Kauneinta, mitä sulle on sanottu?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja gallup
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
G

gallup

Vieras
Mulle sanottiin sukujuhlissa:
Olet saanut kaksi kaunista tyttöä.

Saan tosi harvoin mitään kehuja keneltäkään.

Itse annan auliisti aina kehuja, kun on syytä. Joku osaa mun mielestä sisustaa sairaan hyvin tai on rakentanut kauniin talon. Kehun sitä.

Jonkun lapsi vaikuttaa fiksulta.Sanon sen.

Joku osaa pukeutua. Kerron sen ääneen.
Joku osaa maalata, kutoa, tehdä käsitöitä, jollain on upea piha. Kaikki osaavat jotain ja itse yleensä annan kehuja jos näen jtoain kaunista tai jos vaikka joku on kiva toisille. Saatan sanoa lasten kavereille että tuo oli kauniisti sanottu. Sinulla on kiva tapa puhua toisille.

Huomaan kyllä usein huonotkin puolet, helposti. Mutta olen kova kehumaan. Jostain syystä se ei kyllä tule takaisinpäin.

Miksi kehun? Minusta on kiva tehdä toisille hyvä mieli.

En kehu ksokaan valehtelemalla. Siis että "sulla on kivat lapset", jos eivät oiekasti ole. tai piha, tai maalaustaito jne.

kehun silloin kun joku osaa jotain tai joku on oikeasti hieno.

• Tykkää
Reactions: aamuntorkku
"Äiti" on kauneinta, mitä mulle on sanottu.

Mä en ole mikään erityisen kova kehumaan, en osaa kehua itsestäänselvyyksistä. Enkä myöskään odota, että mua kehuttaisiin itsestäänselvyyksistä. Kehun saavutuksista, onnistumisista ja siitä, että tekee jonkun asian poikkeuksellisen hyvin. Mä kiinnitän myös hyvin vähän huomiotani ihmisten ulkonäköön, pukeutumiseen, kampauksiin, koteihin jne enkä välttämättä edes huomaa, jos joku tuttu olisi vaikkapa käynyt kampaajalla.

Jos jätetään läheisten rakkauden sanelemat kommentit pois, niin "olet uskomattoman kaunis nainen" toiselta, itseäni vanhemmalta naiselta. En ole mikään missi, mutta toisen naisen kehut ovat harvinaisia. Oli vielä puolituttu ja selvinpäin. Häntä kadehdin itsetunnosta ja kyvystä kehua muita vilpittömästi.

Kun eräs potilas välitti terveiset (vuoden kuluttua siitä kun olin häntä hoitanut) kollegan kautta että "sille sen nimiselle hoitajalle terveisiä että en ikinä unohda sen hoitajan sanoja ja että kyllä siinä on ihminen oikeassa ammatissa". Auttaa kummasti jaksamaan ammatissa joka on tosi rankkaa. Vanha sanonta kuuluu että "ei kissa kiitoksella elä", mutta kyllä me hoitajat elämme..

Olet kaunis.. Tämän sanoi mies 8v yhdessä olon jälkeen,aiemmin ei ole sitä koskaan sanonut.Jostain syystä tuntui todella hyvältä,kun kuulin sen.

"Olet minulle kuin pikkusisko, huolehdin susta aina" minua nuoremmman ystävän sanomana ja tosiaan oikeasti olen itse neljän isosisko, ja aina ns. päävastuullinen, niin tuo tuntui aivan uskomattoman ihanalta kuulla :)

Mieheltä ihanin viime aikaisista kommenteista on "tykkään susta ennemmän ku elämästä"

Että olen mieheni elämän valo.
Rakkain maailmassa.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;26743487:
"Äiti" on kauneinta, mitä mulle on sanottu.

Mä en ole mikään erityisen kova kehumaan, en osaa kehua itsestäänselvyyksistä. Enkä myöskään odota, että mua kehuttaisiin itsestäänselvyyksistä. Kehun saavutuksista, onnistumisista ja siitä, että tekee jonkun asian poikkeuksellisen hyvin. Mä kiinnitän myös hyvin vähän huomiotani ihmisten ulkonäköön, pukeutumiseen, kampauksiin, koteihin jne enkä välttämättä edes huomaa, jos joku tuttu olisi vaikkapa käynyt kampaajalla.

Kuin suoraan omasta suusta sanottu, paitsi että tuota "äitiä" en ole vielä kuullut, enkä hetkeen tule kuulemaankaan :)

Mieheltä ja lapsilta ne kauneimmat kehut tulee.

Saan paljon kehuja myös vierailta miehiltä mutta enemmän lämmitti kun ikäiseni vieras nainen sanoi että hän ei ole koskaan nähnyt yhtä kaunista naista ja haluaisi olla yhtä huomiota herättävä. Tämä oli kauniisti sanottu, koska se tuli ihan sydämmestä ilman taka-ajatuksia.

Kun eräs potilas välitti terveiset (vuoden kuluttua siitä kun olin häntä hoitanut) kollegan kautta että "sille sen nimiselle hoitajalle terveisiä että en ikinä unohda sen hoitajan sanoja ja että kyllä siinä on ihminen oikeassa ammatissa". Auttaa kummasti jaksamaan ammatissa joka on tosi rankkaa. Vanha sanonta kuuluu että "ei kissa kiitoksella elä", mutta kyllä me hoitajat elämme..
Muistan omilta sairaanhoitajavuosiltani tuon :) Ja se kyllä lämmitti mieltä.

