mitä älytöntä/hauskaa olet sanonut synnytyksessä.. :D

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ymmällään
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
4. lapsen synnytyksessä kätilö sanoi loppuvaiheessa että käydä pissalla wc, johon vastasin että älä nyt viitti!!! ota katetrilla! en pysty!!! no, topakka kätilö että " no niin, hehkeän tyttömäisesti vain ylös ja wc:hen" ja minä tietenki kirvasin että voi saa**nan V**u! Kätilö toppas käsivarresta kiinni ja sanoi mennään perkele yhessä :D ja nauro makeasti!
No, pissaa ei todellakaan tullut...kätilö kysyi tuleeko pissa, sanoin että EI mutta VAUVA tulee! tuli kiire kätilöllä saada minut pois wc ja ottaa katetrilla pissat ja vauva syntyi heti sen jälkeen :D tuumasin vaan että ihan tyhjää minua kiusasit ;)

Keskimmäistä kun olin synnyttämässä, tuli huoneeseen lääkärin kanssa nuori kandipoika joka näytti siltä että olisi ollut mieluummin ihan missä muualla tahansa kuin siellä. :D Minä siinä sitten jalat telineillä valmiina ponnistamaan, aloin haastattelemaan poikaa tyyliin: Mikäs noin hiljaiseksi vetää? Eikö tunnu oikealta alalta? Etkö ennen naista ole nähnyt? Äääälä nyt ujostele, vauvaahan tässä vaan tehdään, ym.... :snotty: (muoks. ilokaasupöllyissäni)

:laugh::laugh:

Ekassa synnytyksessä olin yksin synnyttämässä ja kysyttiin otanko kätilö-opiskelijan kaveriksi. Otin. Kun kivut yltyi, opiskelija sanoi et tää on hänen eka synnytys ja vähän jännittää. Näytti raukka niin poloiselta ja hätää kärsivältä että sanoin sile hampaat irvessä supistusten lomassa kaikkea rauhoittavaa, kuten hyvin tää menee ja hienosti sujuu ja hengitä, muista hengittää :D Samalla rauhoitti itseäkin. Lopuksi oltiin käsi kädessä ja hoettiin yhtä aikaa, hyvin tää menee, muistetaan hengittää!! Oikeaa kätilöä nauratti meidän mantra..:D

• Tykkää
Reactions: JooKosta
Kätilö vilkas alapäähän kun mut oltiin kärrätty Jorvin parkkikselta synnytyssaliin ja sanoi, että 9.5 cm auki. Minä kurkku suorana kailottamaan, että voi vittu, eikö enää saa epiduraalia, antakaa epiduraali. Vähän ajan päästä huusinkin jo morfiinia. Ilokaasuissani sitten uhkasin reklamaatiolla Jorvia, kun kätilö ei ollut puhelimessa uskonut, että sattuu vitusti.

Kirosin ja huusin äitiä. Pyysin, että vauva imetään jollain pois. Kätilö tuumasi, että pillilläkö. Kun vauva syntyi hoin, että voi hyvä luoja, se on ihan oikea vauva, limanen, oikea vauva :D

• Tykkää
Reactions: JooKosta
Vanha ketju noussut taas pitkästä aikaa :)

Toisen synnytys meni mallia syöksy. Otin viimeisiä supistuksia vastaan ennen ponnistusvaihetta ja ehdin juuri vaihtaa ylleni sairaalavaatteet. Ilokaasua hengitin hyvin tiuhaan, se kun oli ainut kivunlievitys. Äkkiä tuntui kova paine alapäässä ja kätilö alkoi ehdottamaan ponnistusasentoja. Kyykistyin jakkaraan päin "eiih" nousin sängylle kontalleni "eiiih" kyljelleni "eiih" selälleni "eiih" takaisin sängyn viereen seisomaan "eiih" taas sänkyyn "eiiih". Mies seurasi kiltisti naama valkoisena vieressä ja koitti ehtiä perässä kun mä vimmatusti viuhdoin edestakaisin etsimässä hyvää synnytysasentoa. Lopulta kellahdin sänkyyn selälleni ja keskityin siihen ponnistamiseen :D

Ekassa synnytyksessä olin yksin synnyttämässä ja kysyttiin otanko kätilö-opiskelijan kaveriksi. Otin. Kun kivut yltyi, opiskelija sanoi et tää on hänen eka synnytys ja vähän jännittää. Näytti raukka niin poloiselta ja hätää kärsivältä että sanoin sile hampaat irvessä supistusten lomassa kaikkea rauhoittavaa, kuten hyvin tää menee ja hienosti sujuu ja hengitä, muista hengittää :D Samalla rauhoitti itseäkin. Lopuksi oltiin käsi kädessä ja hoettiin yhtä aikaa, hyvin tää menee, muistetaan hengittää!! Oikeaa kätilöä nauratti meidän mantra..:D

