Mitä kaikkea sairaslomalla saa tehdä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja gormit
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
G

gormit

Vieras
Jos työntekijä on poissa monta päivää flunssan takia niin saako hän kuitenkin opiskella samaan aikaan ammattikorkeakoulussa opintojaan? Näin työkaverilla. Kirjoitti eilen facebookissa kuinka on juuri kotiutunut luennoilta ja on siis ollut sairaslomalla koko viikon flunssan takia :o

Jos se kouluun pystyy mennä flunssassa, pystyy se töihinkin. Eli sun kaveris on 'kusettanut' työnantajaa ja on samaan aikaan niin tyhmä, et kuuluttaa siitä fb:ssa, jossa on myös työkavereita.

Voi luoja ihmisten tyhmyyttä!

Istutaanko työssäkin vain paikallaan?

En oikeasti tiedä "säännöistä", mutta itse näkisin tilanteen moraalisesti suht ookoona jos ainakin pari seuraavista toteutuu:
- työ on fyysisempää kuin luennolla istuminen
- luento on tosi tärkeä
- henkilö on vähän siinä terveenä ja kipeänä olon rajamailla vielä; pitkä/fyysisesti raskaampi työpäivä ei onnistuisi mutta parin tunnin istuminen muualla kuin himassa olisi jo toteutettavissa.

Olin itse saikulla kaksi kuukautta niskan välilevyn pullistuman takia. En pystynyt tekemään omaa, sairaanhoitajan työtäni, mutta ulkoilin, shoppailin, kävin kaupungilla, kirppareilla... Jalat toimi, vaikka niska ja käsivarsi kiukkuilivat! Hieman kummallisesta tuo luennolle osallistuminen kuulostaa, sillä en olisi voinut itse tehdä niin.

Yhteistyössä