Mitä jos mies "heittää" ulos

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "yksin"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Miten tää on provo? :o

Ja mä en ole missään luuhannut, vaan mies sanoo että mun pitää lähteä, mutta ei halua myöskään että otan lapsia, ja sitten jos en tule kotiin aamulla, kun hänen pitää mennä töihin - mä oonkin huono ihminen, ja teen kiusaa.

Ja ei, en ole mikään miehen siivellä eläjä, on työt ja koulut, mutta nyt nuorimman kanssa kotona.

Kieltämättä provo tulee mieleen, koska ongelma kuulostaa niin älyttömältä. Jos minulle mieheni sanoisi riidan päätteeksi, että minun pitää aamulla lähteä, ei sillä olisi mitään vaikutusta toimintaani. Jos jatkaisi vaatimistaan, toteaisin että minula on oikeus olla kodissani ja nyt pysytellään eri huoneissa. Ei normaalisti aikuinen anna toisen ihmisen tuolla lailla pompotella itseään eikä normaalissa parisuhteessa sanavalta ole yksin miehellä. Normaalissa parisuhteessa mies vaan voi käskeä naista lähtemään kodistaan.

Jos et ole provo, niin sanonpa vaan, että on ihan oma valintasi, totteletko miestäsi vai oletko täysvaltainen aikuinen.

Miten tää on provo? :o

Ja mä en ole missään luuhannut, vaan mies sanoo että mun pitää lähteä, mutta ei halua myöskään että otan lapsia, ja sitten jos en tule kotiin aamulla, kun hänen pitää mennä töihin - mä oonkin huono ihminen, ja teen kiusaa.

Ja ei, en ole mikään miehen siivellä eläjä, on työt ja koulut, mutta nyt nuorimman kanssa kotona.

No niin. Eli oikeasti, sano sille miehelle, että hänen vaatimuksensa ovat mahdottomia. Et voi millään yhtä aikaa olla pois kotoa ja lasten kanssa kotona.

Alkuperäinen kirjoittaja Mörköäiti;30467256:
Kieltämättä provo tulee mieleen, koska ongelma kuulostaa niin älyttömältä. Jos minulle mieheni sanoisi riidan päätteeksi, että minun pitää aamulla lähteä, ei sillä olisi mitään vaikutusta toimintaani. Jos jatkaisi vaatimistaan, toteaisin että minula on oikeus olla kodissani ja nyt pysytellään eri huoneissa. Ei normaalisti aikuinen anna toisen ihmisen tuolla lailla pompotella itseään eikä normaalissa parisuhteessa sanavalta ole yksin miehellä. Normaalissa parisuhteessa mies vaan voi käskeä naista lähtemään kodistaan.

Jos et ole provo, niin sanonpa vaan, että on ihan oma valintasi, totteletko miestäsi vai oletko täysvaltainen aikuinen.

Koska mä olen väsynyt. Mä en jaksa. Mä en jaksa riidellä, mä en jaksa huutaa, mä en jaksa oven paukutusta, mä en halua että lapsia sattuu tämä. MÄ EN JAKSA: mä olen aivan rikki, ja tuntuu että mä voin käydä kohta mun miehen kimppuun, koska se on niin uskomattoman vaikea tässä asiassa!! Mä en halua satuttaa ketään, mä haluan että kaikilla on turvallinen olo.

Me ollaan taisteltu viimeiset kolme vuotta parista asiasta, ja riidat ettei lopu, alkaa olla takki tyhjänä. Mä vaan oon niin valmis luovuttamaan.

Ainakin pyysin apua.

Mistä pyysit apua ja miten? Tää häröily mitä sä nyt kirjoitat ei kyllä avaa yhtään mitään!! Kellä on huono olo, miksi riidellään, kuka huutaa, miksi johonkin sattuu, miksi juuri sinä joudut kotoa pois, miten mies jaksaa käydä töissä, kuka hullu vaatii puolisoaan lähtemään öiksi pois kotoa, joku ei jaksa huutaa, joku paukuttaa ovia, en lähe turvakotiin, ehkä poliisi tai rauhanturvajoukot??????!!!!!!

