Mitä herkkuja vähävaraisen lapsiperheen joulukoriin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kahvia, suklaata, manteleita, pähkinöitä, glögiä & lapsille semmoinen kuohujuomapullo.

yCDs.jpeg

Jos perheen vanhemmat juo kahvia, niin sitä. Tai sitten teetä. Jotain lasten mielestä hyviä herkkuja, fazerin sinistä, pätkistä jne. ja pipareita. Kaikkea sellaista, mistä olet varma, että menevät käyttöön. :) Lisäksi joku kaunis kynttilä/lyhty/joulukukka, jos perhe tykkää. :)

...puuroriisiä, kanelia, luumumarmeladia, kuivakakkua?
Ihan hyviä juttuja, mutta minä ajattelen, että vaikka miten olisi vähävarainen perhe, niin luultavasti heillä kuitenkin on hankittuna sitä puuroriisiä ja pipareita, ja ehkä torttutarpeetkin.

Minä ostaisin ison juustokimpaleen, hyvää leipää, vaikka maalaisleipää tai patonkia, tai joululimppua jos siitä tykkäävät. Joulupulla myös kiva. Päärynöitä tms. hedelmiä voisi myös ostaa, hedelmät on kalliita. Kahvia, suklaata, lapsille kaakaota tms.

• Tykkää
Reactions: Asiankannattaja
öö no lähinnä ajattelin että tulisi mahdollisimman paljon tarpeellista, esim. en ajatellut että laitan kuivattuja hedelmiä, maustettuja teetä yms... jää varmaankin syömättä.

Miksi jää syömättä? Jos tiedät, että eivät niistä tykkää, niin silloin toki kannattaa jäädä pois. Mutta miksi pienituloinen ei tykkäisi maustetusta teestä tai kuivatuista hedelmistä?

Älä nyt ainakaan osta vaan jotain X-tran puuroriisiä, Rainbown rusinoita ja euron piparkakkupakettia.

Ihan hyviä juttuja, mutta minä ajattelen, että vaikka miten olisi vähävarainen perhe, niin luultavasti heillä kuitenkin on hankittuna sitä puuroriisiä ja pipareita, ja ehkä torttutarpeetkin.

Minä ostaisin ison juustokimpaleen, hyvää leipää, vaikka maalaisleipää tai patonkia, tai joululimppua jos siitä tykkäävät. Joulupulla myös kiva. Päärynöitä tms. hedelmiä voisi myös ostaa, hedelmät on kalliita. Kahvia, suklaata, lapsille kaakaota tms.

Aivan. Tässä oli hyviä vinkkejä. Juuri ne puuroriisit on sitä halpaa ruokaa, mitä voi kyllä ostaa pienilläkin tuloilla. Kun kerran lahjaksi ostaa, voisi sinne ostaa hyödyllisten tuotteiden lisäksi jotain vähän hienompia herkkuja.

• Tykkää
Reactions: Asiankannattaja
öö no lähinnä ajattelin että tulisi mahdollisimman paljon tarpeellista, esim. en ajatellut että laitan kuivattuja hedelmiä, maustettuja teetä yms... jää varmaankin syömättä.
Kait sä ny ittekin tiedät mitä ihminen elääkseen tarttee?

Mut siinä mielessä olet kyllä oikeessa et jos tarkoitus on antaa muutakin kuin joulumieltä niin kallis purkki friteerattuja etanoita ei välttämättä ole se paras lahjaidea.

Mä lataisin kassiin säilyviä peruselintarvikkeita, niinku puuroriisipaketin, elovenapaketin, jauhopussin, soijarouhepussin, sokeripussin, kilon sinappia ja ketsuppia jne ja ollakseen jouluinen niin pari kiloa punaisia omppuja. Parilla kympillä saa aikasmoisen kantamuksen jonka sisältö ei varmastikaan mene hukkaan.

Itse asiassa ton tyyppisen kassin käyn itte täs lähipäivinä viemässä kotoaan muuttaneelle pojalleni.

Ei nyt leipää kai kannata... Sitähän pystyy halvalla tehdä itekkin. Voisin ite haluta kalliimpia ruoka-aineita yms. esim. kalaa, juustoa, pähkinöitä, hyvä konvehtirasia, hedelmiä, kaunis joulukukka...

Ei nyt leipää kai kannata... Sitähän pystyy halvalla tehdä itekkin. Voisin ite haluta kalliimpia ruoka-aineita yms. esim. kalaa, juustoa, pähkinöitä, hyvä konvehtirasia, hedelmiä, kaunis joulukukka...
Minäkin leivon paljon itse, mutta onhan se ihanaa saada jotain hyvää herkkuleipää joskus valmiinakin. En nyt tarkoita mitään 'tusinaleipää', vaan pienen leipomon leipää tai jostain herkkupisteestä hankittua.

Pitääkö säilyä pitkään ennen viemistä? Silloin ei ehkä ole hyvä idea leipä+juusto ja tuoreet hedelmät.

Erikoisempia konvehteja, rusinapähkinäsekoitus, glögiä, hilloa/marmeladia+Kantolan Valitut-rasia.

Itse veisin luultavasti jotain tällaista: jotain kalliimpaa glögiä kuin se perus-mehupurkkiglögi, pähkinöitä, luomurusinoita, ehkä erillinen pähkinäsekoitus, erilaisia tuoreita hedelmiä, kuivattuja hedelmiä, muutama juusto (ei mitään Oltermannia vaan jotain kalliimpaa, mitä on tarkoitus syödä sellaisenaan), jotain vähän kalliimpia keksejä, suklaata (ei mitään perus-konvehteja vaan jotain erikoisempia), kahvia tai teetä sen mukaan kumpaa juovat. Tämän lisäksi voi laittaa niitä mainittuja ruokatarvikkeita. Jos kyseessä olisi kasvissyöjäperhe (tuskin on, mutta annan silti esimerkin) voisin ostaa Ruohonjuuresta jotain vegeruokaa.

Aivan uskomaton ketju. Siis minä kyllä loukkaantuisin, jos minulle/meille suunniteltaisiin lahja meidän tulojen mukaan. Ostanpa tällaista kallista, kun heillä ei ole muuten varaa?!?
Voi olla että kieltäytyisin moisesta heti. Ajatelkaa nyt sitä lahjan saajaa. Jos kyseessä olisi varakas perhe, mitäs heille ostaisitte?

Aivan uskomaton ketju. Siis minä kyllä loukkaantuisin, jos minulle/meille suunniteltaisiin lahja meidän tulojen mukaan. Ostanpa tällaista kallista, kun heillä ei ole muuten varaa?!?
Voi olla että kieltäytyisin moisesta heti. Ajatelkaa nyt sitä lahjan saajaa. Jos kyseessä olisi varakas perhe, mitäs heille ostaisitte?
Mikä siinä siis loukkaisi?

Yhteistyössä