. testin tehneen lääkärin mukaan huonoa kolesterolia ei kuitenkaan ole. niin vaikka olen läski.
mutta mollatkaa vaan ihan miksikä haluatte. ehkä se auttaa. oonkin ajatellut että haluan laihtua jo ihan sen takia etten halua enää kuulla äidiltäni kuinka olen ällöttävä lihavana. omaa motivaatiota siihen on vaikea löytää.

hinnoista....no jos nyt ottaa ton mansikat ja rahkan, ni puolen kilon pussi rainbow:n mansikoita maksaa kaks euroo (juu, mulle kelpaa ulkolaiset mansikat :p) ja puolen kilon purkin x-tran rasvatonta maitorahkaa saa oisko eurolla, ei ainakaan kaukana todesta, eli tekee yhteensä 3€ ja jos noista syö aamu ja ilapalan vaikka kolmena päivänä, ni eipä oo paljoa järkeviä vaihtoehtoja enään halvemmalla! Ja jos raastaa vaikka pihvin kylkeen yhden porkkanan ja pari ruokalusikallista laittaa raejuustoa tai kurkkua tai mitä millonkin, ni ei se kyllä kalliiksi tule.....et jos on varaa ostaa vähän sipsii, pitsaa, suklaata jne, ni ku jättää ne pois, ni saa aika paljon rikkaampaa ravintoa tilalle sillä hinnalla :)

aivan totta, mutta silloin mä voin syödä TODELLA vähän jotta syömäni määrä alittaa kulutuksen. jota mä edes voi tietää.

Sun kulutus on about 2500kcal/vrk jos kaikki toimii kuten pitääkin. Puolen kilon laihtuminen viikossa on optimi ja vaatii siis 500kcal:n vajeen päivässä. Se tekee siis sen, että 2000kcal voit syödä vuorokaudessa ja laihdut. Plus liikuntojen tuomat kalorit päälle. Se ei todellakaan ole mikään "TODELLA vähän" vaan ihan helvetisti. Nimimerkillä, 1200kcal/vrk määrällä laihduttanut..

hinnoista....no jos nyt ottaa ton mansikat ja rahkan, ni puolen kilon pussi rainbow:n mansikoita maksaa kaks euroo (juu, mulle kelpaa ulkolaiset mansikat :p) ja puolen kilon purkin x-tran rasvatonta maitorahkaa saa oisko eurolla, ei ainakaan kaukana todesta, eli tekee yhteensä 3€ ja jos noista syö aamu ja ilapalan vaikka kolmena päivänä, ni eipä oo paljoa järkeviä vaihtoehtoja enään halvemmalla! Ja jos raastaa vaikka pihvin kylkeen yhden porkkanan ja pari ruokalusikallista laittaa raejuustoa tai kurkkua tai mitä millonkin, ni ei se kyllä kalliiksi tule.....et jos on varaa ostaa vähän sipsii, pitsaa, suklaata jne, ni ku jättää ne pois, ni saa aika paljon rikkaampaa ravintoa tilalle sillä hinnalla :)

tää on kyllä totta.

mä kertoilen sit taas jos saan mitään tuloksia aikaan. siis ennen joulua. se sotkee herkuttomuuden.

Ulkolaisissa marjoissa on se vika, että ne pitäsi keittää ja jäähdyttää ennen kuin voi laittaa jogurttiin. Niissä kun saattaa olla sitä listeriaa.

[QUOTE="Anne";25087034]Sun kulutus on about 2500kcal/vrk jos kaikki toimii kuten pitääkin. Puolen kilon laihtuminen viikossa on optimi ja vaatii siis 500kcal:n vajeen päivässä. Se tekee siis sen, että 2000kcal voit syödä vuorokaudessa ja laihdut. Plus liikuntojen tuomat kalorit päälle. Se ei todellakaan ole mikään "TODELLA vähän" vaan ihan helvetisti. Nimimerkillä, 1200kcal/vrk määrällä laihduttanut..[/QUOTE]

tuohon 1200-1500 kaloria päivässä voisin pyrkiä. marssin kauppaan ja ostan kilokaupalla rahkaa ja marjoja. ehkä vähän pakastevihanneksia. muu ruoka sit töissä lounaalla. sit jos sillä ei lähde ni mä luovutan. aivan varmasti.

tää on kyllä totta.

mä kertoilen sit taas jos saan mitään tuloksia aikaan. siis ennen joulua. se sotkee herkuttomuuden.

