ASUNTO asioista tietävät,mies meinää heittää VAUVAn ja minut ulos!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja rankkaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
tilanne se että mies on asunnot jo kauan tässä ja itse muutin myöhemmin ja sitten vauvakin tuli...
kaupungin asunnossa majaillaan,en meinannut luopu omasta asunnostani koska olen muuttanut niin paljon vuosien aikana että mieheni lupasi että jos erotaan saan toki jäädä juuri remontoimaamme asuntoon ja mitä hän tekisi kolmiolla yksin..noh nyt kumminkin hänelle oli asunto toimistolla sanottu että hänen ei kannata antaa asuntoa meille vaan vaihtaa tämä pienempää...
kiva kiva tiedän nyt että oli tyhmää uskoa hänen lupauksiinsa mutta enhän toki olisi uskonut että mies heittää oman lapsensa pihalle!!
ei ole rahaa mihinkään takuuu vuokriin ja kyllä se on oikeasti ikävää muutta sitten sinne minne on pakko ties millaseen luukkuun=(yksin vauvan kanssa kumminkin tarvitsisin tukijoukkojani..
onkohan hänellä joku irtisanois aika...?

Ota heti huomenna yhteyttä stadin asuntoihin!
Jos pystyisi majailemaan jossain tai saisit miehen kanssa sovittua asiaa, niin 30.9. valmistuu Viikkiin uusia asuntoja =)

Kerro nyt ap onko sinun nimeäsi siinä vuokrasopimuksessa? Jos se on kaupungin asunto, soitat sinne toimistoon ja kerrot tilanteen. Tuskin heittävät ulos äitiä lapsensa kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kerro nyt ap onko sinun nimeäsi siinä vuokrasopimuksessa? Jos se on kaupungin asunto, soitat sinne toimistoon ja kerrot tilanteen. Tuskin heittävät ulos äitiä lapsensa kanssa.

joo nimeni on lisätty vuokrasopimukseen kuin myös lapsemme nimi
ja ne viikin asunnot on ihan järjettömän hintaisia..ei mulla ole varaa ihan mihin vaan muuttaa=(

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

joo nimeni on lisätty vuokrasopimukseen kuin myös lapsemme nimi
ja ne viikin asunnot on ihan järjettömän hintaisia..ei mulla ole varaa ihan mihin vaan muuttaa=(

No sitten sinua ei heitä sieltä kukaan ulos, ainakaan mies. Soita aamulla sine asuntotoimistoon. Sulla ei ole yksin siis edes varaa jäädä sinne missä nyt asutte?

siis joudun asumistuen jälkeen vielä osan maksamaan omistani eli siis äippärahasta mutta sen pystyn juuri ja juuri maksamaan..pakkohan se on tämä on kumminkin halpa kolmio helsingissä junaradan vieressä..vuokra 660e eli en vastaavaan kyllä heti löydä..

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
siis joudun asumistuen jälkeen vielä osan maksamaan omistani eli siis äippärahasta mutta sen pystyn juuri ja juuri maksamaan..pakkohan se on tämä on kumminkin halpa kolmio helsingissä junaradan vieressä..vuokra 660e eli en vastaavaan kyllä heti löydä..
Onko sun miehesi siis virallisesti siirtänyt kirjansa pois ko asunnosta? Vai saitteko yhdessa tuota asumistukea? Sen tuen määrä nimittäin muuttuu siinä vaiheessa, kun teitä on yksi asunnossa vähemmän.

nyt ei ole asumistukea vaan saisin sitä yksin asuessani.mieheni kirjat on edelleen täällä ja hän on maksanut osan vuokrasta koska tietää että sen takia en saa asumistukea..
minulle ihan siellä toimistossa sanottiin että koska minut lisättiin vuokra soppariin myöhemmin niin en voi olla tasavertainen vuokralainen mihen kanssa vaan hän on asunnon pää vuokralainen ja jos ero tulisi niin asunto on miehen!!

Alkuperäinen kirjoittaja BKM:
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Mä olen aikoinaan lempannut vuokra-asunnosta ukon ulos yhdessä yössä, mutta mä en ollut silloin päävuokralainen vaan ainoa vuokralainen. Jos mulla ja tyypillä olisi ollut jokin sopimus, olisin joutunut sitä sopimusta noudattamaan. Onneksi ei ollut.