tää oli symppis :D

vanha ketju, mutta pakko osallistua kun tälläisen helmen löysin :D

mie vedin ilokaasua kuin viimeistä päivää, oli aamuyö & olin siinä vaiheessa vielä yksin... tuli mukavat pikakännit, hihittelin siinä ja lauloin muistaakseni " i put spell on you".. ja sitten kun vaikutus loppui, karjuin oven suuntaan:
"HOITAJAA! VAHVEMPAA HUUMETTA, TÄÄ KAMA EI ENÄÄ POTKI! HOITAJAA! " kello oli jotain 3.00 mutta eihän siinä tilassa välittänyt, herättäkö koko kerroksen vai ei :ashamed:
ärisin myös siitä, kun en saanut lasillista kylmää mustikkasoppaa vaan ainostaan laihaa mehua :D

itse synnytyksen aikana, kun kätilö sanoi "tiedän tämän tuntuvan kuin kakkasisit kahden vuoden ummetuksen jälkeen" sopersin surkeana että " eikun kymmenen vuoden ummetuksen" ja iskin kynnet niin lujaa miehen käteen, että raukka koetti kiskoa kätensä pois. kun lapsivedet menivät, pyytelin itkien anteeksi että pissasin sänkyyn :laugh: murisin ja karjuin että " saatana ulos! pois saatana", ihmiset varmasti miettivät synnytetäänkö siellä vai manataanko henkiä...

ja synnytyksen jälkeen, kun sain luvan mennä pesulle painelin käytävään siinä lyhyessä synnytyspaidassa, perse paljaana ja veret valuen jalkoja pitkin :D

Viimeksi muokattu:
Mä soittelin KOKOAJAN sitä soittokelloa ja aina kun kätilö tuli sisälle, niin sanoin hänelle, että mä kuolen tähän, mä kuolen nyt :D Ja tämä oli avautumisvaiheessa, ponnistaessa olin aivan hiljaa :D

ja rynkytin sitä kokoajan, voi lapsraukkaa ku oli paniikissa, sain siis lapsen ollessani 16v

Heti synnytyksen jälkeen mulle tuli jälkisupistuksia ja tuntui ihan siltä että tulee ihan just paskat siihen pedille joten sanoin kätilölle että mun täytyy päästä vessaan, johon hän sanoi että ei voi vielä lähteä. Mä sanoin että no mä kakkaan sitten tähän ja hän sanoi että ihan vapaasti mutta voin kertoa että kyllä se suoli tyhjeni jo siinä synnytyksessä, että se tunne on vain jälkisupistuksia. Ja oikeassahan hän oli, ei tullut kakkaa vaikka olin ihan varma että tulee. Vähän hävetti kun tajusin, että suoleni oli tyhjennyt siinä vauvaa ponnistaessa siihen kätilön naaman eteen, hyi.

Olen saanut kaikki lapseni ilman kivnlievitystä koska avautuminen tapahtuu todella nopeasti.

Kuopuksen synnytyksessä oli supistukset jo aika kipeitä ja teki mieli laulaa ukko nooaata helvetin lujaa ja korkeelta. Kätilö kävi huoneessa ja kysyi mieheltä että miksi istut siellä nurkassa? Mies siihen että meneppäs metri lähemmäs tota naista ja saat turpaas... Kätilö ihmeissään kysyy että tarvitsetko jotakin lääkettä ja mies siihen että kannattaa varmaan laittaa hanskat käteen, kun kolmas kerta alkaa tosta ukko nooasta niin sitte varmaa ponnistetaan ;) Ja niinhän siinä kävi.

:laugh:
Mä en ole ikinä nauranut näin paljon!!!!!

Toista synnyttäessä avautuminen 4 cm -> 10 cm tapahtui puolessa tunnissa ja supistukset sattuivat niin, että luulin hiusteni kihartuvan kivusta (hämmästyin kun synnytyksen jälkeen totesin hiusten olevat suorat kuten ennenkin). Supistukset kestivät minuutin ja sitten oli 1,5 minuutin tauko ennen seuraavaa. Vedin ilokaasua sen minkä kerkesin ja aina kun supistus laukesi niin aloin huokailemaan, että: "ai kun tuntuu ihanalle, oi kun tuntuu hyvälle, voi kun on ihanaa, ai kun tuntuu hyvälle....". :D Kätilö tuumi, että osaan ainakin ottaa ilon irti elämän hyvistä hetkistä :D

Number 3 and 5 are awesome. Truly, truly, truly, we are own worst enemy and we limit ousrvlees all the time. The hardest part is recognizing when we\'re limiting ousrvlees, so we can tell ousrvlees to shut the f--- up and just do it.

Number 3 and 5 are awesome. Truly, truly, truly, we are own worst enemy and we limit ousrvlees all the time. The hardest part is recognizing when we're limiting ousrvlees, so we can tell ousrvlees to shut the f--- up and just do it.

Yhteistyössä