ASUNTO asioista tietävät,mies meinää heittää VAUVAn ja minut ulos!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja rankkaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

rankkaa

Vieras
eli ollaan erottu ja mies asuunyt tilapäisesti kaverin luona,,aluksi sovimme että vuokra oikeus siirretään minulle (mies siis päävuokralainen)nyt hän ilmoitti että ei aikaan luopua asunnosta..
kiva kiva et heittää mut vauvan kanssa pihalle...VOINKO hän ihan oikeasti vaan heittää meiät pihalle??
sanoi että kyllä mä saan vaikka vkossa vauvan kanssa asunnon joo helsingissä kun on niin ihana asunto tilanne ja sithän mun olis pakko ottaa vaan joku kamala luullu tie mistä missä ei ole mitää tukiverkosta ym...kamalaa muutenkin rankkaa...

mutta siis todella voiko hän vaan heittää meidät pihalle??
kuinkahan nopeasti oikeesti helsinggä saisi asunnon kun täällä kulema asunnotomilla yksinhakijoillakin menee helposti 2vuotta..

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Vuokranantajahan sen päättää, kummalle teistä asuntonsa vuokraa. Joten otapa yhteys vuokranantajaan.

Jos asunto on miehen nimillä niin ei se vuokran antaja sitä ilman hyvää syytä sieltä pihalle saa, on vuokralaisellakin oikeutensa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jos asunto on miehen nimillä niin ei se vuokran antaja sitä ilman hyvää syytä sieltä pihalle saa, on vuokralaisellakin oikeutensa.
Ei ilman hyvää syytä. Mutta jos kyseinen vuokralainen ei asu enää itse ko asunnossa eikä vuokrasopimuksessa ole ollut mainintaa siitä, että vuokralainen olisi oikeutetu vuokraamaan asuntoa edelleen kolmannelle osapuolelle, siinä voi olla se hyvä syy.

Vuokranantajahan sen päättää, kummalle teistä asuntonsa vuokraa. Joten otapa yhteys vuokranantajaan.

Se on kyllä totta jos mies on vuokrasopimuksessa vuokraajana.

Ei ilman hyvää syytä. Mutta jos kyseinen vuokralainen ei asu enää itse ko asunnossa eikä vuokrasopimuksessa ole ollut mainintaa siitä, että vuokralainen olisi oikeutetu vuokraamaan asuntoa edelleen kolmannelle osapuolelle, siinä voi olla se hyvä syy.

no tuskin se mies on kirjojansa mihinkään muuttanut eli asuu kyllä asunnossa. Ja mies oli päävuokralainen, joten kyllä akkansa saa siihen jättää jos haluaa, mutta vuokranantaja ei saa päävuokralaista pihalle.

no tuskin se mies on kirjojansa mihinkään muuttanut eli asuu kyllä asunnossa. Ja mies oli päävuokralainen, joten kyllä akkansa saa siihen jättää jos haluaa, mutta vuokranantaja ei saa päävuokralaista pihalle.

aivan.

Tossakin vaikuttaa se, millainen vuokrasuhde ap:llä on. Jos mies on päävuokralainen ja ap alivuokralainen, niin ei ap:tä ihan niin vaan heitetä siitä asunnosta ulos. Jos taas mies on vuokralainen ja ap vaan muuttanut miehensä vuokraamaan asuntoon olematta itse vuokralainen, tilanne on jo toinen.

Tossakin vaikuttaa se, millainen vuokrasuhde ap:llä on. Jos mies on päävuokralainen ja ap alivuokralainen, niin ei ap:tä ihan niin vaan heitetä siitä asunnosta ulos. Jos taas mies on vuokralainen ja ap vaan muuttanut miehensä vuokraamaan asuntoon olematta itse vuokralainen, tilanne on jo toinen.

Käsitykseni mukaan päävuokralainen saa alivuokralaisen ulos ihan sillä että tarvii tilat omaan käyttöönsä.

kunhan pistät töpinäksi! Et kai sitten muka meinaa heittää miestä ulos "omasta" asunnostaan? Etuovesta löysin montakin asuntoa alle 700 vuokran...

http://www.vuokraovi.com/vuokraovi/main/searchlist.action

Jos sulla on paljon rahaa ja pystyt maksamaan takuuvuokran tuosta vaan, niin sitten tonne vuokraovi.comiin sun muihin. Muussa tapauksessa kannattaa mennä pikaisesti sossuun, sitä kautta saat vauvan kanssa asunnon nopeammin kuin osaat arvatakaan.

Ihan vuokrasopimuksen mukaan eli varmaan kuukausi.

Munkin mielestä se on kuukausi jos on päävuokralainen/alivuokralainen-vuokrasopimus. Mutta varma en ole. Mutta tuskinpa ap:lla on ollut mitään vuokrasopimusta miehensä kanssa? Jos ovat yhdessä asuneet.

Ihan vuokrasopimuksen mukaan eli varmaan kuukausi.
Mä olen aikoinaan lempannut vuokra-asunnosta ukon ulos yhdessä yössä, mutta mä en ollut silloin päävuokralainen vaan ainoa vuokralainen. Jos mulla ja tyypillä olisi ollut jokin sopimus, olisin joutunut sitä sopimusta noudattamaan. Onneksi ei ollut.

Jos on perhe eli mies, nainen ja yhteinen (?) vauva niin ei kai silloin yksi ole päävuokralainen ja muut ali? Oikeesti? Jos molemmat on kirjoilla?

Ei kun se, jonka nimi on sopimuksessa, on vuokralainen ja muut sitten vaan asuu siinä asunnossa. Asunnon haltija saa tietysti vuokraamastaan asunnosta heittää pois kenet haluaa.

Jos on perhe eli mies, nainen ja yhteinen (?) vauva niin ei kai silloin yksi ole päävuokralainen ja muut ali? Oikeesti? Jos molemmat on kirjoilla?

Meillä on niin että asunto on vuokrattu mun nimiin. Muut perheenjäsenet ovat "mukana muuttavia henkilöitä".

Mä olen aikoinaan lempannut vuokra-asunnosta ukon ulos yhdessä yössä, mutta mä en ollut silloin päävuokralainen vaan ainoa vuokralainen. Jos mulla ja tyypillä olisi ollut jokin sopimus, olisin joutunut sitä sopimusta noudattamaan. Onneksi ei ollut.

Tismalleen näin meilläkin. :D Sinne meni ja onneksi ei ollut molempien nimeä papereissa. :D

Yhteistyössä