Koska mä olen väsynyt. Mä en jaksa. Mä en jaksa riidellä, mä en jaksa huutaa, mä en jaksa oven paukutusta, mä en halua että lapsia sattuu tämä. MÄ EN JAKSA: mä olen aivan rikki, ja tuntuu että mä voin käydä kohta mun miehen kimppuun, koska se on niin uskomattoman vaikea tässä asiassa!! Mä en halua satuttaa ketään, mä haluan että kaikilla on turvallinen olo.

Me ollaan taisteltu viimeiset kolme vuotta parista asiasta, ja riidat ettei lopu, alkaa olla takki tyhjänä. Mä vaan oon niin valmis luovuttamaan.

Ainakin pyysin apua.

Eli onhan teillä aika isoista ongelmista kyse vaikkei pettämistä olekaan.... Miehenkin takki taitaa olla aika tyhjä myös.

[QUOTE="neiti näpsä";30467282]Mistä pyysit apua ja miten? Tää häröily mitä sä nyt kirjoitat ei kyllä avaa yhtään mitään!! Kellä on huono olo, miksi riidellään, kuka huutaa, miksi johonkin sattuu, miksi juuri sinä joudut kotoa pois, miten mies jaksaa käydä töissä, kuka hullu vaatii puolisoaan lähtemään öiksi pois kotoa, joku ei jaksa huutaa, joku paukuttaa ovia, en lähe turvakotiin, ehkä poliisi tai rauhanturvajoukot??????!!!!!![/QUOTE]

Mä kysyin täältä apua, kun meidän riidat on mennyt siihen pisteeseen, että toisen pitää lähteä pois, kun tämä on vain yhtä huutoa ja oven paukuttelua. Kysyin että mitä voin tehdä, että minä en joutuisi täältä lähteä ilman lapsia, ja voinko pyytää poliiseja tulemaan "välikädeksi", ettei lapset joutuisi katsomaan sitä huutoa, jos me aletaan täällä taistelemaan kumpi lähtee. JOKU ehdotti mulle turvakotia, ja mä mietin asiaa, mmutta mulle sanottiin etten sinne voi mennä, kun ei ole väkivaltaa, vaan "perus perheriita". Mies vaatii että mä lähden, koska "hänen asunto", ja mä en voi ottaa lapsia mukaan, ja repiä niitä jonnekin tuntemattomaan paikkaan, mutta kuka niitä hoitaa kun mies on töissä? MÄ EN TIEDÄ mitä mies musta haluaa, kun haluaa että lähden, mutta en saa ottaa lapsia, mutta en myöskään hylätä, ja.. MÄ EN TIEDÄ itsekään mistään mitään. Mä oon väsynyt, mä en jaksa tätä, ja mä en tiedä mitä mun pitäisi tehdä! ja nyt mä oon provo, vittu kiitos!!!!

Mä kysyin täältä apua, kun meidän riidat on mennyt siihen pisteeseen, että toisen pitää lähteä pois, kun tämä on vain yhtä huutoa ja oven paukuttelua. Kysyin että mitä voin tehdä, että minä en joutuisi täältä lähteä ilman lapsia, ja voinko pyytää poliiseja tulemaan "välikädeksi", ettei lapset joutuisi katsomaan sitä huutoa, jos me aletaan täällä taistelemaan kumpi lähtee. JOKU ehdotti mulle turvakotia, ja mä mietin asiaa, mmutta mulle sanottiin etten sinne voi mennä, kun ei ole väkivaltaa, vaan "perus perheriita". Mies vaatii että mä lähden, koska "hänen asunto", ja mä en voi ottaa lapsia mukaan, ja repiä niitä jonnekin tuntemattomaan paikkaan, mutta kuka niitä hoitaa kun mies on töissä? MÄ EN TIEDÄ mitä mies musta haluaa, kun haluaa että lähden, mutta en saa ottaa lapsia, mutta en myöskään hylätä, ja.. MÄ EN TIEDÄ itsekään mistään mitään. Mä oon väsynyt, mä en jaksa tätä, ja mä en tiedä mitä mun pitäisi tehdä! ja nyt mä oon provo, vittu kiitos!!!!

