Miksi lapsi ei suostu syömään kuin purkkiruokaa???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja neuvoja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

neuvoja

Vieras
Lapseni on 1-vuotias, ja syö vaan 5kk:n purkkiruokia ja puuroa jonka teen itse.
6kk:n iässä aloitti kiinteät ja sillon aloitettiin kotiruualla mutta oksensi aina kaaressa ulos, purkit pysy sisällä joten aloin niitä antamaan ja ajettelin että myöhemmin sitte, nyt sama homma jatkuu. Olen sekoittanu kotiruokaa purkkien joukkoon niin menee jos purkkia selvästi enempi mutta kun on vähäki lisää yökkii ja eikä enää suostu syömään..
Olen ihan toivoton, ois kiva jos söis samaa mitä me, syö kyllä pottu palasina yms muuta sormilla muttei lusikalla!! mitä tehdä???

jos on jo ihan hyvin hampaita,voisiko ainakin toinen lämminruoka ollalin ihan palana? esim. perunanpaloja,lihaa/kalaa pikkupaloina,keit maissia/porkkanaa/kukkakaalia tms.?

Alkuperäinen kirjoittaja No:
jos on jo ihan hyvin hampaita,voisiko ainakin toinen lämminruoka ollalin ihan palana? esim. perunanpaloja,lihaa/kalaa pikkupaloina,keit maissia/porkkanaa/kukkakaalia tms.?

Siis antaisit syödä vaik sormin koko annoksen?

Alkuperäinen kirjoittaja No:

Hampaita ei ole kuin kolme, neljättä tehdä. Olen tehnytki noin että jotku ateriat vaan paloina, mutta tuntuu että syö sitte kovin vähän.

Yhteistyössä