Grillausvinkkejä otetaan vastaan!!! :)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Amelie
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Amelie

Vieras
Tuttavaperhe on tulossa viikonlopuksi kylään ja olisi kiva grillata jos kelit sallii.
Kaipaisin ideoita,mitä herkkuja vois tarjota.Perheen äiti on kasvissyöjä,joten siinä riittää mulla haastetta:)

laittakaas suosikkejanne,thanks...

Mun ehdoton suosikki on Atrian Ohut leike, kanan fileepihvejä kermaisessa kastikkeessa :p

Kasvissyöjälle laittaisin ainakin folionyyttejä, joissa on isohkoja paloja paprikaa, kesäkurpitsaa, sipulia ja maustevoita/tuorejuustoa.

Ja kahdenlaista salaattia :

1. Jäävuorisaalaattia
Kirsikkatomaattia
viinirypäleitä
vesimelonia
fetajuustoa

2.
makaronia
omenaa
juustoa
kiinankaalia
punasipulia
majoneesi

Ananasrenkaat on grillattuna huippuhyviä =)

1. Laita herkkusienten sisään homejuustoa tai maustettua tuorejuustoa. Lihansyöjien sienten ympärille voi kieputtaa pekonia.

2. Tee folionyyttejä. Folion sisälle voi laittaa esim. pilkottua tomaattia, basilikaa, fetajuustoa/ homejuustoa / tuorejuutoa, sipulia, tilkkasen oliiviöljyä, suolaa ja mustapippuria.

3. Myös perunasipulisekoituksesta, valkosipulista ja juustosta saa kivoja nyyttejä.

4. Tehkää vartaita. Jokainen saa kasata itse oman vartaansa. Kasvissyöjä voi siis jättää lihat ja kanat pois. Vartaissa voi grillailla vaikkapa kesäkurpitsaa, sipulia, paprikaa ja minitomaatteja. Mausta vartaat grillauskastikeella ennen grillausta.

5. Grillatkaa maisseja. Mausteeksi suolaa, pippuria ja voita. Naminami!

Toivottavasti näistä on apua ja aurinko paistaisi viikonloppuna...

Mun ukkeli tykkää täytetyistä herkkusienistä ja molemmat tykätään kesäkurpitsa-siivuista grillattuna (siis kesäkurpitsalle vähän öljyä ja vaikka grillausmaustetta pintaan, niin hyvä tulee).

Sekin oli ihan hyvää, kun laitettiin nektariinia folioon ja grillautumaan. Sitten kermavaahtoa päälle ennen tarjoilua. :p

kasviskoskenlaskijanyyttejä Valion sivuilla kivoja grilliohjeita.

Joskus olen laittanut grillivuokaan kaikenmoisia kasviksia porkkanaa parsakaalia herneitä kesäkurpitsaa, kukkakaalia ja sitten vaan sivelly grilliöljyllä ja seotellu ihan namia tuli.

-vartaisiin sipulilohkoja, tomaatteja, herkkusieniä, paprikapaloja, kasäkurpitsaa, marinadilla voi pyyhkästä
-maissintähkät grillattuina,esikypsennetyt on kätsyjä
-folionyyttiin keitettyjä uusia pottuja, kokonaisia valkosipulinkynsiä,päälle loraus öljyä tai voita
-halloumijuusto on ihanaa grillattuna

Yhteistyössä