Työelämässä muutenkin on tullut enemmän noita mieleen jääviä kehuja. Olin ihan it-urani alussa, kun meille oli tulossa uusi työntekijä. Kahvipöydässä tuli juttua siitä, millaista on tulla uutena ihmisenä porukkaan. Ja kun pitää opetella kaikenlaista uutta, mitä ei edes alan oppilaitoksissa opeteta. Meillä oli töissä sellainen vanhempi guru, joka oli arvostettu niin asiakkaiden kuin kilpailevien yritystenkin piirissä. Sosiaalisilta taidoiltaan ehkä hieman erikoinen mies. Kun sitten kerroin, miten vuotta aiemmin itsekin jännitin ihan hirveästi uuteen työpaikkaan tulemista ja sitä, opinko mä nyt asiat ja onko musta mitään hyötyä, niin tää guru nosti katseensa sanomalehdestä ja sanoi: "Ihan hölmöä, sähän opit viikossa sen mihin muilta menee puoli vuotta". Ja kun tiesin hänen tarkoittavan mitä sanoi, niin olin todella mielissäni saamastani palautteesta.

Toinen vastaava tilanne oli muutama vuosi sitten, kun mut yks kaks yllättäen otettiin mukaan puhelinpalaveriin. Mun ei alunperin pitänyt palaveriin osallistua ollenkaan, mutta kollega soitti ja pisti mut kaiuttimeen. Jouduin vähän kiusalliseen tilanteeseen, koska "myyntitykki" oli lupaillut aikataulullisesti ihan mahdottomia ja mä olen äärettömän huono valehtelemaan. Niinpä sanoin suoraan, mikä tlanne aikataulun suhteen olisi. Yksi palaveriin osallistunut asiakas (jonka kanssa olin aiemminkin tehnyt erilaisia projekteja) purskahti nauruun ja sanoi: "mä olen, XX, aina arvostanut tuota sun rehellisyyttäsi". Sekin tuntui ihan hyvältä eikä "myyntitykkikään" joutunut hankalaa tilanteeseen, koska hänen ei oikeastaan kuulunutkaan tietää, millainen aikataulu tulisi olemaan.

Onhan näitä.

• Tykkää
Reactions: Almandiini
No varmaan loppuraskaudessa, kun kaikki vitutti ja ärsytti- just erittäin huonona päivänä kaupassa eräs humalainen mies sanoi, että olen kaunein mitä on koskaan nähnyt. Silloin tuo piristi päivääni, vaikka tuo mieshenkilö oli umpitunnelissa...

Mulle sanottiin sukujuhlissa:
Olet saanut kaksi kaunista tyttöä.

Saan tosi harvoin mitään kehuja keneltäkään.

Itse annan auliisti aina kehuja, kun on syytä. Joku osaa mun mielestä sisustaa sairaan hyvin tai on rakentanut kauniin talon. Kehun sitä.

Jonkun lapsi vaikuttaa fiksulta.Sanon sen.

Joku osaa pukeutua. Kerron sen ääneen.
Joku osaa maalata, kutoa, tehdä käsitöitä, jollain on upea piha. Kaikki osaavat jotain ja itse yleensä annan kehuja jos näen jtoain kaunista tai jos vaikka joku on kiva toisille. Saatan sanoa lasten kavereille että tuo oli kauniisti sanottu. Sinulla on kiva tapa puhua toisille.

Huomaan kyllä usein huonotkin puolet, helposti. Mutta olen kova kehumaan. Jostain syystä se ei kyllä tule takaisinpäin.

Miksi kehun? Minusta on kiva tehdä toisille hyvä mieli.

En kehu ksokaan valehtelemalla. Siis että "sulla on kivat lapset", jos eivät oiekasti ole. tai piha, tai maalaustaito jne.

kehun silloin kun joku osaa jotain tai joku on oikeasti hieno.

Kuulee. joten ihan sama. Enemmän tartun niihin kun toisesta sanotaan että "En ainakaan kyseisen henkilön kanssa olis" Tekis mieli laukoa takas mutta nyt ainakin tiedän mitä oikeasti ajattelet minusta!

Enemmän riippuu tilanteesta. Parhaiten on jäänyt mieleen ja myös kauneimmilta kuulostivat sanat:
Mitä sinulle kuuluu?
Juuri sellaiseeen aikaan elämässä jossa juuri noita sanoja kaipasin kuulla.

Joten siispä mielestäni tärkeintä eivät ole ne itse valitut sanat vaan oikea tilanne jossa en sanotaan.

kun olin pieni niin naapurin syöpää sairastava poika sanoi minulle: "Älä lähde vielä. Olet tosi kiltti ja ihana."
olin tuolloin hänen luonaan kylässä. tuo oli niin kaunista etten ikinä tule unohtamaan sitä hetkeä.

• Tykkää
Reactions: Ultramariini
Tyttäreni kirjoittama teksti äitienpäiväkorttiin. Siinä luki niin kauniisti, että itkin liikutuksesta. Samoin olen saanut kuulla miehiltä sekä naisilta kohteliaisuuksia, sopivin mitä tänne palstalle tähän kohtaan voi sanoa oli "Sulla on maailman kauneimmat silmät"

Yhteistyössä