Ihan aluksi sun pitää tietää jotain, ja seon se, mitä itse haluat. Sekä se, että mies ei päätä sun puolesta asioita. Olennaista ei ole se, mitä mies haluaa sinusta - lakkaa välittämästä siitä. Mieti, mitä itse haluat ja lähde miettimään tilannetta siitä lähtökohdasta.

• Tykkää
Reactions: Neljän Äiti

Niin siis tarkoittiko mies, että lähdet heti, vai että alat etsiä asuntoa itsellesi? Että siis lähdet jossain vaiheessa?

Vielä kerran sanon sinulle, että kysyt mieheltä, mitä hän ihan oikeasti haluaa sinun tekevän, koska hänen puheissaan/vaatimuksissaan ei ole mitään tolkkua.

Meeppä heti huomenna kysymään kunnan/kaupungin vuokra-asuntoa. Voi tosiaan irrota nopeestikkin.
Ja tottakai voit soittaa poliisit jos koet miehen käytöksen uhkaavaksi.

Mutta, mä en jaksa taistella nyt teidänkin kanssa. Muutenkin ihan paska fiilis ja hätä. Mä en jaksa puolustella provoilua tai muuta. Sori. Mä meen etsimään vähän tietoa mihin voisin mennä, jos tulee lähtö kohta.

Kun ei ole mitään konkreettista ongelmaa mitä ratkoa. Ei ole rahahuolia, ei pettämistä, ei väkivaltaa, ei valehtelua, ei että toinen olisi "laiska paska". Me ei vaan enää rakasteta.
No miksi sitten tappelette? Voit ihan hyvin sanoa miehelle, että lähdet kyllä, kunhan saat asiat järjestettyä. Ei kai ketään tarvitse ulos ajaa eikä heti turvakotiin tarvitse juosta, jos erota halutaan.

Mutta, mä en jaksa taistella nyt teidänkin kanssa. Muutenkin ihan paska fiilis ja hätä. Mä en jaksa puolustella provoilua tai muuta. Sori. Mä meen etsimään vähän tietoa mihin voisin mennä, jos tulee lähtö kohta.

Eikun nyt ihan oikeasti ensin annat sen miehen rauhoittua ja sitten puhut hänen kanssaan. Jos olette järkeviä ihmisiä, ei hän sinua ulos heitä. Sen sijaan sinun kannattaa ihan oikeasti ajatella pois muuttamista, eli ihan oikeasti asunnon hankkimista. Jos tilanne menee pahaksi ja pitää kiireellä lähteä, niin se turvakoti on ratkaisu. Mutta se ei ole välttämätöntä, jos molemmat ajattelevat tilanteen nyt järkevästi.

Anteeksi, jos jossain vaiheessa loukkasin.

Kun ei ole mitään konkreettista ongelmaa mitä ratkoa. Ei ole rahahuolia, ei pettämistä, ei väkivaltaa, ei valehtelua, ei että toinen olisi "laiska paska". Me ei vaan enää rakasteta.

Niin no, sekin riittää eron syyksi. Nyt ihan rauhassa miehelle puhut että on varmasti parempi nyt erota, tai ainakin ottaa aikalisä, ja lähdette heti kun saat hommat järkättyä siihen pisteeseen ettei turvakotiin tarvitse muuttaa. Mies ymmärtää sen varmasti kun tietää ettei voi sinua kodistasi uloskaan heittää vaan laki on sinun puolellasi ja antaa aikaa järjestää asiat.

Yhteistyössä