Tismalleen näin meilläkin. :D Sinne meni ja onneksi ei ollut molempien nimeä papereissa. :D

Huh, mikä meteli siitä nousis, jos esim minä kertoisin, että olisin nakannut jonkun naisen ulos yhteisestä kodistamme.

Alkuperäinen kirjoittaja Keijo 50v:
Huh, mikä meteli siitä nousis, jos esim minä kertoisin, että olisin nakannut jonkun naisen ulos yhteisestä kodistamme.
Tässä varmaan se ero, että en mäkään lempannut ukkoa pihalle yhteisestä kodistamme vaan minun omasta kodistani :)

nii ja meillä se mies oli se kuka löysi uuden ja halusi erota..et perkele..kiva et jätät vauvas3kk ja vaimos ku päätit lähetä toisen juuri eroavan eukon matkan..no joo ei siinä mitään viekää meiltä kotikin musta on hirveen kiva sitten antaa pieni vauvani tänne teille kylään kun on ensin tälleen tehty...

nii ja meillä se mies oli se kuka löysi uuden ja halusi erota..et perkele..kiva et jätät vauvas3kk ja vaimos ku päätit lähetä toisen juuri eroavan eukon matkan..no joo ei siinä mitään viekää meiltä kotikin musta on hirveen kiva sitten antaa pieni vauvani tänne teille kylään kun on ensin tälleen tehty...

Alkuperäinen kirjoittaja ap :

No luojan kiitos olette sentään naimisissa ja teillä ei toivottavasti ole avioehtoa? On sulla sitten edes vähän enemmän suojaa... Otat vaan nyt heti sinne asukastoimistoon yhteyttä ja kysyt neuvoa mitä pitäis tehdä, oisko heillä tarjota toiselle uusi asunto (loogisempaa olisi että tarjoaisivat miehelle kaksiota jos sinä kerran jäät vauvan kanssa).

Alkuperäinen kirjoittaja Keijo 50v:

:D Niin. Mut mä heitinkin miehen ja se on tietysti eri juttu. :whistle: Mutta jos sun nainen olis hakannut sua jä sä heittäisit sen ulos niin mä lupaan että olisin sun puolella. ;)

AP Jos olette kaksin vauvan kanssa ette saa koko kolmion neliömäärään asumistukea. Ota ensin selvää neliöistä johon tukea maksetaan ja onko sulla varaa maksaa se loppu osa itse (ettei tarvitse turhaa riidellä) jos et vaikka pystykkään pitämään asuntoa.

Tottahan se on että yh-äiti vauvan kanssa saa helposti ja nopeasti kaupungilta kämpän, toisin kuin yksinäinen mies.
Pakkohan se on ottaa vastaan ensimmäinen tarjottu luukku, mutta parempi sekin on kuin taivasalla. Turvaverkkoja voi rakentaa itse, oma asenne auttaa paljon.
Hurjasti tsemppiä ikävään tilanteeseenne!

Alkuperäinen kirjoittaja Peuhu:
AP Jos olette kaksin vauvan kanssa ette saa koko kolmion neliömäärään asumistukea. Ota ensin selvää neliöistä johon tukea maksetaan ja onko sulla varaa maksaa se loppu osa itse (ettei tarvitse turhaa riidellä) jos et vaikka pystykkään pitämään asuntoa.

Tämä tuli mullekkin mieleen että eiköhän noissakin ole jotkuu rajat mihin neliöihin asti maksavat sitä tukea, vaikka tuo halvalta kämpältä kuullostakin.

Olen tosi pahoillani tilanteestasi, mutta valitettava fakta on, että Helsingistä ei löydy hyvää ja halpaa asuntoa yhtä aikaa, ei kenellekkään. Joten jos haluat asunnon jossa sinulla on varaa asua tarvitsee sinun ottaa se nk. ensimmäine loukku vastaan, tai sitten muuttaa kalliimpaa asuntoo, mutta kyllä 660? jo hyvän kaksion saa, mitä nyt olisit tuosta valmis maksamaan.

Me olimme exän kansa samanveroisia vuokralaisia. Ex ei suostunut lähteä ja minä taas opiskelun takia tarvitsin asuntoa, enkä olisi siltä paikka kunnalta uutta saanut. Mies ei töissä ko. kaupungissa. Oikeus päätti että se, joka asuntoa enemmän tarvitsee, niin saa jäädä ja toinen saa häädön eron vuoksi.

Yhteistyössä