mitä keksin 9,5kk ikäiselle aamu- ja iltapalaksi kun puuron lapsi sylkee ulos..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja enjaksatuputtaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

enjaksatuputtaa

Vieras
Lapsi ei enää suostu syömään puuroa ollenkaan. Sylkee ne ulos ja kitisee, kääntää päänsä pois. Mitä muuta tän ikäiselle keksii aamu- ja iltapalaksi??

Onko pelkkää vesipuuroa? Oletko kokeillut sekoittaa puuroon vaikka jotain marjasosetta? Entä maustettuja valmispuuroja? Onhan noita vauvojen jogurttejakin jota voi antaa. Paitsi jos haluaa vain itsetehtyä. Banaania? Leipää?

Jos osaa syödä niin leipää. Ei tarvi olla isokaan pala, kun vastaa dl puuroa.

Suola on tietenkin ongelma, mut mä olen joskus tehnyt vauvalle suolatonta leipää. Se ei säily huoneenlämmössä kuin ehkä päivän, mut kun pakstaa viipaleina, niin voi ottaa vaan palan pari kerrallaan sulamaan.

[QUOTE="Hapsi";30585602]Onko pelkkää vesipuuroa? Oletko kokeillut sekoittaa puuroon vaikka jotain marjasosetta? Entä maustettuja valmispuuroja? Onhan noita vauvojen jogurttejakin jota voi antaa. Paitsi jos haluaa vain itsetehtyä. Banaania? Leipää?[/QUOTE]

Kuule ku kaikki mahdolliset oon yrittänyt. Ja niitä jogurtteja en voi antaa enkä sellaisia puuroja missä on maitojauhetta kun on maitoallergia

Entäs jos on myös vilja-allergia? Epätyypillisin oirein esim. voi tulla vaan huono olo. Lapset on aika viisaita, ja voi olla että se ei maistu, mikä ei lapselle sovi.

Kokeile vähän aikaa antaa aamuisin ja iltaisinkin ihan tavallisia ruokia, mitä nyt lapsi syö muutenkin perunaa yms. Tai kokeile riisi/hirssi/tattari yms puuroja jotka yleensä sopii vaikka kotimaiset viljat ei sovi.

Maissia sormiruokana?

Mitä mä siihen leivän päälle laitan? En kyllä usko että osaa syödä leipää vielä kun alkaa katkomaan jo vähän isommista paloista pehmeitä kasviksia. Pitää olla ihan ihan pieniä paloja aina

[QUOTE="tintti";30585624]Jos puuro kovin tökkii, niin eikös tuon ikäiselle (10kk) voi antaa vaikka maustamatonta jogurttia? Jos se puurokin alkaisi taas jossain vaiheessa maistua :)[/QUOTE]

Sä et tainnut lukea yhtään kirjoituksia.. Lapsella on maitoallergia

Mitä mä siihen leivän päälle laitan? En kyllä usko että osaa syödä leipää vielä kun alkaa katkomaan jo vähän isommista paloista pehmeitä kasviksia. Pitää olla ihan ihan pieniä paloja aina

Voita, saa myös suolattomana.

Mut sinuna kokeilisin hetken (viikon pari, ei vielä vaikuta ravitsemukseen) viljatonta ja katsoisin muuttuuko lapsi jotenkin 'paremmaksi' vähemmän itkua, paremmat unet, ei nuhaa (jos on paljon korvatulehduksia, sekin voi johtua allergiasta) yms yms.

[QUOTE="yks";30585745]Voita, saa myös suolattomana.

Mut sinuna kokeilisin hetken (viikon pari, ei vielä vaikuta ravitsemukseen) viljatonta ja katsoisin muuttuuko lapsi jotenkin 'paremmaksi' vähemmän itkua, paremmat unet, ei nuhaa (jos on paljon korvatulehduksia, sekin voi johtua allergiasta) yms yms.[/QUOTE]

Jaa että voita antaisin maitoallergiselle lapselle... Kyllä tulee taas sitte fiksuja ehdotuksia!

[QUOTE="koko";30585703]Hedelmä-viljasoseita (esim. Hipp)? Oletko kokeillut Onni puolukkapuuroa?[/QUOTE]

"Kyllä tulee sitten fiksuja ehdotuksia". Mikä tässä ehdotuksessa oli vikana? Vai pitääkö vaan uikuttaa ja nillittää?

[QUOTE="valittaja";30585808]"Kyllä tulee sitten fiksuja ehdotuksia". Mikä tässä ehdotuksessa oli vikana? Vai pitääkö vaan uikuttaa ja nillittää?[/QUOTE]

Ilmeisesti se, että aloittaja oli 'kuule kokeillut jo ihan KAIKKI mahdolliset puurot'...

Yhteistyössä