Mitä ärsyttävää teille on tapahtunut tai sanottu UIMAHALLISSA?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Kyyläsikö joku suihkussa häpykarvojasi? Haukuttiinko sinua lihavaksi pukuhuoneessa? Kiilasiko joku sinut törkeästi vesijuoksussa? Tai muuta sellaista...

Onko sulle sattunut tai sanottu uimahallissa jotain mikä on saanut ärsytyksen nousemaan? :snotty:

Siellä missä ennen kävin, oli ikävä kyllä melkein aina samaan aikaan mun kanssa sellanen kunnon norsunvittunaamanen pikkuporukka, joka koostui 40-60 vuotiaista. Mussutti kaikille kaikesta ja "hiljaa" arvosteli muita selän keskenään pukuhuoneessa. Muunmuassa minun tatuointejani.
Jaksoivat aina määkiä muiden pukuhuone/suihkutila/uimakäyttäytymisestä ihan päin naamaakin, mutta esim. yksi tästä porukasta polski aina täysissä pakkeleissa ja kaikki korut päällä.

Onneks ei tarvi kattella niitä enää, ja toivottavasti on vaihtanut aluetta tai maailmankaikkeutta kun palaan sille hallille.

Joskus kun teininä olin uimahallissa ja suihkussa uimapuku päällä (uinnin jälkeen) niin joku mummo tuli huutamaan mulle, että "hittoako tänne tulet vettä tuhlaamaan uimapuku päällä!" Vieläkään en ole ymmärtänyt, että miten sitä vettä sitten kuluis vähemmän jos ei olisi sitä uimapukua..?

"Äiti kato ton mahaa" ja semmonen :------O - ilme.
Eikä ollut mikään pikkutyttö, äiti vaan hyssytteli nolona ja liukeni paikalta. Teki mieli huutaa että tulkaa nyt lähempää katsomaan, mutta en sitten kehdannut kun alkoi itkettää. Olin raskaana, toki on myös ylipainoa, näytin varmaan vain tynnyri-lihavalta. Sen jälkeen ei ookkaan tullu käytyä uimahallissa tai kylpylässä julkisesti arvosteltavana, vaikka paino onkin pudonnut, kun sektiosta muistona kiva "etupylly" :(

oon päässyt helpolla; ärsyttävintä on ne äidit ja isät, jotka ottaa lapsensa mukaan sinne "ei lapsille"-kuntouintiradalle. Siellä ne sitten ruiskii ja polskuttaa ja huutaa vaikka olis kaksi allasta varattu huudolle ja polskimiselle ja roiskimiselle.

Maauimalan saunassa miesten puolella on vakioasiakkaita jotka käyttäytyvät helvetin röyhkeästi ja öykkärimäisesti ja joutuvat usein riitoihin keskenään tai lähinnä muiden asiakkaiden kanssa milloin mistäkin. Löylyä heitetään niin saatanasti ettei kukaan normaali aikuinen lapsista puhumattakaan voi saunaan mennä. Ja jatkuva tappelu kesällä siitä saako ikkunaa pitää saunassa auki vai ei.

Jotkut ovat saaneet porttikieltojakin, itse antaisin pysyvän porttikiellon koko porukalle. Monesti on tullut avauduttua näille kusipäille siitä kuinka aikuisen ihmisen pitäisi yleisissä tiloissa ottaa muut huomioon ja saunoa omassa saunassa itsensä vaikka hengiltä jos yhteiset pelisäännöt eivät kiinnosta.

• Tykkää
Reactions: Maewest
Meidän uimahallissamme on kaksi saunaa, ja menimme kerrankin siihen pienempään. Sepä sattui olemaan mummojen "löylysauna" (olen kyllä aiemminkin huomannut, että sieltä tulee mummoja punaisina kuin ravut), ja kun minä ja neljä lasta täytimme ylälauteen lähes kokonaan, yksi 1,5m leveä mummo tulee ja iloisena sanoo "kyllähän tänne vielä mahtuu", ja me tiivistimme niin että mummo mahtui (siihen löylyämpärin viereen). Yksi vielä olisi mennyt, mutta seuraavalla ovenavauksella niitä tuli kaksi lisää, yhtä leveitä. Eikä mitään anteeksipyyntöä, kunhan kääntyivät ja alkoivat sovitella leveitä ahtereitaan ylälauteelle ja minä tokaisin lapsille, että taitaa olla paras lähteä.

Näitä kirjoittamattomia sääntöjä taas, se oli niiden mummojen sauna selvästikin. Käytöstapoja voisi silti olla.

Faelivrin, mä käsitän ton kommentin niin, että jos sulla uimapuku suihkussa päällä se ei ole pesemistä vaan uimista. Eli parempi jos olisit uimassa, kuin muka peseytymässä suihkussa ja tuhlaamassa vettä. Suihkussa pitäisi olla alasti, että tulee puhdasta jälkeä... Selvensiköhän toi nyt yhtään?

[QUOTE="vieras";29114172]Faelivrin, mä käsitän ton kommentin niin, että jos sulla uimapuku suihkussa päällä se ei ole pesemistä vaan uimista. Eli parempi jos olisit uimassa, kuin muka peseytymässä suihkussa ja tuhlaamassa vettä. Suihkussa pitäisi olla alasti, että tulee puhdasta jälkeä... Selvensiköhän toi nyt yhtään?[/QUOTE]

No, mutta mä olin jo lähdössä pois koko uimahallista. Että mitäköhän se sitä mummoa liikutti, että kuinka puhdas mä kotonani olen? :D Sen kyllä ymmärrän, että pitää pesulla käydä alasti ennen altaaseen menoa.

Minuakin ärsyttää enemmän uima-alueella reunoilta hyppelevät lapset, paikoissa joissa hyppiminen kielletty. Hypyille ja peuhuille on oma allas.

Joskus olen myös sattunut sellaiselle radalle, jonka viereisellä radalla "kroolaa" joku vesitykki. Tiedättehän sen uimarin, joka lätkii käpäliään veteen kämmen auki niin että varmasti lentää ja roiskuu. Ja kämmen tulee välillä jopa sen välinarun yli ja mätkii meikäläistä. Mutta harvoin onneksi tuollaista on käynyt, joskus takavuosina oli sellainen yksi ja sama tyyppi joka kävi samalla hallilla kuin minä silloin ja sitä sitten yritti väistellä.

Asian vierestä mutta sanompa tässä kuitenkin: meikäläistä ei saisi mikään mahti menemään yleiseen uimahalliin akkojen ja kersojen arvosteltavaksi. Onneksi ei ole pakko mennä.

Jäi juttu kesken, kun piti käydä ottamassa pullat pois uunista..

Siinä samassa hallissa missä oli se roiskija, kävi myös yksi anorektikko, joka nälkäkuoleman partaalla ui matkaa lämpöuimahaalari päällä. Mä ahdistuin siitä anorektikosta lopulta niin paljon että vaihdoin hallia.

Mutta yleensä uimahalleissa on ollut ihan mukavaa.

Yhteistyössä