Näin se aina menee. Tällaiset tapahtumat sotkee laihiksen, kauhee repsahtaminen, ketuiks meni ymsymsjnejne.
Pitää päättää ettei se lopu siihen kun "ei pysty, nyt on joulu".
Pitää päättää että, ok nyt on joulu, tietyt asiat tietyissä määrin on ok ja sallittua ja joulun jälkeen taas tiukemmin itseään niskasta kiinni.
Ei tyylillä et ketuiks meni joten mitä väliä syön 2kg suklaata ja koko kinkun.

Lukematta koko ketjua niin kyllä yksi ongelma on annoskoko. Nykyään syödään liian paljon ruokaa kerralla. Kaikki suuhun laitettu ruoka tuo energiaa, joten jokainen pieni välipalakin on huomioitava.

Olen itse jonkin verran ohjannut ylipainosta kärsiviä. Ongelmana ovet juuri nuo napostelut, joita ei oteta lainkaan huomioon. Henkilö täyttää ruokapäiväkirjaa ja siitä saadun energiamäärän mukaan pitäisi laihtua. Keskustelussa käy sitten ilmi, että kauppareissuilla syödään esim. Suklaata tai työpaikalla otetaan kahvipullaa päivittäin. Ruokapäiväkirjassa voi lukea "leipäpala" ja henkilö kertoo, että ei käytä rasvaa. Taas pienen keskustelun jälkeen selviää, että leivällä oli kunnon viipale juustoa.

tuohon 1200-1500 kaloria päivässä voisin pyrkiä. marssin kauppaan ja ostan kilokaupalla rahkaa ja marjoja. ehkä vähän pakastevihanneksia. muu ruoka sit töissä lounaalla. sit jos sillä ei lähde ni mä luovutan. aivan varmasti.

Ja minkä hiton takia sä siihen pyrkisit? Sotkisit kroppaas vaan enemmän ja enemmän ja taas on itku linssissä kun ei paino putoo. Pyri terveelliseen laihdutukseen maltillisella vajeella niin homma pelaa.

[QUOTE="Anne";25087083]Näin se aina menee. Tällaiset tapahtumat sotkee laihiksen, kauhee repsahtaminen, ketuiks meni ymsymsjnejne.
Pitää päättää ettei se lopu siihen kun "ei pysty, nyt on joulu".
Pitää päättää että, ok nyt on joulu, tietyt asiat tietyissä määrin on ok ja sallittua ja joulun jälkeen taas tiukemmin itseään niskasta kiinni.
Ei tyylillä et ketuiks meni joten mitä väliä syön 2kg suklaata ja koko kinkun.[/QUOTE]

emmä ole noin mustavalkoinen vaikka semmoisen kuvan on voinut toki saada. tarkoitinkin että homma jatkuu joulun jälkeen mutta en aio ottaa joulun astressia herkuttelusta. siis siitä suklaasta ja kinkusta. jos se vie kaiken mitä sitä ennen oon saanu aikaan ni sitte aloitan alusta.

emmä ole noin mustavalkoinen vaikka semmoisen kuvan on voinut toki saada. tarkoitinkin että homma jatkuu joulun jälkeen mutta en aio ottaa joulun astressia herkuttelusta. siis siitä suklaasta ja kinkusta. jos se vie kaiken mitä sitä ennen oon saanu aikaan ni sitte aloitan alusta.

Hyvä ettet ole. Mutta ei se yks joulu pilaa koko hommaa. Jos niin tekee niin vika on sussa, ei joulussa. Ihmettelen ihmisiä jotka lihoo jotain 5kg joulun ja uudenvuoden välillä. Meinaako ne tehdä ittestään porsaita uutena vuotena paistettavaks? Posket punasina hiki ottalla mättää vuorotellen sikaa glögiä ja suklaata.
Joulunakin voi syödä ihan tavallisesti, tietty sitä suklaata (hyi yöks) tungetaan joka tuutista nenän eteen mutta ittehän sen lopulta päättää kuinka paljon sitäkin tunkee kitusiinsa.

Yhteistyössä